• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Pushing

Skolehaven

Well-Known Member
Ærede Elvenar spillere!

Jeg er kommet til et punkt hvor jeg ikke længere syntes det er sjovt at spille Elvenar, og vælger derfor at stoppe. Men inden jeg smutter vil jeg gerne dele mine frustrationer med jer, hvis I da skulle have lyst til at vide baggrunden herfor.

Som overskriften antyder drejer det sig om Pushing eller hjælpebrugere, som det kaldes i vores regler. En hjælpebruger er en ekstra konto man har oprettet ikke for at spille med den modsatte race men for eksembelvis at bruge denne kontos VP til at fylde i sine vidundere, så man kommer hurtigere frem. Er det så et problem i Elvenar, ja man kan jo læse med her og drage sine konklusioner: Beta forum Det er godt nok på engelsk og tråden er lidt gammel og på trods af hvad Marindor skriver til aller sidst er der rigeligt af eksempler på at Push spillere ikke straffes.

Er det et problem på dk? Gør folk dette? Ja du kan jo selv gå ind på enhver anden spillers by og holde musen over der hvor hans placering på ranglisten vises og se hvor hans point kommer fra. Den funktion kom til ca 3 måneder efter den linkede tråd herover, og jeg har haft brugt det til at se om jeg gør noget helt galt og hvor jeg ellers kunne optimere min indsats. Jeg har også bemærket allerede ved at notere mig tingene første gang at nogen røg under mistanke fra jeg selv for netop at benytte sig af pushing.

Hvordan afslører man så om en spiller er blevet pushet og ikke bare har været en bedre/mere aktiv spiller end alle andre. Man kna eksembelvis lede efter de indlysende spillere og kigge lidt på de spillere der ligger langt over andre spilleres niveau, fordi antallet af point fra vidundere er 1. point per investeret VP, som dine vidundere er opgraderet for. Så hvis hovedparten af spillerne der har været der længst ligger under 40k point fra vidundere, så ville jeg kigge en ekstra gang på spillere der har fx 80k eller 140k point fra vidundere. Naturligvis kan disse ekstra point hentes ved køb af diamanter, så helt skudsikker er vi ikke nået i mål endnu, men en lille tur ind og kigge på de vidundere der er i gang med at blive fyldt op kan give dig den sidste ide til om donatorerne er spilleren selv eller andre spillere, og om de konti der doneres fra rent faktisk er nogen der spilles eller nogen der bruges imod spillets regler.

Jeg har ikke behov for at hænge nogen enkelt personer ud, men folk kan jo selv kigge rundt og drage deres egne konklussioner, men personligt gider jeg lige så lidt spille et online spil hvor reglerne ikke opretholdes, som jeg gider spille matador hjemme i stuen med "venner" der ikke kan finde ud af kun at tage 4000 kr når de passerer start. Det frustrerer mig for meget og irriterer mig for meget og det skaber ikke den fornøjelse og glæde for mig som et godt tidsfordriv bør. At jeg har holdt øje med dette i snart et år gør mig også bekendt med at der er spillere der slipper afsted med dette uanset hvad der gøres fra spillernes side, og jeg magter det ikke. Dette er min frustration og det er her jeg dropper miccen og forlader jer.

Skolehaven har forladt bygningen...
 

DeletedUser218

Guest
Ærgerligt det skal være sådan :( Har følget med i tråden, om synde spiller på beta forum, men troet ikke der var nogle, der gjorde det her på den danske server, før du fortalte mig om det :( Synd der ikke bliver gjort noget ved det, og stille ødelægger spillet, og får spiller til at forlade spillet, der ellers har hygget sig.

Så det er altså okay, hvis jeg laver 20 hjælpe spiller, så jeg kan give mig selv 480 vp om dagen? Det er jo ikke sådan spillet skal være :mad:
 
Det kan sammenlignes med doping i sportsverdenen.
Der vil altid være nogle, der kun kan klare sig ved at snyde.

Et problem er, at de få pushere giver et helt broderskab et dårligt omdømme.
Således vil f.eks. et broderskab med 24 ærlige spillere og en enkelt pusher fremstå som et snydebroderskab hvis ranglistepoints, af samme grund, ikke er så fantastisk.
 

DeletedUser84

Guest
Jeg vil anbefale disse i stedet for at få hjælp og blive dygtige og klogere.
Så undgår vi dette som nu er sket at vi mister en af de bedste spillere i spillet.
Jeg er meget ked af at vi har mistet vores dygtige @Skolehaven :( på grund af de svage spillere der kunne blive dygtige spillere hvis de ville.
Der er dog også dygtige spillere i mellem dem, der snyder...
 

