• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Opdatering til Version 1.8

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej Elvere og Mennesker!

Vi gennemfører snarest en opdatering af spillet i løbet af i dag. Jeg beklager det sene varsel, men der var til det sidste tvivl om teknikerne fik has på nogen nyligt opståede problemer.


Nye-funktioner.png


To nye forhistoriske vidundere er blevet tilføjet og kan bygges efter at den tilhørende teknologi (Stormens ældgamle vidundere) er blevet låst op i videnskabstræets kapitel III. De giver dig begge adgang til et unikt portræt som du kan bruge som portrætbillede efter at du har bygget dem.

  • Den Uendelige Udgravning giver dig flere relikvier som belønning for at færdiggøre provinser på verdenskortet, og samtidig giver den også forsyninger som kan høstes hver 24. timer - Mængden afhænger af hvilket niveau vidunderet er på.
  • Stormens Nåle gør dine enheder af typen "Let enhed med afstandsvåben" med en procentsats og hæver hastigheden hvormed dine enheder bliver trænet i barakkerne - Som med alle forhistoriske vidundere, så afhænger din bonus af hvor højt et niveau bygningen befinder sig på.
Når nogen giver nabohjælp til en bygning i din by, vil naboens profilbillede svæve over den bygning der har fået hjælp, første gang du logger ind i din by. Hold cursoren over bygningen for at fjerne billedet igen.

forbedringer.png

  • Skærmene der kommer efter hhv. en sejr og et nederlag har fået et nyt layout.
  • Du kan fremover se hvor mange point en bygning giver, og hvor mange du vil få med den næste opgradering af bygningen.
  • Når du åbner en ny provins på verdenskortet vil du også her kunne se hvor mange rangeringspoint den vil give når den er gennemført.
  • Ikonerne der viser belønninger for at have bidraget til andres forhistoriske vidundere er blevet ændret for at de skulle stemme mere overens med de andre ikoner i spillet.
  • Guldminerne har nu et nyt banner bagved mønt-ikonet for at fremhæve dem mere.
  • Fremover vil inaktive spillere blive slettet fra "centrum" af kortet, fremfor "udefra og ind" - Dette sker som forberedelse af de kommende ændringer i forhold til at løse problemerne med inaktive brugere.
Fejlrettelser.png

  • Det er nu også muligt at zoome ind og ud via musehjulet i Edge-browseren.
  • Opgaver som går ud på at indsamle bestemte relikvier, bliver nu ikke længere løst ved at indsamle andre relikvier.
  • Et ikon i menuen i Hemmelighedernes Skriftrulle er blevet rettet.
  • Videnspoint som du får via skattekister fra nabohjælp bliver nu tilføjet med det samme.
  • Hvis du forsøger at indsamle mønter fra en guldmine, mens dit lager er fyldt, skal du nu bekræfte det via et pop-upvindue.
  • Et problem med afrundinger af diamant-priser er blevet løst.
  • En fejl der gav problemer med at vise møder i provinserne på lav-opløsnings-skærme, er blevet ordnet.
  • "Besøg provins"-knappen i turneringsoversigts-vinduet skulle nu altid virke igen.
De bedste hilsner,
Det danske Elvenar-team.
 
Senest redigeret:

Eragon

Well-Known Member
Det er rigtig fint med nogle nye forhistoriske vidundere, men jeg synes efter hånden at det er lidt irriterende med alle de runer, for når jeg næsten hver gang får runer til de forhistoriske vidundere som jeg har byget, og som jeg har mere en nok runer til....

Kunne det ikke være muligt at lave en bytte central på markedspladsen, så vi kunne bytte vores runer. eller at man kunne bytte 2 overskydende runer til en man kunne bruge. For når I vælger at sætte nye bygninger ind i kapitel 3, så giver i de nye mindre spillere en stor fordel, frem for os der er kommet langt forbi det kapitel. Det koster os langt mere at udforske en provins, og vi mister langt flere tropper på at vinde den.

