• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Sidste chance.

DeletedUser69

Guest
Vil være flink og fortælle på en pæn måde at det spil her kører AD HELVEDE TIL.
og hvis i vil beholde jeres SIDSTE spillere så bør i gøre noget SNAREST. Rigtig mange kæmper med snart alt i spillet lige fra besøg og nabomangel til krig hvor krigerne forsvinder og det bliver til en gætte konkurrence om hva man angriber og angriber med
Det er tæt på at du skal reloade spillet for hver eneste funktion du laver.
TAG JER SAMMEN FØR DET ER FOR SENT
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:Bulk:(:(:(
 
Hej Bulk

Har du prøvet, at opdatere Adobe Flashplayer til nyeste version.
Der er småproblemer med spillet;
men ikke så meget som du ustandselig og hele tiden skriver :)

Mvh
 

DeletedUser119

Guest
Jeg vil nu give Bulk ret. Der er massive problemer. Der kommer fejl meddelelser op hist og pist. Nabokortet er udueligt når man når længere end 5 provinser fra egen base, navne og oplysninger på nabobyer forsvinder, visse steder bliver kortet blåt, og opdaterer ikke ud til hvor man har udforsket det. Og det er ustandseligt det sker, at ting de ikke virker eller er usynlige/forsvinder. Lysten til at blive ved med at spille er svindende, når alle disse fejl blokerer for et frit spil - der i forvejen er langsommeligt i sagens natur. Og opdateret version af flashplayer er installeret!
 
De fejl du beskriver havde jeg også ved de to sidste opgraderinger; men hotfix har rettet det meste. (Får dog stadig gentagelse af mialnotifikationer).
Jeg ved ikke om det måske skyldes gamle midlertidige filer i div. TEMP dir som driller.
Jeg bruger selv et freeware program som hedder CCleaner til at fjerne gamle filer, og rydde op på PCen.
 

DeletedUser69

Guest
svar til dr hugo... ja jeg er fuldt opdateret
jeg nævner ikke kun mine egne problemer men problemer som mange i min klan oplever noget at det oplever jeg også selv og det er ikke den store forskel og det er chrome eller en anden der bruges
en anden ting dr. du ville nok også blive ked hvis du mangler 50 af dine naboer ikk ??
pc cleaner den bruger jeg næsten dagligt så nej heller ikke det virker
ps har brugt penge på spillet via diamanter men lysten til det er faldet når det kører som et spil på en commendore 64
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser70

Guest
Hvordan kan du(Dr. Hugo) sige at der ikke er så mange problemer i spillet som folk skriver om.(oplever selv de samme irriterende problemer)når du endda i din egen broderskabs beskrivelse meddeler at du ikke vil i andet broderskab, da du ikke har så meget tid til spillet. o_Oo_O. Forstår ude mærket godt dem der er ved at være GEVALDIGT træt af alle de fejl. Ved ude mærket godt det er et gratis spil,men det burde nu virke bedre end det gør.:eek::eek::eek:
 
Jaja, særlig ver. 0.30 var træls hos mig; men lige nu virker det - ikke perfekt - men OK her.
Hvis spillet er for dårligt stemmer folk jo med fødderne; det kan selvfølgelig være grunden til at spillere forsvinder.
Men lad nu lige staben komme tilbage fra jule/nytårsferie, så de har mulighed for at tage sig af problemerne.
 

DeletedUser69

Guest
du siger noget rigtigt . Folk stemmer nemlig med fødderne . jeg har spillet siden oktober og må sige der er virkelig mange der forsvinder lige så hurtigt som de kom. ikke en gang her ved juletid virkede det som om der kom flere
og med hensyn til spillet de retter et problem men så kommer der 2 nye folk klager og klager og kontakter support men så og sige intet kommer ud af de. selv dem der sku være med til at rette og høre på os forsvinder. lige nu er det galadan der står for tur. må se hvor længe han holder.
må indrømme selvom det er et gratis spil har jeg aldrig oplevet et spil der kører så dårligt.
Kan kun håbe og må ALLE ha den tro på spillet som du har. ( Gud bevare Danmark )
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:Bulk
 

