• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Debat-tråd om kampsystemets nye indretning.

bambi

Active Member
Hej Galadan,

Tak for dine informationer omkring dette med ændringen af kamp systemet - der er dog nogle punkter som jeg syntes taler direkte imod dette med at vi er kommet for langt frem i udforskede Provinser.

Først og fremmest kan jeg faktisk ikke se problemet i at man er langt fremme i antallet af Provinser - er det fordi at jeg ikke må samle så mange Mønter sammen hver dag, så bare rolig - det tager alt for lang tid at besøge alle mine naboer, så det har jeg opgivet for lang tid siden.

Lige nu har jeg ca. midt i Orker og Gobliner og har gennemført 295 Provinser, men da jeg ikke har brugt nogle rigtige penge på spillet (og heller ikke kommer til det), så mangler jeg stadig at åbne for 18 udvidelser i min by - får godt nok 2 af dem via forskningstræet. Skulle vi holde os til antallet af Provinser der skal bruges for at åbne dette kapitel (160), så lad os bare sige at jeg på nuværende tidspunkt altså skulle have haft omkring 100 Provinser mindre udforsket - og det er vel omkring 10 udvidelser. Dette ville tage alt sjov ud af spillet (hvilket det alligevel er ved at gøre, da jeg nu bare træne soldater og se dem "rådne op" i Barakken), men at dem så vil bruge rigtige penge på spillet og købe udvidelser samtidigt kan få lov til at købe alle dem de har lyst til lige fra starten af er jo direkte åndsvagt og hvis det ikke er gjort fordi man tænker lidt for meget på at tjene penge, så ved jeg ikke hvad det er gjort for. Dit argument med at de kan købe bedre Kultur bygninger er jo så direkte en modsigelse af at prøve på at holde et strategi element i spillet og at man ikke skal have en masse varer på lager for det er jo netop det de gør ved bare at købe sig til det. Men misforstå mig ikke - jeg forstår skam godt at InnoGames skal tjene penge, men at i samtidigt gør hvad i kan for at ødelægge spillet for dem som ikke ønsker at bruge penge er ikke godt.

En helt anden ting er så også lige dette med tiden for udforskning af en Provins - som det er nu for mig, så tager det vel omkring 2 dage for nogle af de nærmeste Provinser jeg ikke har udforsket, da jeg hellere ville ud og finde andre aktive spillere der kan handles med. Men lad os bare sige at det tager 2 dage for at udforske en Provins - dem skal jeg bruge 9 af for at få en Provins udvidelse - altså skal jeg lige nu bruge 18 dage - jeg mangler så 16 Provinser (når de 2 i forskningstræet er nået) for at komme op på fuldt antal, så det vil sige 288 dage eller omkring 10 måneder. Når i så allerede nu har lagt op til at der skal komme mulighed for flere udvidelser, så kan jeg jo kun komme længere og længere væk fra at have en fuldt udbygget by - ikke så godt.

Nå, men det er bare lidt jeg ville af med. Kort og godt kan det jo siges sådan her - lad være med at snakke om at begrænse os, når i samtidigt tillader det ved brug af Diamanter - så siger i jo netop ikke at i vil begrænse os, men at i vil have os til at bruge penge på spillet. Det vil i selvfølgelig forståeligt nok gerne, men dette er at råbe det meget højt og meget lidt pænt for at sige det mildt.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg kan slet ikke se de store problemer som det er nu. Mine soldater rådner ikke op. De bruges i turneringer.

Mit antal af provinsudvidelser falder ikke jeg kan stadig købe mig til dem for varer, og jeg nærmer mig endda at have 1 million af hver på lager :eek: Så hvs man ønsker at stoppe det man betragter som alt for mange udvidelser, så kan det ikke gøres ved kun at ramme krigerne, hvilket igen må betyde at der er yderligere begrænsninger på vej i forhold til handlerne?

Og hvorfor er det et problem når de ikke betalende spillere ikke kan få alle udvidelser? Der er jo ingen fordel for dem som har købt sig til den ekstra plads hvis de bare skal have de gratis udvidelser til at ligge og rådne. Så kunne de ligeså godt fjerne den købsmulighed. Så hele kampen imod at de spillere der vil betale for ekstra provinser ikke skal have nogen at købe forstår jeg ikke hos mine medspillere. Så vidt jeg husker at have læst et sted kan man købe op til 33 udvidelser for diamanter, så når man kan nå ned på "kun" at mangle 18 ja 16 når de sidste 2 er forsket gør at der ikke er nogen grund til at købe mere end halvdelen.

Problemet i for mange provinser er formentlig lidt mere komplekst end vi som spillere ofte gør det til fordi:
Flere provinser flere udvidelser
flere provinser flere optjente vp
flere provinser flere relikvier
og selv om mange syntes det tager for længe så er flere provinser og flere mønter som kan igen kan blandt andet veksles til flere vp
I forlængelse af det er der jo også flere at handle med flere der kan gengælde din nabohjælp som giver flere forsyninger, samt flere handelsmuligheder, som også gør det ret nemt at spille uden broderskab hvis man ikke gider andres selskab.