Har Innogames tænkt at gøre noget ved det, eller er de bare lige glade med os der har spillet deres spil længe...?
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Det var en hurtig opdatering og der sneg sig da vist lidt fejl ind:

  1. Skattekister ved nabobesøg viser ikke længere hvad man i ren tekst - der er kun billedet og at man har fået "x1" af den - før stod der hvad det var man fik i tekst også.
  2. Alle har samme rang - ved nabobesøg har alle andre samme rang som den du har!
  3. Ved indsamling af Mønter, hvor man holder museknappen nede og kører hen over flere huse har jeg et par gange oplevet, at det kun var beløbet for første og sidste Bolig der blev vist i "popup vinduet" - får dog stadig alle Mønterne.
/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg fik vel et sted imellem 10 og 20 runer under juvel turneringen... fordi jeg tog alle 6 stjerner i en del provinser... det er dyrt i enheder eller varer, men det er vidst den nemmeste vej :s
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Fejl 1 - har gået klanrunden og fået mine 3 skattekister for i dag, så må jeg lige prøve at huske i morgen - men fejl 2 er nem at vise:

upload_2016-6-25_8-30-34.png
upload_2016-6-25_8-31-4.png

Som det kan ses af billedet til venstre, så ligger jeg som nummer 46 på ranglisten og besøger jeg Fladpande som står til at være nummer 1 på ranglisten, så ligger Faldpande faktisk også på plads 46!

/bambi
 

bambi

Active Member
Hej igen,

Så fik jeg lige lavet et lille dump af dette med skattekisten:

upload_2016-6-26_8-11-54.png

Jeg kan godt se at det er en trylleformular, at jeg har fået, men der står ikke noget om hvad det er for en, som der plejede at gøre inden opdateringen.

/bambi
 

bambi

Active Member
Hej Skolehaven,

Forstod først ikke helt hvad du mente med det du skrev, men kan godt se at der oppe i teksten står "Disse gaver er til dig!", hvor du har fuldstændig ret i at det burde være "Denne gave er til dig!" ;)

Og lige for at præcisere, så mener jeg bestemt der tidligere for netop denne gave under billedet stod "Facinerende berigelse x1" ... hvorfor der så lige skal stå "x1", hvis det altid kun er 1 styk man kan få kan jo så også diskuteres, men vi kan jo da håbe at det ved en senere opdatering kan blive til flere gaver i en kiste :cool:

/bambi
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Ved ikke lige om det er i den sidste eller en tidligere opdatering (eller mig der ikke ser for godt mere), men jeg syntes ikke markeringerne for at andre naboer har kastet en Facinerende berigelse på deres Kultur bygninger er særlig nem at se længere.

Nu bruger jeg ikke selv Trylleformularer og har heller ikke bygget Det Magiske Akademi og kommer heller ikke til det, men derfor vil jeg da gerne hjælpe de naboer som kaster denne Trylleformular på en af deres Kultur bygninger, men er som sagt altså noget svær at se.

/bambi
 

bambi

Active Member
Hej igen,

Lader til at de grønne bjælker ved Kampresultatet ved Turneringer går ud fra af en fuld trop af soldater er den normale enheds størrelse, hvilket ikke er tilfældet - se f.eks. her:

upload_2016-6-30_23-10-1.png

I denne kamp var alle mine Granitgolemmer med en trop størrelse på 12, så er kun i den første enhed, at jeg mistede nogle soldater (kan også ses ved at jeg kun kan bruge Diamater på den første trop), men alligevel er den grønne bjælke med antallet af soldater tilbage i troppen ikke fuld.

/bambi
 

DeletedUser14

Guest
Hej Bambi.
Denne fejl er allerede reporteret til vores udviklere.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej Bambi.

Så er jeg hjemme fra ferie og vil forsøge at finde en status på de andre fejl.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Velkommen tilbage fra ferie - håber den har været god!

Omkring denne med skattekisten, så kan det være InnoGames har strømlinet lidt for har lagt mærke til at beskrivelses teksten kommer frem når musen holdes over gaven. Var dog nemmere førhen, hvor teksten stod der med det samme.

Rangliste når man besøger andre lader til at være løst i en nyere version der er lagt på beta, så den rettelse får vi jo nok snart.

Så er vist bare dette med om det er mig der ikke ser så godt mere når andre har brugt Trylleformularer på deres Kultur bygninger :D

/bambi
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jo tak! :)

Jeg kan i hvert fald bekræfte at fejlen med ranglister bliver ordnet med opdateringen i morgen.

Det samme gælder de grønne bjælker ved enhederne på sejrsskærmen. - Den fulde liste over opdateringer kommer på i løbet af i aften.
 
Top