• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Nabohjælp forsyningsbonus

bambi

Active Member
Hejsa,

Jeg har altid været af den overbevisning at nabohjælp gælder i 24 timer - altså at hvis den man har ydet nabohjælp til yder nabohjælp til en selv inden for de 24 timer, så vil de få en Forsyningsbonus oven i de Mønter vi altid får for at yde nabohjælp. Endvidere skal der gå 23 timer før man kan yde nabohjælp til den samme spiller igen.

Dette er vi dog kommet til at snakke lidt om i Broderskabet, da WIKI skriver sådan her:

WIKI sagde:
Hvis din nabo også har hjulpet dig indenfor de sidste 23 timer, vil du også blive belønnet med forsyninger. Faktisk hvis i begge gør dette med jævne mellemrum, vil i begge modtage ekstra forsyninger hele tiden. Mængden af forsyninger du får er afhængig af dit rådhus niveau. Du får altid 10% af mønterne du får.

Efter at have hjulpet en spiller, vil en 23 timers nedtælling begynde og når nedtællingen er slut kan du hjælpe ham igen. Nedtællingsuret er vist på verdenskortet, så vel som på nabohjælpsknappens værktøjstip ved spilleren.

Altså er der en 23 timers nedtælling (enig), men der står så også at man kun får Forsyningsbonusen inden for de 23 timer (uenig).

Mener helt bestemt vi i starten af spillet fik at vide det var 24 timer og vi pga. denne times overlap godt kan give nabohjælp samme tid hver dag og stadigvæk begge få Fosyningsbonusen, så vil gerne vide om det er korrekt at det kun er inden for de 23 timer at Forsyningsbonusen fås eller er det inden for 24 timer?

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Helt i starten var begge dele 23 timer, hvilket der blev skrevet en del om for man kunne jo ikke korte dagen af med en time hver dag, og ville aldrig få bonus (hvis man gav nabohjælp samme tid hver dag) til de spillere der gav til dig indenfor den første time efter du havde givet.

Jeg skulle mene at dette er lavet om for længe siden. Til det I begge skriver.

Jeg har lige tjekket den engelske wiki og det ser ikke ud til det nogensinde er ændret der. Men som det står beskrevet der, så er det korrekt i forhold til det originale spil ;)
 

DeletedUser

Guest
Hej

Jeg kan bekræfte, at man kan give nabohjælp med 23 timers mellemrum, og at det udløser bonus 24 timer efter :)
Historikken bag dette kender jeg dog ikke meget til, der er skolehaven betydeligt klogere, så i har ALLE ret :) 23 timer mellem nabohjælp og 24 timer at få bonus i :)

jeg vil forsøge at få dette rettet på forum :) (der har jeg vist ikke så mange rettigheder... eller, ved ikke)

EDIT: jeg har ikke adgang til wiki, det er på vej asap og jeg vil rette tretallet til et firetal :)

EDIT: så er det rettet
upload_2018-9-15_10-49-26.png
 
Senest redigeret af en moderator:
Top