Skolehaven

Well-Known Member
Eftersom versionsnummeret endnu ikke er nået til version 1.0 betragter jeg spillet som i beta fasen selv om der ikke er noget banner der proklamerer det. En stor del af problemerne her er kommet lige op til jul, hvilket er uheldigt, da der holdes juleferie i 14 dage. 14 dage er ret lang tid hvor der ikke sker noget og hvor support sjældent kan give andet svar end der bliver kigget på det efter nytår.

At brokke sig over det lige op til og de 14 dage ferien varer kan jeg virkelig ikke se hvad man får ud af. Skal det fikses skal der være folk på arbejde til at fikse fejlene. At skrive fiks det 317 gange er på ingen måde konstruktivt heller. Ja jeg oplever en del fejl i spillet og kan læse mig til en del frustrationer, men langt de fleste kigger frem imod at der igen er folk på kontorerne og håber på at der kommer en masse fejlrettelser med de næste par opdateringer. Hvilket nok også er tiltrængt.
Så slå koldt vand i blodet de der er længst er mere eller mindre stoppet, da der ikke er mere for dem at opnå, så der er langt flere opgaver for udviklerne at gå i gang end du opridser og der er intet af det der kan løses ved at svinge den magiske Harry Potter tryllestav.
 

DeletedUser70

Guest
Nu er det jo ikke ligefrem NYE problemer vi skriver om, og ej heller noget der er slået op LIGE inden jul. Så mon ikke de højere magter snart skulle få fingeren ud og få rettet lidt af de "få" fejl.
 

DeletedUser69

Guest
har aldrig taget notits til hva version stillet har ved bare at normalt kører et spil en del bedre end dette . Når de laver reklamer for et spil eller gjorde i tv regner man med spillet er testet
jeg hverken svinger med stave eller andre ting de beder os lige frem om at komme med de problemer vi møder , og det gør jeg så.
Da jeg er co leder i min klan taler jeg for det meste af min klan efterhånden som de fortæller mig deres problemer og de råd jeg selv har fået til spillet ikke virker.
ps . må åbenbart være et problem at komme på forum når man tænker på at der er 2576 spillere mere eller mindre aktiv (nok mest mindre) og der kun er 123 medlemmer her
 
Senest redigeret af en moderator:

Skolehaven

Well-Known Member
Min erfaring er at langt de fleste ikke har incitament nok til at gå på forum, samt at de 2576 spillere for en stor del slet ikke spiller/er interesseret i spillet.

Jeg har spillet en del spil fra de bliver tilgængelige, der er altid stabilitetsudfald. Nogen værre end andre og nogen oplever det selv længe efter at spillene er udgivet.
Kan kun sige at de sidste 2 indlæg efter mit ikke bidrager til løsningen til ret meget og gentage mig selv med at fejl i spil ikke er noget man kan løse på magisk vis. Man er nødt til at prioritere. Jeg er ret sikker på at de fejl der skaber størst problemer er de der løses først.
 

DeletedUser70

Guest
Arggh skulle man nu ikke tro der er mere end 123 personer der spiller, men bare ikke har tålmodighed nok til at GIDE prøve komme på forum. :cool::cool:
 

DeletedUser69

Guest
svar til skolehaven. Ja selvfølgelig du er en meget klog og vis person kan jeg høre, måske du sku ansøge og du kan få galadan´s plads da du virker som om du har en KÆMPE viden om meget og blander dig i det meste. så har vi da en person der gider svare
 
Senest redigeret af en moderator:

bambi

Active Member
Att. Skolehaven.

