• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Kommentarer til Robert Rødskæg.

Johso6

Member
Når man ser på de udfordringer som man stilles over for kontra de belønninger man får for dem, synes jeg at det er for små belønninger man får, et eksempel anskaf 18 relikvier, belønning 1 planke relikvie. eller denne opgave anskaf 20 relikvier, belønning 1 silke relikvie.
De omkostninger der er ved at anskaffe 18 eller 20 relikvier er meget store, og belønningen er 1 relikvie.
Med de omkostninger der er ved at gennemføre denne begivenhed kontra belønningerne, vælger jeg at springe over, jeg forsætter med spillet som jeg hele tiden har gjort, og bruger ikke en masse resurser på at gennemføre begivenheden.
Selve hoved præmierne er heller ikke noget at råbe hurra for, det er sæt bygninger, hvis man skal have noget ud af det, er man nød til at have dem alle, og produktionen fra dem er ikke ret stor.
Der kan læses om de forskellig udfordringer og præmier på denne side https://www.gamersgemsofknowledge.com/
klik ind på Robert Redbeard Part I Mini-Event
 

Johso6

Member
Hej Sputnik
Det er rigtig nok hvad du skriver, at man kan indsamle relikvier under en turnering, men nu ligger landet jo sådanne at der er lige afsluttede en turnering, og der plejer at være 7 - 14 dage imellem turneringerne, og denne begivenhed være 7½ dag.
Jeg har prøvet at være inde for at se hvornår næste turnering er, men der står bare "Indlæser data, vent venligst" det har der stået 20 minutter og mere sker der ikke.
Da indsamlingen af de 18 relikvier er i midten af begivenheden, og de 20 er næsten i slutningen af begivenheden, bliver det svært at gennemføre begivenheden hvis man vil gøre som du skriver, at indsamle relikvier under en turnering, der vil simpelthen ikke være tid nok til at gennemføre resten af opgaverne, hvor ved at den eneste måde for at kunne nå at gennemføre begivenheden er den dyre måde, for at kunne indsamle relikvier nok til at kunne gennemføre de 2 op gaver ud af 25 opgaver.
 

Vedhæftede filer

  • Turneringer.pdf
    459,9 KB · Set af: 180

Johso6

Member
Prøver lige igen, denne gang som billede
 

Vedhæftede filer

  • Turneringer (FILEminimizer).jpg
    Turneringer (FILEminimizer).jpg
    299,6 KB · Set af: 185

Skolehaven

Well-Known Member
Mener nu det er hver tirsdag klokken 19:00 at turneringen starter (dansk tid). under sommertid er det dog klokken 20:00, da turneringerne ikke har sommer/vintertid. Ligeledes slutter de hver lørdag, samme tidspunkt.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
...men nu ligger landet jo sådanne at der er lige afsluttede en turnering, og der plejer at være 7 - 14 dage imellem turneringerne, og denne begivenhed være 7½ dag.

Den misforståelse vil jeg i hvert fald gerne lige få manet i jorden. Som Sputnik og Skolehaven nævner, så er der en ny turnering hver uge.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Når man ser på de udfordringer som man stilles over for kontra de belønninger man får for dem, synes jeg at det er for små belønninger man får, et eksempel anskaf 18 relikvier, belønning 1 planke relikvie. eller denne opgave anskaf 20 relikvier, belønning 1 silke relikvie.
De omkostninger der er ved at anskaffe 18 eller 20 relikvier er meget store, og belønningen er 1 relikvie.
Med de omkostninger der er ved at gennemføre denne begivenhed kontra belønningerne, vælger jeg at springe over, jeg forsætter med spillet som jeg hele tiden har gjort, og bruger ikke en masse resurser på at gennemføre begivenheden.
Selve hoved præmierne er heller ikke noget at råbe hurra for, det er sæt bygninger, hvis man skal have noget ud af det, er man nød til at have dem alle, og produktionen fra dem er ikke ret stor.
Der kan læses om de forskellig udfordringer og præmier på denne side https://www.gamersgemsofknowledge.com/
klik ind på Robert Redbeard Part I Mini-Event

Eller her på dansk.
 

