• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Vedr. Royal Restaurering og opgradering af Magisk Bolig

DeletedUser461

Guest
Har prøvet at gnave mig igennem den engelske tekst omkring beta-test af Royal Restaurering formularen, herefter bare kaldet RR.

Glæder mig rigtig meget til at kunne opgradere event-bygninger, meeen...... når det kommer til opgradering af Magisk Bolig og Magisk Værksted.... Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er planen, at det fremadrettet bliver sådan, at en hvilken som helst opgradering kommer til at koste X antal RR pr. felt - altså jo større en bygning er/bliver jo flere RR koster det at opgradere; fremfor nu, hvor opgradering af Magisk Bolig/Værksted koster én arbejdstegning lige meget hvad.

Har jeg forstået dette korrekt?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, synes jeg det er helt fair for event-bygninger, da det er en ny funktion. Men synes ikke det er fair, hvis det også gælder for magiske boliger/værksteder, da det er en vare, jeg har købt udfra nogle kendte betingelser.

Eksempel: Jeg er i halvinge-kapitlet. Jeg har 7 magiske boliger, størrelse pr. stk. 3x5, altså 15 felter. Jeg har 14 arbejdstegninger, præcis nok til at kunne opgradere alle 7 magiske bygninger i de, indtil nu, to sidste kapitler. I næste kapitel skifter boliger form til 4x4, altså 16 felter. Så hvis RR blev en realitet idag, risikerer jeg hermed ikke at have nok RR til at kunne opgradere alle 7 bygninger i begge kapitler?

vh
deems
 

DeletedUser218

Guest
Det er også sådan jeg har forstået det :)

men Inno valgte at trække det tilbage på beta server, og vil arbejde på noget nyt, i det nye år.

Tror folk var lidt irriteret, over hvor meget en blå tegning blev værd, når den blev lavet om til RR

Jeg ville skulle bruge 24 RR, for at opdatere et magisk værksted, hvor imod med de blå tegninger, skulle jeg kun bruge en, mens diamant prisen stadig, skulle være den sammen, for at opdatere dem.
 

DeletedUser461

Guest
Tror folk var lidt irriteret, over hvor meget en blå tegning blev værd, når den blev lavet om til RR
Ja, det må man sige! Har lige læst tråden på det engelske beta-forum.... Det er vist det, man kalder for en shitstorm! Håber Inno tænker sig rigtig godt om, og kommer frem med en løsning, der er langt mere fair, end den første her!!!!
 
Når det kommer til 'fair', vil jeg godt nuancere debatten lidt.

Magiske bygninger devalueres efterhånden som man rykker frem gennem kapitlerne.
Hidtil har man kun kunnet opretholde værdien af bygningerne, ved at gennemføre den tiende kiste i turneringerne, og dermed optjene arbejdstegninger.
De spillere som har købt magiske bygninger, men ikke haft mulighed for at nå den tiende kiste, er allerede blevet unfair behandlet.
Royal Restaurering retter op på det.

Så når det kommer til vekselkursen for arbejdstegninger til Royal Restaurering, er der vel tale om at balancere hensynet til os med arbejdstegninger, med kompensation til dem der længe ikke har haft mulighed for at opnå arbejdstegningerne.
 

DeletedUser461

Guest
Magiske bygninger devalueres efterhånden som man rykker frem gennem kapitlerne.
Hidtil har man kun kunnet opretholde værdien af bygningerne, ved at gennemføre den tiende kiste i turneringerne, og dermed optjene arbejdstegninger.
Sådan er det ikke. Man kan også opgradere med diamanter.

De spillere som har købt magiske bygninger, men ikke haft mulighed for at nå den tiende kiste, er allerede blevet unfair behandlet.
Royal Restaurering retter op på det.
Her er jeg så ikke enig. Det står klart og tydeligt i wiki'en, at de eneste måder at opgradere magiske bygninger, er vha diamanter eller arbejdstegninger. Man kan sige, at de spillere, som har købt magiske bygninger, men ikke haft mulighed for at nå den tiende kiste, er kommet til at lave en dårlig investering, fordi de på investeringstidspunktet ikke kendte til eller ikke havde sat sig ordentligt ind i investeringsproduktet. Men at sige, at de er blevet behandlet unfair, er jeg ikke enig i.