At sige at fordi versions nummeret ikke er kommet op på 1.0 endnu og derfor antage at det må være en beta version, hvor man må forvente fejl i spillet er direkte forkert. Som Bulk har skrevet, så har de kørt TV reklamer for spillet (også derfra jeg fik kendskab til det) og de skriver ikke nogen steder at det er en beta version og endnu vigtigere de tager gerne imod dine penge (køb diamanter) uden at nævne noget omkring dette. Disse ting får i hvert fald ikke mig til at tænke BETA, selv om versions nummeret skulle være under 1.0.

At nogen "brokker" sig mere end andre er vel bare fordi de går mere op i spillet end andre - selv har jeg skrevet flere indlæg omkring problemer med versionen der kom i starten af December og specielt omkring manglende naboer - det er altså ikke fedt at mangle over 60 naboer og dermed mangle en del mønter hver dag, samt chancen for gode handler uden afgift. En anden ting er at jeg også har prøvet på at komme med lidt forskellige forslag til hvordan man kunne gøre dette med netop manglende naboer til et mindre problem, men det er som om der ikke har været nogen respons på det, hvilket bare gør en endnu mere fortvivlet omkring spillet - hvorfor have et forum, hvis man ikke kan få noget respons på det man skriver til spil udviklerne udover fra andre spillere ...

Du skriver også at det ikke kan betale sig at "brokke" sig op til 14 dages juleferien - vil dog sige at "brokken" startede i starten af December og jeg vil bestemt også mene man skal have lov til at "brokke" sig, hvis der er udgivet en ny version, hvor der trods alt er en del problemer som generer en i den daglige spillen. Hvis man ikke har mandskab til at kunne håndtere det, så skulle man måske ikke udgive en ny version så tæt på en ferie eller også skulle man i det mindste sørge for at den har været testet godt og grundigt på beta serveren inden da, hvilket jeg har fået en forståelse af andre her på forummet ikke har været tilfældet (ved godt at en grundig test på beta serveren ikke er garanti for nul fejl).

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg har set en del spil reklamere for sig allerede i betafasen og jeg nævner det blot fordi 99% af alle spil starter fra version 1.0 når de går ud af betafasen (den åbne betafase) Jeg kan dog ikke svare på om spillet her er det ene eller andet sted. Selv købs funktioner skal testes og selv om de sikkert testes endnu mere, da spillerne forventes at betale for det, så sker der også her fejl i spil. Købsfunktioner i browserspil bliver derfor indført før spillet reelt udgives.

Om spillere brokker sig eller giver konstruktiv feedback eller hvad man ønsker at kalde det eller definere det som er vel op til den enkelte. Men jeg er helt enig i at det ville være super med mere respons fra supportteamet på den feedback som kommer fra spillerne her på forum. Det ville også lægge en dæmper på mange ting at man ikke føler man påpeger problemer forgæves. Ja jeg vil påstå at det vil være et alvorligt knæk for spillet, hvis Galadan får en lige så kort karriere som Lykke om det så er af samme årsager eller ej.

Vi kan sagtens blive enige om at problemerne blev meget større igennem december end de var op til. Nu er beslutningen taget om at indføre dem uanset hvor veltestede eller ej vi føler de er. Vores feedback som spillere vil jeg forvente giver anledning til reflektion.
Som du selv nævner er en grundig test på betaen ikke en garanti gør 0 fejl, men jo færre der deltager der og jo mere inaktive de er med at rapportere fejl der, jo flere bliver først opdaget når versionen kommer ud på live markeder. Jeg ved ikke hvor aktiv betaverdenen er, men jeg ved at jo før fejlen bliver opdaget jo hurtigere bliver den rettet.

Arggh skulle man nu ikke tro der er mere end 123 personer der spiller, men bare ikke har tålmodighed nok til at GIDE prøve komme på forum. :cool::cool:

Det har du helt sikkert ret i, men jo større incitament jo mere ihærdigt forsøger man sig med at få det til at lykkedes. Er det stort nok vil man endda spørge support for at få det til at virke.

svar til skolehaven. Ja selvfølgelig du er en meget klog og vis person kan jeg høre, måske du sku ansøge og du kan få galadan´s plads da du virker som om du har en KÆMPE viden om meget og blander dig i det meste. så har vi da en person der gider svare

Jeg mener ikke jeg er klogere eller mere vis end andre, og har endvidere ikke tiden til at varetage et job Som Galadans ud over alle de ting jeg ellers laver, selvom jeg anser dette anlæg for at dryppe ret kraftigt med ironi.
 