Johso6

Member
Havde ikke lagt mærke til at der er turnering hver uge, men har forstået det nu :)
Jeg synes stadigvæk at præmierne er for små i forhold til omkostningerne ved at gennemføre begivenheden.
Det med relikvierne kan man jo samle i turneringerne, men en af opgaverne siger indkøb 16 VP, for mit vedkommende (har spillet i 7 - 8 mdr.) vil omkostningen til de 16 VP være 16 X 253T = 4.048.000 + at prisen for køb af VP stiger med 500 for hver gang du køber nogen VP så der skal lægges 8.000 til hvilket samlet giver en pris på 4.056.000 mønter og gevinsten er 1 silke relikvie :-( meget stor pris for så lille en gevinst.
Dem som har spillet meget længer end jeg har og deltaget i mange flere begivenheder, hvor der også kommer opgaver med at købe VP, må jo betale en meget højere pris end jeg.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg har også svært ved at se den opgave skulle være et problem ud over det sædvanlige. Personligt betaler jeg 2,5 millioner per VP og uden at vide det vil jeg gætte på at der er nogen der ligger endnu højere oppe. Men nu er mønter ikke den eneste måde man kan købe vp på. Man kan også bruge varer!

Nuvel jeg ved godt at de fleste der stadig har en masse som de kan i forskningstræet, har langt vigtigere ting at bruge deres surt sammensparede varer på, men: Basis varer starter på 40, avancerede varer på 20 og magiske varer på 10 og stiger med det samme antal hver gang man køber en gang. Dvs at hvis man nu skulle formaste sig til at bruge varer isf mønter på opgaven vil det koste: 5440 basis varer eller 2720 avancerede varer eller 1360 magiske varer.

På min lille semiaktive app konto kan jeg allerede nu fortælle at i magiske varer har jeg ikke råd, i avancerede varer har jeg ikke lyst, men i basis varer kan jeg sagtens undvære godt 5000 stål (som er dens bonus) Uanset så kan den opgave deles ud på alle de måder som man lyster imellem de 4 betalingsformer (ja 5 hvis man tæller diamanter med) Og jeg syntes alt i alt at det burde være en overkommelig regning for de fleste.
 

Johso6

Member
Hvis man har været med i spillet længe og ikke har behov for opgraderinger i alt hvad man har, plus man har et rådhus der kan rumme en meget stor del mønter, og man er nået lang i forskningstræet kan det godt være at beløbet er småt i forhold til så meget andet.
Derfor kunne præmien godt være noget stører, i stedt for 1 relikvie kunne man måske få 5 stk. for de omkostnings dyre udfordringer.
Hoved præmien, fylder en del i landskabet og produktionen er forholds lille i forhold til størrelse, der kunne man måske øge produktionen så den blev mere attraktiv.

Som det er lige nu i min by, har jeg en kultur % på 100 hvis jeg er heldig med nabo støtte når jeg op på 125 %

Er godt klar over at dette er et lang tids spil, som kræver tålmodighed, og jeg kan forvente at spille det i mange år, da de forsat udvikler på det.
Men når nogen af udfordringerne i begivenheden er opgrader X antal bygninger, og ens ledig befolkning er under 100 og næste opgradering af de bygninger man kan opgrader (man skal jo låse op for de forskellige stadier i forskningstræet) kræver 742 befolkning, og man har ikke plads til flere boliger, bliver det meget svært at klare udfordringerne.

Hvad gør man når man er så langt i spillet, at man ikke kan opgrader sine bygninger mere, og man ikke har plads til flere bygninger ?
 

Skolehaven

Well-Known Member
Altså jeg har ikke kunnet opgrader bygninger i ca 3 måneder... Løsningen for mig i denne begivenhed og mange andre har været ikke at bebygge hver en ledig plads så jeg har lidt råderum til de begivenheder der hele tiden kommer. Det er man nødt til hvis man vil være med i begivenheder. Hverken mere eller mindre.. hvis du vil have råd om forbedringer af lige netop din by, ja så vil jeg hjertens gerne hjælpe dig men skriv en besked inde i spillet så kan jeg langt nemmere finde din by.
 

Johso6

Member
Altid rart med en dialog omkring spillet med nogen som har mere erfaring end jeg.

Sputnik, det er noget af en dybde analyse af min by du har fortaget :)

Helt klart der er plads til forbedringer i min by, har ikke været i spillet så længe.

På et eller andet tidspunkt må man da løbe tør for plads, selv om man ikke bebygger alt, for hvis man i hver begivenhed skal opgrader bygninger, må man på et tidspunkt have opbrugt al sin plads, man kan så sælge nogen bygninger, for at starte forfra, virker bare lidt ulogisk i min verden.

