• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Kommentarer og feedback på vinterbegivenheden 2017

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi meget gerne modtage alle jeres kommentarer omkring vinterbegivenheden - I kan læse annonceringen af begivenheden her.
 

DeletedUser56

Guest
Syntes at det er dårligt da det kræver meget plads som det efterhånden er svært at få,kunne i ikke en gang imellem sætte udvidelser op som præmie i stedet for alle de kulturbygninger.
Mvh. Don A
 

Eragon

Well-Known Member
Det ville have været dejligt, hvis der var brugt lidt tid på at oversætte opgaverne...!
 

Tordhrano

Active Member
Der står ved Isbjergtrolden at bygningerne i sættet skal være "i nærheden af" hinanden:
upload_2017-12-4_13-0-35.png

Hvad betyder "i nærheden af" helt præcist?
 

DeletedUser277

Guest
Kan det passe at man ikke kan købe sig til requestet i forhold til varer man ikke har boost i :( o_O

Det kan det så ikke :) Men det krævede lige lidt toldmodighed på ca 4 min :D
 

DeletedUser424

Guest
De dersens iskroner - hvad skal de bruges til og hvor bliver de af når man får nogle?
 

Eragon

Well-Known Member
Hvis det er de små nøgler du mener, så kan du se oppe ved siden af dit profil billede, at der er kommet en blå/lilla bjælke med en iskrone for oven og en nøgle for neden.

Klik på den, og et vindue vil åbnes, der kan du købe en af de 3 kister for dine nøgler, hver køb udløser en præmie (velsignelser, runeskår, frost nøgler, VP eller dagens eksklusive præmie).

Ved hvert køb får du også et antal iskroner, alt efter hvilken kiste du køber, når du har købt nok iskroner, så får du en af events bygningerne..
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg synes at det er en lille smule latterligt at den eksklusive dagspræmie i dag har 800 kultur mindre end fx mine blå træer.

Jeg fik mine blå træer da jeg var hos Troldmænd og drager, nu er jeg hos Halvingerne... burde præmierne ikke blibe bedre efterhånden som man kommer frem i ens forskningstræ....!!!!?
 

DeletedUser64

Guest
Jeg er kommet til: Udforsk en provins eller opgrader en bygning til niveau 14 eller højere.
Jeg har udforsket en provins men der skete ikke noget så jeg kan ikke komme videre.
Jeg har skrevet til Support, men der er ikke sket noget endnu :-((
 

DeletedUser64

Guest
Support har klaret den så jeg kan komme videre:)) men opgaven fik jeg kun 5 nøgler for :-((
 

DeletedUser424

Guest
Jeg synes at det er MEGET surt at man ikke kan afvise den enkelte opgave i denne vinterbegivenhed som man kan med andre "normale" opgaver. Jeg står i den situation at begge opgaver nu omhandler træning af enheder og jeg har ikke skyggen af en hær og kun en kasserne på niveau 1, da jeg har valgt at handle mig gennem tilværelsen - og ikke slås :)
Dvs. at jeg herfra kun kan deltage i at indsamle nøgler i markerne omkring min by, men ikke i de løbende opgaver. Det er sur "numse".
Hvorfor kan man ikke afvise en opgave i denne begivenhed som i de almindelige opgaver?
Er det kun mig der er "handelsmand" eller er der andre der står i lignende situation?

upload_2017-12-5_23-21-43.png


upload_2017-12-5_23-20-50.png
 

DeletedUser64

Guest
Jeg tror ikke Elvernar synes vi skal kunne klare deres Eventer ( hvorfor så lav dem).
 

Tordhrano

Active Member
Meget kan klares med midlertidige bygninger. Jeg har arsenaler, så jeg har ikke problemer med at træne tropper, til gengæld er den mindste ledige plads fyldt op med midlertidige værksteder og fabrikker.
Byg et par arsenaler, så skulle det være til at komme igennem disse opgaver.
 

Eragon

Well-Known Member
Hvor vidt Innogames synes at vi skal kunne gennemføre eventet, vil kjeg ikke kommenterer på, men tror ikke at det er meningen at alle skal kunne gennemføre hele eventet.

Men hensyn til om man skulle kunne afvise en opgave, kan jeg nu godt forstå at man ikke kan, da et event går ud på at man skal gennemføre alle opgaver, nogle opgaver er nemme for nogle spiller og svære for andre. Hvis man så målrettet at man kun vil gå en vej (forhandling) så er det lidt klart at man vil blive låst på et tidspunkt, du må mare tage den tid det tager at træne de 60 tropper, du kan bare vælge let nærkamps tropper, dem træner man flest af ad gangen.
Jeg kan fortælle at det tager mig 67½ time at udforske en provins, så mon ikke at du vil kunne træne 60 enheder på samme tid...?
 

DeletedUser424

Guest
Du har da ret, Eragon. Jeg er også gået i gang med at træne de enheder for at komme videre i vinter-eventen.
Men jeg synes da ikke at det skulle gøre nogen forskel om man kunne afvise nogen af opgaverne...!
 

Eragon

Well-Known Member
Uden at jeg vil afslører hele eventet, så kan jeg fortælle at der kommer flere opgaver hvor du skal træne enheder, så hvis du har plads så få bygget et eller to arsenaler, så du kan træne flere enheder ad gangen. og så sæt træningen i gang med det samme, og lad dem stå til du skal bruge dem i opgaven, for de tæller først når du samler dem, og det samme gælder for de opgaver hvor du skal samle formular, dem kan du også lade stå i dit magiske akademi til de skal bruges :)
 

DeletedUser307

Guest
Det gælder faktisk for alle former for "produktion"/køb (mønter, forsyninger, varer, tropper, relikvier, formularer, VP, orker, mana mm.), ligegyldige om det er tids- eller mængde-bestemte krav. Her tæller det først når tingene indsamles. De opgaver, der ikke kan "spares op til", er opgraderinger og udforskning. Disse ting kan man jo ikke vente med at "indsamle" ;)

Jeg har forresten et opklarende spørgsmål angående sætbygningerne: Skal bygning X røre ved alle de 3 andre bygninger direkte for at få alle 3 ekstra "produktioner". Eller er det nok, at bygningen rører ved en anden bygning, som så rører ved de andre bygninger? I Forge of Empires talte kun de bygninger, som direkte rørte ved bygningen.
 
Top