• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Upassende spillernavne

Tordhrano

Active Member
Jeg har efterhånden en del naboer med navne som jeg mildt sagt finder upassende og en klar overtrædelse af §1 i reglerne: "Vi accepterer ikke profiler, spil-navne... som support-teamet finder er ... seksuelt stødende"

Jeg har fået at vide af Support at de ikke kan gøre noget ("Jeg har selv været alle byer igennem for nylig for at banne de byer i troen om at de så ville blive fjernet pga. inaktivitet. men har nu fået at vide at de byer bare får lov til at ligge ja gud ved hvor længe...").

Kan det være rigtigt at reglerne ikke kan håndhæves eller mangler Support uddannelse i håndtering af situationen?
 

DeletedUser367

Guest
Jeg fandt lynhurtigt tre som jeg finder upassende. Jeg vil ikke gengive dem her, men 2 af dem indeholder f-ordet og det tredje indeholder ordet suck.
 

DeletedUser367

Guest
Nu var det ikke kun f-ordet, der var en tilføjelse.
Jeg ved godt at f-ordet bruges i flæng af mange - og nok mest på grund af den sproglige distance der skabes fordi ordet er på et andet sprog. Jeg vil i hvert ikke håbe, at samme mængde ville gå rundt og sige den danske udgave af ordet, hver gang de fik lyst til at bruge f-ordet. Dog mener jeg ikke - nok på grund af min alder - at ordet er ok at bruge og slet ikke i den betydning det her bliver brugt.
 

DeletedUser367

Guest
Jeg vrider ikke emnet væk - de ord jeg fandt er seksuelt stødende og har store seksuelle implikationer!
 

DeletedUser307

Guest
Hvis der er tale om ordet f-u-c-k er det et normalt ord i den danske befolkning som benyttes stort set af alle (op mod 85-90%) imellem 10 og 40 år.o_O
Ordet benyttes som et sejt udtryk.o_O
Ordet benyttes uden at være klar over hvad det betyder oversat til dansk.:eek: De færreste ved hvilket sprog det kommer fra. :eek:
Derfor overser jeg dette, samt de fleste i min alder, da det kun oplyser alder på den der brugte ordet. :rolleyes:

Jeg må give dig ret i, at mange (især yngre) bruger udtrykket for at virke seje. Men jeg tror ikke, at ret mange er i tvivl om, hvad det betyder og stammer fra. Der har trods alt været undervist massivt i engelsk i 40+ år :p
Jeg ved godt, at sprogbrugen er blevet mere rå uden folk mener noget med det. Men fra at vide, at folk ikke mener noget med det, til at synes det er ok er der et stykke vej :eek::mad:
Jeg har gennem spillet set mange ret stødende navne, men de forsvinder igen. Jeg ved ikke om de forsvinder pga.inaktivitet, eller de bliver fjernet pga.navnet. Jeg ved dog, at dem der pt. er tilbage, er ret små spillere. Jeg regner med de nok også forsvinder igen ;)
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Når et navn bliver rapporteret via support-systemet, går vi altid ind og vurderer navnet - Og er det i strid med reglerne bliver brugeren bannet og navnet ændret til noget mere uskyldigt, eksempelvis "RegnbueXXX" (X står i stedet for et tal...).

Det er rigtigt at byerne i mange tilfælde bliver liggende, men hvis de bliver rapporteret til os, så skifter vi altså navnet - Brugerne kan få dem låst op igen og ændret til et lovligt navn efter samtale med os.
 
Top