• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Venneliste

Eragon

Well-Known Member
Jeg kan ikke forstå at man ikke har mulighed for at lave en venneliste med spillere som man ikke er i broderskab med.

Så mit forslag er at man skal have mulighed for at lave en venneliste, som man kan chatte med, det er lidt besværligt at man skal bruge besked muligheden, chatten er meget hurtigere, så det vil gøre det sjovere at spille, hvis man kan chatte med andre spillere end lige ens broderskab.

Det skulle så også være muligt at handle med disse spillere/venner, det vil også være med til at skabe mere liv i spillet.
 

DeletedUser176

Guest
Godt forslag.
Jeg har venner i spillet fra RL, som jeg ikke kan se på kortet og heller ikke kan se deres handler, der er ikke plads til mig i deres broderskab, og heller ikke til dem i mit broderskab.
Så hvis jeg kunne chatte og handle med dem så ville det være kanon, menneskeheden har altid søgt venskaber og handelspartner ude i det fjerne, så det vil jo passe rigtig godt til dette spil.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg syntes også det kunne være fedt at kunne chatte med andre end dem jeg er i broderskab med.
Men jeg mener at man lige så godt kunne droppe hele ideen med handelsafgift/handelszone hvis jeg bare kan tilvælge mine faste handelspartnere som venner og så slippe for gebyr med dem uanset hvilket ukendt rige for min by de ligger i.
 

Eragon

Well-Known Member
Helt ærligt så er det da heller ikke særlig fremmende for spillet at man skal betalt 50% i afgift for at handle med andre. som lille ny spiller betyder det rigtig meget, når først man har fået samlet sig et lager af sine bonus vare, som større spiller, så betyder det ikke så meget.
Det er ok men en afgift men ikke på 50% det er urimeligt.

Men det var nu ikke fordi jeg ville have at man skulle slippe for at betale en afgift for handel med vennerne, men man kan jo være i et broderskab, hvor mange har de samme bonus vare, og hvis man ligger som mig, omgivet af små¨mindre aktive spiller, så har jeg svært ved at få handlet/byttet mine vare til noget af det som jeg mangler. Når jeg så ved at en af mine RL venner er i et broderskab, hvor de har meget af det som mit broderskab mangler og vi har det som de mangler...

man kunne også indfører handels alliancer mellem broderskaberne, så kan man handle til en afgift på fx 10-15%
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det kan der være noget om, men jeg tænker lidt at I som 2 broderskaber sikkert har nogen som ligger indenfor hinandens opdagede kreds. Hvis de lige kunne finde ud af at handle med hinanden på broderskabets vegne så kunne de sørge for at broderskaberne var forsynet?
Det er måske en smule besværligt, men flere større spillere (hvis de ikke bruger deres varer på at erobre områder/vinde turneringer) har ret store lagerbeholdninger af varer som med fordel kunne bruges på at agere broderskabsbank og sikre medlemmerne har de varer som de skal bruge og hvis de ikke kan findes i broderskabet så handle sig til dem i et andet broderskab.

:eek: Ups det blev lidt langt og kringlet. Håber du/I forstår hvad jeg mener :) Også selv om det måske ikke er en optimal løsning :)
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er godt klar over at det er muligt at lave en "handelsvej" mellem de større spillere, der har opdaget hinandens provinser. Det vil sikkert være en stor hjælp for de broderskaber der har de største spillere, altså dem der har mindst brug for hjælp. De broderskaber der ikke har store spillere som medlem, de vil komme til at betale 50% i gebyr.

Jeg vil gerne, som mellem stor spiller, hjælpe andre. Men det er ikke altid muligt, da jeg ikke kan se deres handler.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg kan godt se din/jeres udfordring nu jeg lige har kigget på jer som broderskab. I ligger jo også næsten helt ude i ødemarken :eek:
Nu ved jeg ikke præcis hvad I mangler, men jeg kunne se at Finurlige ligger 8 felter nord af AllanM. Mindst en af dem burde have den anden indenfor rækkevidde og ved hjælp af dem burde vores broderskaber kunne handle sammen :)
Jeg så også at LordBachelor lå nær Crazylady, så selv om det er besværligt, så er der muligheder. Dermed ikke sagt at der ikke er noget der kan forbedres :) Men det kan måske fungere som en midlertidig løsning :) Og jeg har kun kigget på jeres 4 øverste spillere i forhold til mit broderskab :p
 

bambi

Active Member
Hej Eragon,

Jeg kan se at jeg "kun" mangler en udforskning for at være fremme ved Gumball, så om et par dage burde jeg også kunne hjælpe jer uden at det kommer til at koste afgift, hvis altså Gumball lægger handlerne op.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Ja det er en lidt besværlig måde at gøre det på, men nogen gange er udfordringer heller ikke at gå af vejen for :p

Anyway jeg fungerer lidt som bank for mit broderskab. Jeg har over 700k af hver af de 9 varer i snit og har et rimeligt overblik over mit broderskabs mangler igennem dette. Det vi har haft sværest ved at skaffe har været træ, men det er blevet løst ved at vi har været flere der har været ude med handler i vores områder for at skaffe det, samt at jeg har brugt de overskydende forsyninger på at købe planker, så vi også er godt med der. Det er til tider lidt sværere at skaffe magisk støv men slet ikke på samme måde som det til tider er med planker. Jeg mener ikke vi har problemer med krystal, skriftruller og silke.

Så skaf en handelsforbindelse ind til mig og så skal jeg gerne se hvad jeg kan gøre for at hjælpe jer når i lige skriver. Med mindre andet er aftalt så kigger jeg hovedsageligt broderskabshandler igennem og tager dem. Forsøger at huske at tage de handler der er i mit område i stedet for bare at oprette nye :p
 

Eragon

Well-Known Member
Det kan være en løsning, men Gumball er ikke så stor endnu, så han får lidt svært ved at tage de store handler.

Men det er et tilbud jeg skal huske, hvis det går helt skævt med en af vores vare.
 
Top