DeletedUser69

Guest
Bingo du fattede det. men fordi du har spillet spil i 6 år gør dig ikke til supermand måske du skulle tie ind imellem og lade dem der har med spillet at gøre svare , men måske er du bange for at andre laver flere indslag end dig siden du er med på det hele med din store viden du mener du har om alle spillene du har spillet
 

DeletedUser70

Guest
Hvad hjælper det at spørge support.der kan gå dage inden de svarer. og svarer med et spørgsmål.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej - Bare lige en kort bemærkning ang. nogen af kommentarerne.

Først vil jeg gentage fra andetsteds at jeg (eller andre fra teamet) har læst og også fremover læser alt på forum og tager de mest fremtrædende problemer og den konstruktive feedback med tilbage til udviklerne. I den forbindelse vil jeg så også sige at fra et forslag kommer fra spillerne ind til udviklerne, og de skal overveje forslagets indflydelse på gameplay og balance, til det så eventuelt bliver programmeret ind i næste patch og klarer testen på beta skal man som minimum forvente 4-5 måneder. Det kan derfor godt føles som om ens gode forslag forsvinder og bliver ignoreret, men alt bliver overvejet. Jeg kan desværre ikke give en status på hvorvidt enkelte forslag er blevet godkendt/hvor langt de er i processen.

Denne løbende cyklus med forbedringer/fejlrettelser/udvidelser (kært barn har mange navne) har så yderligere ligget stille de sidste 14 dage - Det er rigeligt med rapporter for teknikerne at se på når de møder ind i morgen.

Ang. aktiviteten på forum er det et af mine mål at øge denne - Men jeg ville gerne lige på plads i jobbet først og have overstået jul og nytår først. I en kommende måned regner jeg med at få nogen konkurrencer op at køre og også slå et jobopslag om en position som forum-moderater/bestyrer op. Det skal der nok komme med information om, men forslag til konkurrencer modtages gerne. :)

Med hensyn til min position har jeg ingen intentioner om at rende af pladsen. Om det er godt eller skidt vil jeg lade være op til den enkelte at bedømme - Jeg forsøger at svare på tickets og kritik efter bedste evne.
Og det fører mig til Gabriels sidste kommentar:

Ja, der har været forsinket svartid henover jul og nytår da vi her i teamet også har været optaget i familiens skød og af diverse festivitas. Generelt vil jeg dog sige at vores svartid i December har været ganske acceptabel.

Håber alle ellers er kommet godt ind i det nye år - Jeg glæder mig i hvert fald!
 

DeletedUser66

Guest
Eftersom versionsnummeret endnu ikke er nået til version 1.0 betragter jeg spillet som i beta fasen
Bare mærkligt, at Innogames så har en beta-serve.

Men endnu mere trals at Innogames bare ignore folks tilbage meldinger på Beta. og bare sender " lortet " online. med mere eller mindre. Alle fejl. Så de div. lande supporter skal til at kæmpe med det en gang til. Fordig at Support på beta serveren, åben bart ikke er Voksen nok til at stop en frigivelse af en opdatering der ikke virker..
Jeg spiller selv på beta. kæmper stadig med en del af de fejl der kom ved 0.30
mange af de fejl i har her, er der også på beta. ergo har de nok ikke fundet nogen løsning på problemerne.

men føgler dog også efterhånden at alle spiller om det end er her på den Danske, eller på beta. er ren til grin for innogames..

Og det svar jeg stærkt regner med, at der er årsag til det meste, er jeg tvunget til at holde for mig selv. Da det ikke er tilladt at tale om det. Hvilket jeg har erfaret på BETA. Kostede at de slettede alle mine indlæg.
 
Top