Så når det kommer til vekselkursen for arbejdstegninger til Royal Restaurering, er der vel tale om at balancere hensynet til os med arbejdstegninger, med kompensation til dem der længe ikke har haft mulighed for at opnå arbejdstegningerne.
Lad os tage vekselkursen. Som det i første omgang var lanceret: For hver arbejdstegning, ville man få 10 RR. Allerede fra Ork-kapitlet ville det koste 12 RR for at opgradere en magisk bolig og allerede fra kapitel 2 ville det koste 12 RR at opgradere et magisk værksted. Og bygningerne bliver kun større og større...

At det bliver muligt at fingre i RR uden at man nødvendigvis skal have den tiende kiste, kan man have forskellige meninger om. Personligt håber jeg, hvis det bliver indført, at det kan hjælpe med at få flere nye spillere til at blive. Men samtidig bliver det så også mindre attraktivt at opnå den tiende kiste.

Så at arbejdstegningerne bliver devalueret, for mit vedkommende med mere en trediedel, sammen med at den tiende kiste bliver mindre værd, synes jeg ikke er en fair balance.

Men, hey... det er bare min mening. Godt nytår allesammen :)
 

DeletedUser218

Guest
Har lige læst på beta, og nu kommer de med et nyt forsøg :)

Og nu har de delt det op, så der 2 slags tegninger, Blå og Royal.
Vi beholder de blå tegninger, som de nu er, og kan bruges til magiske bygninger, og fås kun ved kiste 10 turneringen
RR fås også i turneringen ved kiste 4, 6, 8, 9 og 10, som virker på event bygninger, hvor man skal bruge en RR per felt, af hvad event bygning fylder.

Syntes det virker som en okay ide, bortset fra dem der har tjent masser af blå tegninger, og ikke har nogle magiske bygninger :)
https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/testing-royal-restoration-spell.11970/
https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/testing-royal-restoration-spell.11970/
 

Skolehaven

Well-Known Member
Hmmm... ja, men det lyder også lidt som damned if you do og damned if you don't :(

Syntes det var fint at de blå tegninger blev omvekslet til RR, selv om vi kan diskutere hvad vekselraten bør være... Da det ellers bare er en genstand/formular for dem der bruger penge på de magiske bygninger.

Kan godt se at man på denne måde bedre imødekommer alle de der har valgt at støtte spillet ved at købe magiske bygninger, for rent faktisk at kunne bruge de blå tegninger til noget... og det pres vil jo så opretholdes :p Om man så syntes om det kontra det andet skal der nok blive en del debat om :D
 

bambi

Active Member
Syntes det virker som en okay ide, bortset fra dem der har tjent masser af blå tegninger, og ikke har nogle magiske bygninger :)
Syntes også at ideen er okey og at det f.eks. mindst vil tage 5 uger for at kunne opgradere "Den store auktion" på 25 felter er nok heller ikke så galt - selvfølgelig lidt svært at sige, når man endnu ikke helt ved hvad man får ud af at opgradere den.

Det som jeg bare synes er problemet i denne løsning er, at InnoGames tidligere har lovet en brug af de Blå arbejdstegninger til ikke betalende spillere - det vælger man så bare lige at glemme og komme med en anden løsning for at prøve på at tilfredsstille alle. Det lykkes jo så bare desværre ikke - er jo fedt at have fået en Magisk Bygning af InnoGames for nogle måneder siden, men med måske 2 nye gæsteracer/kapitler om året og 52 Turneringer, så tror jeg lige at der er nok Blå arbejdstegninger til at kunne opgradere den :cool:

Men hey, der er jo kun tale om noget på beta endnu og sidste gang skyndte de sig jo at trække det tilbage for at komme med denne løsning - kan jo være denne også bliver trukket tilbage og de finder på noget nyt eller får lavet en konverterings mulighed ;)

/bambi
 

DeletedUser461

Guest
Jeg er helt enig i bambis betragtning i denne sag.
 
Top