• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Konkurrence: Den smukkeste by!

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej Elvere og Mennesker!

Hermed annonceres årets første konkurrence. Den er ganske simpel, det handler om at få afgjort hvem der har den smukkeste by her i vores lille verden.

Du deltager ved at indsende et eller flere screendumps af dele af, eller hele, din by og en kort fortælling om byen.
Eksempelvis:
Hvorfor har den sit navn?
Har den specielle kvarterer?
- og gerne andre ting du kan finde på.

Rent teknisk, så uploader du dine billeder i denne tråd sammen med teksten.
Du kan enten tage billederne med følgende metode:

1. Vær i din by
2. Tryk på Print Scr knappen på dit tastatur (Det er normalt ovenover Insert knappen
3. Åben Paint og tryk CTRL + V, og du skulle gerne se et billede af din skærm komme frem
4. Gem billedet i et .jpg format
5. Tryk på din support ticket og scroll ned til du ser "Upload ny Vedhæftning"
6. Find det billede du har gemt og tryk upload

Hvis du stadig er lidt i tvivl om at tage et screenshot, så er der også en lille guide her: http://www.hvordan.dk/hvordan-tager-jeg-et-screenshot

Alternativt kan du benytte http://screenshotuploader.com/ som jeg selv benytter, men det er op til jer selv.

Teamet vil udvælge 3 vindere, som vil blive belønnet med:
1. pladsen: 1000 diamanter.
2. pladsen: 500 diamanter.
3. pladsen: 300 diamanter.

Vi vil vurdere både ud fra byens æstetiske indtryk og kreativiteten i historien.

Fristen til at deltage er frem til søndag d. 28/2, klokken 18:00.

Vi ser frem til at se og læse jeres bud!
 
sana1.jpg
sana2.jpg
sana3.jpg



Vi er jo ikke så mange forumdeltagere endnu - det er et fint initiativ med den konkurrence, så vi forhåbentlig bliver flere :)

Jeg synes om gamle amerikanske farcer. Fra den gang hvor alt ikke skulle være så sterilt politisk korrekt; men hvor man samtidig evnede at bevare pli og ordentlig opførsel.
Så det gennemgående navnetema stammer fra en gammel Marx Brothers film.

Forsøger at opdele min by i tre zoner:
1) Regering, administration, kultur og militær.
2) Industri og produktion.
3) Beboelse og tilføjelser.

Mvh
Hugo
 
Senest redigeret:

DeletedUser82

Guest
Elvernar.jpg

Jeg har givet min elverby navnet fra en film, fordi jeg syntes det er ligeså smuk en by som i filmen. Min by er delt op, så boliger + værksteder ligger samlet da det er det jeg primær arbejder mest med. Jeg prøver at udnytte pladsen mest muligt og har lavet én vej der udspringer fra Rådhus, for at undgå for meget pladsspild på vej.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Helt ny spiller, så min by er ikke sååå stor og fin endnu... Men er ret sikker på at det kommer med tiden ^_^
 

Vedhæftede filer

  • Elvenar.jpg
    Elvenar.jpg
    287,3 KB · Set af: 268

Eragon

Well-Known Member
Min by hedder Ellesméra, opkaldt efter elverbyen i bogen "Arven" som handler om en dragerytter ved navn Eragon, som drager til elver byen Ellesméra.
Byen er forsøgt opdelt i bolig kvartere, værksted vej, fabriks kvartere og så det dejlige afslappende kvarterer bag ved det hele med en masse skøn kulture :)
Det er godt at elverfolket er så kreative, og at de ikke ser forandring som et problem men som en udfordring, når de hele tiden skal tænke deres by omfordelt, når deres bygninger forandres i størrelse, og de stadig ønsker en smuk og dejlig by, hvor der hersker ro og harmoni.
Jeg har forsøgt at klippe et par billeder sammen, så man kan se hele min herlige by på et helt billede.
Elvenar Min by.jpg
 

DeletedUser

Guest
Velkommen til Fefferano

Byen har fået sit navn ud fra navnet på elvernes hovedstad i en fantasy-bog jeg har været ved at skrive. Denne by lå i elverlandet Feffer på det store kontinent Flacoria.

Her i Elvenar er Fefferano opdelt i kvarterer, og jeg har gjort meget ud af ikke at bygge det ene store tempel efter det andet, så byen stadig ser naturlig ud.

Billede 1: Håndværkerkvarteret

Billede 1.jpg

Her arbejdes der hele tiden på at lave nye forsyninger til byen. De mange store værksteder kører på højtryk dag og nat. Man kan også se det store Tidernes Tempel, som ligger placeret i praktisk gåafstand fra slottet, hvis de adelige har brug for at slappe af med guderne.

Billede 2: Fabrikskvarteret
Billede 2.jpg

I fabrikskvarteret fremstilles der marmor, juveler og krystal. De ting, som Fefferano ikke selv fremstiller bliver der byttet til hos handelsmanden. Her er det både andre opdagede byer, og byer fra det loyale broderskab, som er købere og sælgere. Det er også her byens magiakademi befinder sig.


