• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

JULE KONKURRENCE

DeletedUser

Guest
GLÆDELIG JUL ALLESAMMEN !!!
Nu er det tid... nu skal julen fejres med en KONKURRENCE hvor måske ALLE er vindere

Vi har denne gang et ukendt antal diamanter til rådighed, KUN vores diamantNISSE ved hvor mange der er o_O

OG der findes kun et spørgsmål....

Reglerne for denne gang er simple:
1. Man må kun svare 1 gang
2. Man må gerne informere sin klan
3. Man får ekstra cheers for julehumør
4. Man må KUN besvare 24 december
5. Man kan ikke svare forkert.

ALLE deltagere vil blive samlet i en stor pulje d. 25 december, og der bliver trukket lod om gevinster... Man får 100 diamanter når man bliver trukket.

HVIS vi når at trække alle... så trækker vi forfra.....

Man kan derfor vinde flere gange :-D

Mit Julespørgsmål er derfor : HVAD forestiller i jer, at Elvenars julenisse hedder??
 

DeletedUser286

Guest
Selv om dagene er lange og mørket sjældent falder på ved juletid i Elvenar er der kun ganske får det har set den lille Nisse, men vi har vist alle hørt når den kære Nisse smider om sig med de flotteste snekrystaller i området omkring vores by..

Jeg har mødt den lille Nisse, eller retter den lille Nissepige som har det ældgamle Danske navn Ib-Elenora, men Ib er en ganske genert lille nissepige
hendes bedste ven i Elvenar er et pænt stort Egern og de bor sammen i de store skove... Men sådan har det ikke altid været...

Ib er faktisk ud af en stor Dansk Nisseslægt det lever i skoven omkring Holme-Olstrup og en dag hvor Ib havde været en tur i Portalen i Greve for at høre sit store idol Justin Bieber der skete det helt forunderlige...

Da Ib efter en fantastisk koncert trådte ud af Portalen, var det ikke i Greve hun stod... Det var i Elvenar, hun vendte sig forvirret om og så at det var Dværgenes Portal hun var kommet igennem, selv om det tiltalte hende at der var en masse små, men meget grimme Dværge, så tog hun flugten til de store skove og da Elvenars gæsteracer kun er højre og højre gennem tiderne, er hun fast besluttet på at blive der.

Men lille Ib har evner vi andre ikke besidder, Ib ved hvad der sker i fremtiden og Ib ved at der en dag kommer Smølfer som gæsterace og den dag vil Ib komme frem fra de store skove og vi vil alle kunne se hvor smuk og vidunderlig Ib i virkeligheden er.

Men indtil da vil Ib kun give sig til kende med larmende snekrystaller og det eneste hun har taget med for den gamle verden.
Ib elskede at lave snemænd og det er lille Ib der hvert år når den første sne falder laver den flotteste snemand ved indgangen til vores by.

Baconjulegrisen
Der har set en rigtig nisse
 

DeletedUser475

Guest
GLÆDELIG JUL ALLESAMMEN !!!
Nu er det tid... nu skal julen fejres med en KONKURRENCE hvor måske ALLE er vindere

Vi har denne gang et ukendt antal diamanter til rådighed, KUN vores diamantNISSE ved hvor mange der er o_O

OG der findes kun et spørgsmål....

Reglerne for denne gang er simple:
1. Man må kun svare 1 gang
2. Man må gerne informere sin klan
3. Man får ekstra cheers for julehumør
4. Man må KUN besvare 24 december
5. Man kan ikke svare forkert.

ALLE deltagere vil blive samlet i en stor pulje d. 25 december, og der bliver trukket lod om gevinster... Man får 100 diamanter når man bliver trukket.

HVIS vi når at trække alle... så trækker vi forfra.....

Man kan derfor vinde flere gange :-D

Mit Julespørgsmål er derfor : HVAD forestiller i jer, at Elvenars julenisse hedder??
Nikolaus jule nisse kun i aften er han jule mand

GLÆDELIG JUL ALLESAMMEN !!!
Nu er det tid... nu skal julen fejres med en KONKURRENCE hvor måske ALLE er vindere

Vi har denne gang et ukendt antal diamanter til rådighed, KUN vores diamantNISSE ved hvor mange der er o_O

OG der findes kun et spørgsmål....

Reglerne for denne gang er simple:
1. Man må kun svare 1 gang
2. Man må gerne informere sin klan
3. Man får ekstra cheers for julehumør
4. Man må KUN besvare 24 december
5. Man kan ikke svare forkert.

ALLE deltagere vil blive samlet i en stor pulje d. 25 december, og der bliver trukket lod om gevinster... Man får 100 diamanter når man bliver trukket.

HVIS vi når at trække alle... så trækker vi forfra.....

Man kan derfor vinde flere gange :-D

Mit Julespørgsmål er derfor : HVAD forestiller i jer, at Elvenars julenisse hedder??
 