DeletedUser307

Guest
Jeg har egentligt ikke tænkt over, at det skulle være det store problem :oops:
Jeg troede, at hjælp til andres vidundere fungerede på samme måde som nabohjælp: Du kan kun hjælpe dem du er i broderskab med og/eller har opdaget på kortet :)
Men nu kan jeg ved selvsyn se at det ikke forholder sig sådan :confused: Jeg er meget overrasket over, at den form for snyd er så nemt o_O
At der er nogen der snyder på denne måde kan kun falde tilbage på en part: innogames :rolleyes: Enten er de fuldstændig ligeglade, eller også er de så tumpede, at der ikke findes ord for det :p Hvad der er værst ved jeg faktisk ikke :mad::mad::mad::mad::mad:
Jeg kan ikke se, at der er en eneste bare tilnærmeligshedsvis teoretisk god grund til, at der er den forskel på krav til nabohjælp og hjælp til vidunder :( Man skulle formode at programmeringen var næsten den samme ;) Den forskel er der kun af en grund: Det skal være nemt at snyde :mad::mad::mad::mad::mad:
Jeg forstår til fulde, at Skolehaven smider håndklædet i ringen :cool: Nu har jeg ikke selv brugt ret mange penge på spillet (har opgraderet MA og HH) ;) Men hvis jeg (for at stige hurtigt på ranglisten) havde brugt mange penge på magiske huse/værksteder og kulturbygninger...... Ja så ville jeg godt nok føle mig pisset på :mad::mad::mad::mad::mad:
 

DeletedUser84

Guest
De der snyder kan ikke klare sig uden snyd, det er derfor de snyder, :rolleyes: hvorfor snyder de ellers, :cool: det er jo klart og tydeligt logik . :rolleyes:
Ja det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har nok i min ene bruger. Har prøvet at oprette en anden for at prøve at spille elvere, men glemmer at passe den, syntes der er rigelig arbejde i en bruger... Også fordi man har jo vidst nok også et liv udenfor elvenar.... Eller nej vendt det må være en anden jeg tænker på der ;)
 
Som medlem at topklanen af ikke-svindlere, skal gøres opmærksom på at udpegningen af svindlerne ikke er svær.
Der skal selvfølgelig ikke nævnes navne her; men svindlerne har naturligvis svært ved at huske navnene på alle deres svindlerhjælpebyer.
Derfor har de samme navn efterfulgt af et serienummer.
Prøv selv at se efter :)
 
Det er korrekt :)
Man skal se på hvem der donerer til vidunderne.
Ofte kan man se: (navn)3, (navn)1, (navn)5, (navn)4 osv. donere store og samme mængder VP. til et vidunder.
 

Johso6

Member
I det broderskab som jeg er med i, er der 2 personer som doner mere end aftalt, hvilket er op til dem selv, der med ser det aldrig lige ud med hvor meget der er doneret :)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hvis i har mistanke om at der foregår pushing, bedes i rapportere det til support - Så undersøger vi sagen og griber ind hvis der kan føres bevis for at der foregår snyd.
 

Tordhrano

Active Member
Vi har mistanke om at der foregår pushing.
Det må være en smal sag for en udvikler at lave et program, der gennemgår logs for hjælp til vidundere for alle spillere.
 

DeletedUser557

Guest
Jeg læser i reglerne:


§7 Hjælpe-brugere
Det er forbudt at oprette en såkaldt ‘hjælpe-bruger’. Dette defineres som ressourcer, videnspoint osv., som bliver overført fra en bruger til den næste, selvom brugerne ikke ejes af den samme person​

Her står jo reelt at det er OK at oprette og benytte hjælpe-brugere såfremt de ejes af den samme person. Er det virkelig hensigten med reglen?

Under antagelse af at det ikke er hensigten, hvorfor ikke holde det enkelt og sige at det ikke er tilladt at oprette mere end én bruger per person? Eller i hvert fald, at der ikke må finde nogen interaktion sted mellem brugere ejet af den samme person?
 
Det er en upræcis oversættelse, så dem der gør det handler formelt i god tro.

§7 Pushing
• Operating a “push-account” is forbidden. This is defined as unbalanced routine resource (resources, Knowledge Points etc.) transfers from one account to the next even if involved accounts do not belong to the same player.

Den danske oversættelse mangler et også foran selvom
 
Top