Nu var mine skrivelse her i forummet ment som besked/ dialog til Admin, om at de måske burde kigge lidt på diverse præmie størrelser i de forskellige begivenheder, har den erfaring, at hvis ingen siger noget sker der ingen ændringer, bruger samme erfaring på min arbejdsplads, min chef er lidt træt af det, men må så også erkende at det har ændret nogen ting i vores arbejdsgang til det bedre.

Skolehaven, sender dig en besked.
 

Tordhrano

Active Member
Når det gælder opgradering til niveau 5 eller den størrelsesorden kan man blot lægge et par marmor/plankeproduktioner og opgradere dem. Evt. kan man rive de første ned og bygge igen hvis det virkelig kniber med pladsen. Det tager et par timer. Det er ikke et krav at man opgraderer sine eksisterende bygninger hvilket tager meget længere tid.
 

DeletedUser367

Guest
Du kan bruge Instants til at forkorte tiden for spejderen, så helt umuligt er det ikke :)
 

Eragon

Well-Known Member
Hvis man kender opgaverne, kan man jo bare sørge for at sende sin spejder afsted i god tid, så det passer med at han kommer hjem når man skal til at løse opgaven..
 

DeletedUser209

Guest
hør her jeg er ikke den eneste der føler sig røvrendt i denne omgang så stop dine gode forklaringer...denne gang sidder der flere folk med en fornemmelse af og blive taget røven på....ingen røg uden ild
 

DeletedUser64

Guest
Jeg giver Seacock helt ret havde jeg ikke haft nogle velsignelser havde jeg heller ikke klaret den opgave, jeg ventede ellers med at gå på kortet til spejderen var hjemme og jeg fik opgaven men det talte åbenbart ikke med her så jeg måtte sende spejderen afsted igen og bruge mine tidsreduktioner.
Andre gange tæller spejderen først når man åbner kortet ( det er simpelt hen for dårligt lavet :-((
 

DeletedUser307

Guest
Jeg giver Seacock helt ret havde jeg ikke haft nogle velsignelser havde jeg heller ikke klaret den opgave, jeg ventede ellers med at gå på kortet til spejderen var hjemme og jeg fik opgaven men det talte åbenbart ikke med her så jeg måtte sende spejderen afsted igen og bruge mine tidsreduktioner.
Andre gange tæller spejderen først når man åbner kortet ( det er simpelt hen for dårligt lavet :-((

Jeg har det underligt med at høre folk "føler sig røvrendt", fordi der kommer en bestemt opgave i en opgaverække. Jeg kunne forstå det, hvis det havde været en helt ny type opgave, men den har været brugt mange gange før ;) Det er altid meget sværere, når man ikke ved hvad opgaver, der kommer efter den man er i gang med. Før jeg kom i besiddelse af lister over opgaverne, har jeg mange gange måtte opgive at fuldføre events :mad:
En anden kritik der har været fremført, er at man betaler for meget for de enkelte delpræmier. Der har været fremført at man har betalt en masse :coin: for at få et relikvie. I det tilfælde har man brugt en masse :coin: for at få nogle :kp:. Jeg erkender gerne, at det kan være meget ubelejligt og ikke umagen værd. Men der er ikke en eneste af opgaverne, hvor man giver noget uden at få noget igen :D Det har der været i nogle af de tidligere opgaverækker, samt i broderskabs-eventyrene, men ikke i denne opgaverække.
Jeg ved godt, at det lyder som om, at jeg forsvarer de lave belønninger. Det gør jeg ikke! Jeg synes generelt belønningerne for at løse opgaver er for lav. Dette gælder både "de almindelige", "fremdrifts-" og "event-" opgaverne. Der har været nogle få hovedpræmier fra events, der har været gode og værd at gå efter. Dem fra dette og søstereventet er ikke blandt dem :rolleyes: Hvis man primært tænker på at vokse sig større og komme hurtigt frem i teknologi-træet, så bør man måske ignorere de fleste events :p
Det med at spejderen først tæller, når man går ind på kortet, har jeg ikke været ude for. Men det er nok en af mange underlige og utilsigtede ting, som sker mange gange. Nu kan jeg ikke lige komme på nogen, men ved jeg har været udsat for det selv ;)
 
Top