DeletedUser218

Guest
Jule Træskoløs

Der går rygter om, at folk fra min by, har set en nisse Ente, der vandre rundt, i skoven ved denne tid.
Så jeg var tidligt oppe i dag, for at se, om jeg kunne bevise det.
Lige ved skumrings tid, kom Jule Træskoløs ud af skoven, med en stor skål risengrød, til snemanden…. hmm, mon det er ham, der bygger snemanden hver år?
juletræskoløs.png
 

DeletedUser567

Guest
Det mest oplagte navn er vel Julle. Men om nissen så også hedder det i Elvenar er en anden sag.

Glædelig jul :)
 

DeletedUser436

Guest
GLÆDELIG JUL ALLESAMMEN !!!
Nu er det tid... nu skal julen fejres med en KONKURRENCE hvor måske ALLE er vindere

Vi har denne gang et ukendt antal diamanter til rådighed, KUN vores diamantNISSE ved hvor mange der er o_O

OG der findes kun et spørgsmål....

Reglerne for denne gang er simple:
1. Man må kun svare 1 gang
2. Man må gerne informere sin klan
3. Man får ekstra cheers for julehumør
4. Man må KUN besvare 24 december
5. Man kan ikke svare forkert.

ALLE deltagere vil blive samlet i en stor pulje d. 25 december, og der bliver trukket lod om gevinster... Man får 100 diamanter når man bliver trukket.

HVIS vi når at trække alle... så trækker vi forfra.....

Man kan derfor vinde flere gange :-D

Mit Julespørgsmål er derfor : HVAD forestiller i jer, at Elvenars julenisse hedder??
 

DeletedUser461

Guest
Jeg vil mene, at der er tale om en rigtig drille-nisse. Sådan en, der bare elsker, når alting er omvendt og på hovedet. Navnet er naturvis: Ranevle. Glædelig jul allesammen :)
 

bambi

Active Member
Hejsa alle godt folk,

Her i Elvenar forummet vil jeg nu mene der er tale om 2 julenisser - drillenissen @Khatar og chefen @Galadan eller måske @Galadan ligefrem er Julemanden??

Glædelig jul til jer alle sammen!

/bambi
 

DeletedUser367

Guest
Elvenars nisse er naturligvis en hyggelig julenissemor der spredet hygge og julehumør - og ikke mindst får det til at dufte af jul over hele Elvenar. Hun bærer det blandt nissepiger så eftertragtede navn Julemor.

Glædelig jul til jer alle sammen!
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser540

Guest
Hun hedder selvfølgelig Gurli-Margrethe. Mit yndlings pigenavn, men desværre ville min kone ikke være med til det da vi skulle navngive vores datter.

God jul - Kluelezz
 

DeletedUser620

Guest
Min bedstemor hed juliane, og hun var en nisse. Og da det er et meget almindeligt julenissenavn, er der store chancer for, at Elvenars nisse hedder det samme.
God jul
Rolla
 

Tordhrano

Active Member
Ifølge ældgamle overleveringer bor der langt inde i Elvenars skove et meget hemmelighedsfuldt væsen kaldet Julius...
 

DeletedUser

Guest
TUSINDE TAK for så mange gode bud og nogle fantastiske historier :)

Diamantnissen har talt og meddeler alle vinder 300 diamanter :) disse vil han komme rundt med så hurtigt hans små fødder kan bære ham :)

Glædelig jul allesammen, og tak fordi i gad deltage i denne julekonkurrence, nedenunder er en liste over de glimrende nissenavne og deltagere :)

@Bacongris Ib-Elenora
@scarpelli Nikolaus
@HumleBumleBi Jule Træskoløs
@WagnerP julle
@PerS Ib-Elenora
@deems Ranevle
@bambi khatar og galadan
@Hyrdinden Julemor
@Kluelezz Gurli-Margrethe
@rollator juliane
@Johso6 Elvenisse
@Tordhrano Julius
 

DeletedUser286

Guest
Takker mange gange :)

Både for blå dimser og at du gider at lave endnu en fantastisk konkurrence til os...
Også selv om det var en af de lidt svære spørgsmål ;)

Stort tillykke til alle vinderne og fortsat GLÆDELIG JUL <3

Note til mig selv:
Du er ikke den eneste der har set Ib-Elenora
Måske er du ikke så mærkelig alligeveller :D

Bacongris
 

DeletedUser218

Guest
Mange tak, for denne hyggelige konkurrence :)

Fandt så ud af, at det ikke var Jule Træskoløs der bygget snemanden, med der imod, var det Ib-Elenora der bygget den, så begynder brikker at falde på plads, i mit mysterium :)

Forsat godt Jul :)
 

DeletedUser

Guest
Tak :) det er dejligt at disse små konkurrencer bliver værtsat... så er det så meget sjovere at lave dem :)

og bare vent, jeg arbejder på noget nyt til januar :-D
 

DeletedUser367

Guest
Tak for denne hyggelige julekonkurrence. Glæder mig allerede til januar.
Fortsat glædelig jul!
 

DeletedUser461

Guest
Tusind tak for den extra gave :) Fortsat god jul til jer allesammen :)
 
Top