• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

verdenskort

Eragon

Well-Known Member
Jeg tænker at der sikkert er flere end mig, der synes at vores verdenskort kan være lidt svær at finde rundt på, når man har udforsket en masse provinser og opdaget en masse naboer.

Det tager sin tid at kikke hele vejen rundt, for at se om der skulle være en lille provins som jeg kan kæmpe i, så jeg kan komme et lille skridt nærmere en byudvidelse, jeg har på nuværende tidspunkt 352 gennemførte provinser.

Så mit forslag er at det bliver muligt at zoom ud, så det bliver muligt at se mere, end bare de bare 4x3 nabobyer..
Lad os kunne zoom helt ud, vi kan se det hele den verden vi har udforsket :)
 

DeletedUser235

Guest
Eller en funktion lige som den der kan finde spejderen(eller hjem), bare hvor man bliver ledt hen til den nærmeste åbne provins, aktiver funktionen flere gange for at "scrolle" gennem alle åbne provinser. Hvis man ville gøre det endnu bedre kunne liste alle provinstyperne, evt. i den ene side af kortet, hvis der er provinstyper hvor der ikke er nogle åbne provinser kunne disse være grå tonede, der hvor der er åbne provinser, ville det være praktisk hvis man kunne se hvilken ring de befandt sig i, og om man havde taget nogen af byerne i den provins der er nærmest(evt. to forskellige farver til ring nummeret) igen klik flere gange på ikonet for provins typen for at komme rundt til andre provinser af samme type der er åbne.
 

bambi

Active Member
Hej Eragon,

Zoom funktionen findes allerede - hold <CTRL> nede og brug scroll funktionen på din mus og du zoome ind og ud på kortet. Ja, jeg ved godt at man er nød til at zoome ind eller ud igen, hvis du har gjort det, da det er den generelle browser zoom funktion. I IE er det dog nemt at komme tilbage til standard ved at trykke <CTRl> + <0> og i Chrome er det muligt at trykke på knappen "Nulstil til standard" når du aktivere zoom funktionen.

Så selv om det hele bliver noget mindre er det faktisk muligt at komme til at se en større del af Verdenskortet :)

At det derudover ville være rart med f.eks. ringe der angiver hvor langt hjemmefra man er eller en knap der finder tættest mulige Provins man kan udforske (evt. udvidet med muligheden for at vælge Provins type) ville da bestemt være rart :D

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Hej bambi
Jeg spiller i firefox, og der er det ikke muligt at zoom ud og ind på verdenskortet, muligheden er der i byerne, men ikke på kortet..

Men nu hvor jeg har undersøgt firefox lidt mere, så har jeg opdaget, at det faktisk er muligt at zoom ud, hvis man klikker på de 3 streger (Åben menu) oppe i højre hjørne..
Lidt besværligt, men en mulighed.
 
Top