Billede 3: Krigerkvarteret

Billede 3.jpg

I barakkerne træner de forskellige krigere til at blive klar til erobringerne af provinser, så Fefferano kan blive endnu større. De holder hvil i de fire store arsenaler, som er placeret tæt på kamppladsen. Bliver en af de kæmpende såret, er der ikke langt til militærklosteret, som sørger for, at de hurtigt kommer på ret køl igen.

Billede 4: Boligkvarteret

Billede 4.jpg

Her bor Fefferanos indbyggere side om side og har det godt. De holder af at gå rundt mellem de mange kulturbygninger, som er placeret i midten af kvarteret og giver en rar og hyggelig stemning til kvarteret.

Det var alt om min by i Elvenar. Jeg håber I synes om historien og de tanker jeg har gjort mig:)

Venlig hilsen Triskillian
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser177

Guest
Min by hedder New Moon Village, det er fordi månen altid har været en vigtig del af mit liv og så syns jeg at det passer godt til en elverby. New moon, fordi det er den fase, hvor månen begynder at vokse, præcis som min by gør.

Elverne i byen er fredelige elvere, som lever i harmoni med naturen og omgivelserne, så derfor er der ingen militær i byen.

Byen er opdelt i et boligkvarter, industrikvarter og med rådhuset som byens centrum, hvor der også er mulighed for at opleve den skønne kultur.
I boligkvarteret har hvert hus en lille kultur, som en del af haven. Så elverne har en skøn have at sidde i, når de skal slappe af.
 

Vedhæftede filer

  • n m village.png
    n m village.png
    579,7 KB · Set af: 283

DeletedUser

Guest
Jeg har valgt at kalde min by for Uotinamcity, Manitou bagfra.

Jeg har prøvet, at dele min by op i beboelsesområde & industriområde, imellem dem har jeg, valgt at skjule industriområdet med kultur.

Så har arbejderene også noget ser på, når de går på arbejde, jo mere kultur, jo mere produktion kommer der ud af dem. :)

Tætteste på bygrænsen imod syd, befinder sig byens forsvar, de gæve kriger, er altid klar til at forsvare byen, imod alle former for trusler.

2a8q7is.jpg
 

DeletedUser69

Guest
Min By hedder Carpe Diem som betyder Grib dagen
Elverfolk er et folk der lever i harmoni med deres omgivelser men også perfektionistiske, de gør alt hvad de kan for at udnytte hvert en område af Byen så godt som det er muligt og da den hele tiden er under udvikling er det en evig kamp.
Nye gæster dukker op men ikke uden at de sætte præg på omgivelserne
Dværgene. De har hjulpet med at optimere en stor del af byen så både kampteknik og bygninger bærer præg på de er her, mens det område de har fået lov til at være på er mere rodet uden for mange lige linier da det ikke ligger i deres natur med orden
Byen er bygget op med træer rundt om for at stadig bevare naturen omkring dem også selvom store kulturbygninger og vidunder præger billedet ;)
af min by.jpg
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser170

Guest
Ja her er så Zodoluf, der er bygget op som enhver rigtig by ville have udviklet sig i virkeligheden, starte med et lille boligkvarter, som derefter vil få gang i et forretningskvarter(værksteder) i yderkanten af byen der vil florere og blive større og større som byen tiltrækker flere beboer, og ved en vis størrelse vil byen også tiltrække heavy industri (granit mine/kobber støberi) som selv sagt heller ikke må ligge tæt på forretningskvarter(værksteder) og regerings bygning(rådhus), og som alle storbyer vil et forretningskvarter(værksteder) på et tidpunkt blive til en gågade, som Zodoluf nu er den stolte indehaver af, denne gågade ender og i den ene ende med vores videnskabelige fakultet(magisk akademi) som udvikler al verdens himstregimser og dingenoter, til både civilt og industrielt brug(formulerer) der speeder hverdagen lidt op for de heldige der har råd til denne nymodens teknologi, for at beskytte disse patenter(formularer) og pga stigende uroligheder i de omkring liggende regioner, med op til 8 forskellige fraktioner, der kæmper om magten, har Zodoluf meldt sig ind i kampen for fred (tihifnis), og blevet nød til at mobilisere, og sender på dagligvis tropper ud i fredsbevarende missioner, for at forene disse fraktioner, og få dem alle til at blive forenet under en Fane (Zodolufs), Zodolufs Leder Z dementere på groveste at der er økonomiske interesser bag disse fredsbevarende missioner (gameface).:cool: sidste og ikke mindst er der selv følgelig naturen at tænke på, så rekreative områder(harmoniens have) er der også blevet plads til, så vi kan passe på naturen, og ikke som onde tunger påstår for at lokke rige borgere til, det er helt tilfældigt bolig-/regerings- område er så tæt på de rekreative områder(harmoniens have) :cool:

Z........ over and out.
 

