• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Tid på "dårlige" handler.

DeletedUser235

Guest
Var det ikke muligt at handler der er lagt ud til under fair pris havde en kortere "liggetid" end den sædvanlige uge. Det er lidt irreterende at skulle se/gå forbi de samme dårlige tilbud i så lang tid, og jeg har på fornemmelsen at en stor del ligger tiden ud.
1 dag syntes jeg ville være passende, hvis man gerne vil have mere for sine varer end de er "værd" er det vel i orden at man skal yde en ekstra indsats.
 

DeletedUser291

Guest
jeg vil ikke kalde dem dårlige tilbud . men urealistiske tilbud . har set en der bliver ved med at ligge op feks 100 granit byttes til 100 skriftruller . men ved det ikke er det sådan de gør i broderskaberne feks hvis at de låner ud ? .
 

DeletedUser235

Guest
jeg vil ikke kalde dem dårlige tilbud . men urealistiske tilbud . har set en der bliver ved med at ligge op feks 100 granit byttes til 100 skriftruller . men ved det ikke er det sådan de gør i broderskaberne feks hvis at de låner ud ? .
Du kan godt have lidt ret, men hvis det er inden for broderskabet er det typisk "start hjælp" til nye spillere og ikke tilbud der ligger i lang tid. Jeg har som sådan ikke noget mod at der bliver lagt tilbud ud under fair værdi, det har helt sikkert sin berettigelse, det jeg har noget mod er dem der konsekvent lægger dårlige tilbud ud, der så efterfølgende ikke bliver taget og ligger tiden ud.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg tager aldrig negative handler, med mindre at det er noget som jeg har aftalt med en af mine mindre spiller i broderskabet, for det betyder ikke så meget for mig at jeg tager en handel 1000 marmor for 4000 stål, men jeg tager aldrig sådanne handler uden aftale først.

Så jeg synes også at det ville være rart med en mindre ligge tid for negative handler fx max. en uge, gerne mindre.
 

DeletedUser307

Guest
jeg vil ikke kalde dem dårlige tilbud . men urealistiske tilbud . har set en der bliver ved med at ligge op feks 100 granit byttes til 100 skriftruller . men ved det ikke er det sådan de gør i broderskaberne feks hvis at de låner ud ? .
Du mener nok 100 stål til 100 skriftruller ;) Jeg er lige kommet til dværg kapitlet og havde håbet man kunne handle med deres råstoffer. Men nej, jeg skal selv opgrave alt det møggranit. Det kommer til at tage en del tid :eek:
Jeg troede forresten, at spillet ikke ville acceptere så skæve handler tidligere. Dvs. at den kom med en rettelse, så det passede indenfor et vist spænd, hvis man krævede for meget. Er det mig der husker forkert, eller er det blevet ændret i en opdatering?
 

bambi

Active Member
Hej galrond,

Det er netop en faktor 1:4 som der er spændet og det betyder lige netop at det er muligt at lave denne 100 Stål til 100 Skriftruller handel - den er så ikke fair og heller ikke en jeg normalt ville tage med mindre det er en spiller jeg kender ;)

En anden ting er så handler som f.eks. 10.000 Niveau 3 varer for 160.000 Niveau 1 varer - det er jo en lige handel, men så alligevel ikke helt i min mening - resource mæssigt - måske, men bestemt ikke tidsmæssigt .. f.eks. producerer jeg på 3 timer i en Eliksir fabrik 2.164 og en Marmor fabrik 2.541 - altså skal der laves en masse produktioner af Niveau 1 varerne for at kunne klare sådan en handel og så er det at jeg alligevel ikke helt syntes at det er en fair handel.

Vil godt give dig ret i at det kunne være rart om man også kunne handle med gæsteracernes råstoffer, selv om det ikke er sikkert at det vil have den store effekt, da alle har brug for de råstoffer når man er i gang med gæsteracen og man sælger hurtigt deres fabrikker når man er færdige med dem, da man jo skal i gang med den næste gæsterace, så tror ikke der er den store overproduktion af disse råstoffer ... men det er nu nok ikke derfor at man ikke kan handle med dem ...

/bambi
 

DeletedUser291

Guest
Du mener nok 100 stål til 100 skriftruller ;) Jeg er lige kommet til dværg kapitlet og havde håbet man kunne handle med deres råstoffer. Men nej, jeg skal selv opgrave alt det møggranit. Det kommer til at tage en del tid :eek:
Jeg troede forresten, at spillet ikke ville acceptere så skæve handler tidligere. Dvs. at den kom med en rettelse, så det passede indenfor et vist spænd, hvis man krævede for meget. Er det mig der husker forkert, eller er det blevet ændret i en opdatering?


der skulle så 100 marmor istedet for granit .
 

DeletedUser119

Guest
Det ville være "rart" hvis der kom en funktion, så hver enkelt kunne "sortere/blænde ud" i disse handler fra i listen - altså at de ikke kommer op i listen hvis man søger på handler. Mon ikke de pågældende skævhandlere/spillere ville brænde inde med deres handler? De lever jo på at der handles ved uopmærksomhed.
 

DeletedUser237

Guest
Jeg er også herre træt af en spiller på mit marked, som konsekvent forlanger 50% oveni (og dertil kommer handelsmandens gebyr, hvis man ikke er nabo til ham) og som konstant fylder 3-4 sider.
(Har kontaktet ham og spurgt om han har brug for lidt hjælp til handelssystemet, men svaret var, at han havde tid til at vente på at nogen bed på)
Jeg ville også være rigtigt glad, hvis 1-stjernede eller lavere tilbud røg ud efter 1-2 dage.
Men ønsker IKKE at muligheden for "minushandler" (1:4) generelt forsvinder - det er en rigtigt god måde at hjælpe andre i klanen på og dermed at styrke den som helhed :)
 

DeletedUser282

Guest
Jeg er helt enig. Har et "lille" medlem af mit broderskab, som ligger i en verden, hvor de spillere, der faktisk er til rådighed stort set alle er små og/eller lægger nul eller et-stjernede handler ud. så er det ikke sjovt længere, man er nødt til at stole på ens broderskab til at hjælpe til hele tiden. Ofte lægger man jo handler ud, som man skal bruge med det samme for at komme videre i spillet. Derfor synes jeg bestemt heller ikke, at nulstjernede handler skal annulleres. Men jeg vil gå så langt, så disse handler kun skal have lov til at ligge i maks. en dag ! At en spiller konsekvent lægge denne slags handler ud, tyder på en spillermoral, jeg ikke synes hører til i dette "familiespil".
 
Top