• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Opgradering af gruppestørrelse

bambi

Active Member
Hej,

Har i noget tid tænkt på dette med opgradering af gruppestørrelse og nok specielt efter at være startet på Element kapitlet og hvor noget af det første der møder os i Forskningstræet er opgradering af gruppestørrelsen og dermed sværere forhold / større tab i Turnerningen.

Er helt med på at en større gruppestørrelse hjælper os i de normale møder på Verdenskortet (mener i hvert fald at sværhedsgraden på disse bestemmes ud fra hvor mange gange man har forsket i Avancerede Spejdere + hvor mange Provinser man har gennemført), men i Turnerningen skrues der op for sværhedsgraden jo større gruppestørrelse man har.

Så hvorfor egentlig forske i de frivillige opgraderinger, men endnu mere vigtigt - hvorfor straffes man i Turneringerne for at have forsket ekstra ting i Forskningstræet - det skriger jo imod al logik at man bruger ekstra VP/Resourcer på at forske i noget for så at blive dårligere stillet efterfølgende. At Turneringer så er noget der er indført i spillet noget sent for mange spillere (fandtes ikke da vi startede med at spille) og vi dengang havde en fordel ved at forske i disse opgraderinger gør det bestemt ikke bedre - vi gjorde det jo for at få en lille fordel ud af det - men nu skal vi så betale ekstra for noget vi har gjort inden "reglerne" pludselig blev ændret.

Personligt har jeg det sådan, at jeg gerne vil have forsket i alt, da det giver mig følelsen af at have gjort noget ekstra og så er det da bare "dumt" at man samtidigt bliver straffet for det og ja, det er en straf for selv det skulle være en fordel ved de almindelige møder på Verdenskortet, så er de 80 Møder jeg ca. kan nå der pr. måned langt mindre end det antal Møder der bliver taget hver uge i Turneringen.

Allerhelst så jeg at InnoGames genovervejede dette med hvordan sværhedsgraden i Turnerningerne bliver beregnet og mener endda også at have set på beta forum, at der er noget med at forhandlings omkostningerne stiger endnu mere end tabene ved at kæmpe.

For så lige at drage en anden ting ind i dette med Turneringerne og forhandlings omkostninger, så så jeg i vist nok introduktionen af Elementerne og vores Niveau 4 varer, at det var fornuftigt at sælge nogle af sine normale Niveau 1 boost fabrikker og så få nogle af sine Niveau 4 boost fabrikker i stedet, da behovet for Niveau 1 varer falder. Øh, ja - kan da godt være behovet er faldet i Forskningstræet og ved opgradering af Bygninger, men det er det bestemt ikke i Turneringen og samtidigt har jeg da heller ikke lige lyst til at sige til de andre i mit Broderskab/Nabolag, at jeg gider ikke hjælpe jer med mine boost varer længere - det er bare synd for jer, at i ikke er nået lige så langt som jeg er, men det er jeres eget problem fremover.

Fælles for disse ting er bare der ikke rigtigt er balance i det længere og efter hele sidste år hele tiden at høre på at der laves ændringer til spillet for balancens skyld syntes jeg det er noget så synd, at der ikke tænkes lidt mere på helheden. Et simpelt lille eksempel på at der ikke tænkes på helheden er f.eks. at Guddommelige Frø står under Gæsteracens lager, men disse skal jo bruges til at lave Niveau 4 varer og burde jo derfor være listet sammen med vores andre normale varer (kan faktisk ikke lige nu huske om det også gælder for Mana).

Nå, det var bare lidt af mine tossede tanker nok engang ... mon der er nogen der lytter???

/bambi
 

bambi

Active Member
Der er kun en ting jeg konstant mangler, Guddommelige Frø De er i massivt i undertal, selv om jeg havde ca. 160.000 da jeg kom ind til Elementarånder.
Nu står jeg og mangler 72.000 .
Der er ikke mulighed for at få bygninger der kan hjælpe med at få flere Guddommelige Frø pr. døgn. (10.504).

Nu husker du at samle ind så tit som muligt, så du får din Indsamlingsbonus hver gang du høster Guddommelige Frø??

Jeg syntes i hvert fald ikke det er noget problem med Guddommelige Frø, men nok også fordi jeg ikke har den store hast med at skulle skynde mig igennem Element kapitlet, da jeg jo så bare vil sidde fast i enden af Forskningstræet igen og derfor tager den mere roligt denne gang ;)

/bambi
 
Top