Vedhæftede filer

  • Zodoluf.jpg
    Zodoluf.jpg
    936 KB · Set af: 259

DeletedUser178

Guest
Moondarriville.jpg

Hej og velkommen til min by Moondarriville!
For at du nemmere kan finde rundt i min by, vil jeg gerne fortælle dig lidt om dens opbygning. Mod øst har vi boligkvarteret, med boliger i yderste luksusklasse! Her finder du nemt et hjem, der kan tilfredsstille dine ønsker til en komfortabel og luksuriøs bolig. Bemærk, at der mod øst også er stisystemer op i bjergene, hvor du kan komme ud at nyde den storslåede natur, der omgiver hele byen.
Mod nord og vest ligger produktionskvarteret. Her produceres alverdens produkter af marmor, krystal, juvel og kobber, samt granit, diverse fødevarer og værktøj. Mangler du noget, er du sikker på at kunne finde det i dette kvarter. Og hvis du ønsker at åbne din egen produktion, så vil jeg med glæde tage imod dit tilbud, og finde dig en fordelagtig plads i kvarteret at starte din nye virksomhed op på.
Endelig kommer vi til min bys stolthed, mod syd: De smukke rekreative parker. Her kan du gå en tur i de storslåede bygninger eller under de smukke træer, og blive fyldt med glæde og ny energi! Mod syd er der endvidere en sti gennem utrolige naturlandskaber og ud i de ældgamle skove.
Jeg håber, at du falder godt til i min by.
 

bambi

Active Member
Velkommen til NIRVAGO!

Må indrømme at navnet er fundet på internettet, hvor jeg så en beskrivelse af en Elver by, som passer meget godt til vores lille by – her stod bl.a. at byen ligger skjult i bjergene, hvor man af og til støder på Orker, samt at elverne er dygtige til nævekamp.

Byen er forsøgt optimeret så meget som muligt og er opbygget så Boligerne er i midten og alt andet ligger rundt omkring disse.

I det nordlige har vi vores smukke og harmoniske haver, hvor man kan slappe af og nyde udsigten over søen eller kigge på de forhistoriske vidundere. Her har vi også vores fantastiske Marmor produktioner, som i lang tid har dannet grundlaget for vores dejlige by.

Mod vest har vi vores Værksteder der forsyner os med alle de nødvendige basale ressourcer der skal bruges i vores by.

Mod øst er vores militære installationer – lige fra Arsenaler, Militærkloster og selvfølgelig Barakken, hvor vi træner vores formidable soldater.

Mod syd har vi vores nyere produktioner af Krystaller og Eliksirer, et lille nybygger kvarter, samt vi også har fået besøg af Dværge – det er ikke med vores gode vilje at de er her, men så længe de kan tilbyde os nye tekniske vidundere har vi allernådigst givet dem lov til at blive her (det er med fuldt overlæg, at Barakken ligger lige op til dette område, så vi kan holde styr på dem, hvis de små fulderikker skulle finde på unoder).

/bambi
 

Vedhæftede filer

  • NIRVAGO.jpg
    NIRVAGO.jpg
    862,2 KB · Set af: 269

DeletedUser172

Guest
Velkommen til Elver Park
byen blev fornyligt ombygget fordi dværgende følte de manglet noget, de kigget i deres historie bøger og fandt de et gammel digt som lød:
"Deep within the winter forest among the snowdrift wide
You can find a magic place where all the fairies hide...
~Author Unknown
Efter at ha læst digtet indså dværgende at de havde glemt at de havde fe blod i årende og beslutte sig til at lade sig inspirere af Central Park, Så de kunne være tæt på naturen, men ikke langt fra arbejde. Efter de havde bygget parken følte de at de æret både deres elverblod og deres fe blod og begynde at være endnu mere produktiv og indså at nu var de lykkelige.
sXrAP.png
 
Senest redigeret af en moderator:

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for alle de fine bidrag!

Der er mange gode bud imellem, så vi vil lige bruge et par dage på at votere og derefter udnævne en vinder her i tråden!
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Alt er relativt. ;)

Jeg er dels blevet en smule overrasket over mængden af bidrag, og så tog dagens opdatering lidt mere fokus end planlagt.

Jeg beklager forsinkelsen!
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej alle deltagere!

Jeg skal beklage at det tog så lang tid - Som skrevet skyldes det dels at midtugens opdatering krævede lidt tid, dels af arbejdet med at få vores nye gæster gjort klar tager noget tid i øjeblikket; Men det har også været en hård opgave at udpege vinderne, da i generelt har gjort jer nogen gode tanker om jeres byer og det derfor er detaljer og individuel smag der endte med at afgøre det.

Men, uden videre omsvøb vil jeg præsentere vinderne - Jeres præmier bliver sat ind i løbet af en halv times tid:

1. pladsen: 1000 diamanter. Zylvana
2. pladsen: 500 diamanter: Eragon
(delt) 3. plads: 300 diamanter hver: Moondarri & Bambi

Jeg håber i er friske på at deltage næste gang vi afholder en konkurrence - Det skulle helst ikke vare alt for længe.
 

DeletedUser70

Guest
arrghh. helt ærligt...:cool::cool::cool:.hvor er det flotte i 1. pladsen?? det er s** da en gang rod med rod på.
Tror mere at I giver diamanterne til de små spillere da de store ikke har brug for dem.:oops::oops:.
For at være ærlig skal i nok stramme jer an hvis i skal have flere til at deltage i jeres konkurrencer.
 
Top