Så jo det betyder ret meget alene 100 provinser foran svarer alene i vp til 800 flere af slagsen og hvis man har tiden til at nabohjælpe hver dag nokm nærmere 2000 flere vp. Selvfølgelig betyder det noget for ens fremskridt og fremgang. Hvilket mit latterligt store lager af varer også kan omveksles til. Jeg ved at der ligger nærmest latterligt mange vp der og venter på mig hvis jeg bare ønsker at veksle dem til vp.

Så ubalancen i spillet er enorm og det største chok for mig er nok hvor drastisk der er gået til værks og jeg forventer/frygter det bliver ligeså slemt i spillets andre funktioner ellers betyder dette intet for at imødegå de argumenter der her er opstillet.
 

bambi

Active Member
Hej Skolehaven,

Ved heller ikke om jeg ser de store problemer som det er nu - som du skriver kan jeg også bare forhandle mig igennem nye Provinser. Som jeg har skrevet et andet sted her på forummet havde jeg dog hellere set at InnoGames lavede test af alle 3 kampsystem opdateringer på beta først og så implementerede dem samlet her (eller i hvert fald hurtigt efter hinanden).

Det er endvidere korrekt at jeg kan bruge mine soldater i Turneringer og endda det eneste sted jeg kan bruge dem som det er lige nu (skulle forhåbentlig ændre sig når de sidst kampsystem opdateringer er lavet), men så det jo bare lige at jeg får en masse ekstra VP og specielt Relikvier og dermed er det argument for at vi ikke skal have for mange Provinser jo lige som væk.

At jeg som ikke betalende spiller ikke kan få alle udvidelser er som sådan heller ikke et problem - problemet er mere hastigheden med hvor mange nye udvidelser der bliver tilføjet for tiden og ikke engang halvdelen af dem er i forskningstræet.

Men det ændrer nu stadigvæk ikke på at det som jeg har mest imod den ændring de har lavet, hvor de vil begrænse os i antallet af Provinser og dermed Provins udvidelser og andre tiltag (startede med Snegle og nu har vi også Magiske Huse og Værksteder) mere og mere lyder som en pengemaskine. Det er nemlig korrekt, at der er 33 Provins udvidelser jeg kunne købe hvis jeg ville (hvis jeg var 100 Provinser længere tilbage ville det jo også være 26 eller flere jeg skulle købe) og disse 33 Provins udvidelser er alle sammen tilgængelige for en ny spiller, hvis man altså ønsker at købe, hvilket dog ville give en masse plads som jeg ikke ville ane hvad jeg skulle bruge til i starten af spillet ..

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Pengemaskine eller ej, så mener jeg sagtens man kan klare sig uden magiske huse, værksteder og diverse kulturbygninger. Ja jeg har købt mig til udvidelser og ekstra håndværkere. Havde jeg ikke gjort det havde jeg nok ikke haft så stort et lager af varer, men umiddelbart kan det også "kun" omveksles til højere niveauer i vidunderne. Og de ekstra håndværkere som lige nu står stille havde jeg ikke haft dem ja så havde det taget lidt længere tid at blive færdig med at opgradere bygninger.

Det jeg prøver at sige er at man kan sagtens klare sig godt uden de mange premium ting der er. Det tager dog lidt længere tid og man bliver nok ikke nummer et, men det er for mig til at leve med.

Og vi er helt på linie med hinanden når det gælder at indføre alle 3 kampsystem opdateringer på en gang. Om ikke andet så i hvert fald på live serverne.

Mht byudvidelser så finder jeg fire under forskning og jeg kan se fra beta at det går fra 160 for at komme til orkerne til 190 for skovelverne, hvilket hvis jeg ikke husker helt galt svarer til ca 4 udvidelser til orkernes kapitel. Hvis jeg igen ikke husker helt galt er det ud af 11 tilføjede udvidelser med det kapitel. Tilbage er så spørgsmålet om hvor høj en del af de nye udvidelser man skal kunne forvente at få som en spiller der ikke køber udvidelser. Er de ca 73% passende?

Edit: for feerne for at have noget at sammenligne med var der 5 udvidelser man kunne forske sig til ligeledes 30 provinser der skulle oplåses (130 til 160) så også ca 4 her måske lidt højere. Dengang kom der dog kun 10 nye udvidelser hvorfor der dengang var mulighed for at få 90% af udvidelserne gratis :eek:
 

DeletedUser81

Guest
Du skriver at folk har masser af plads, det er totalt nosses snak, da langt de fleste spiller ikke har plads til at bygge alle de forskellige vidundere, man har lukket op for alle disse vinunder bygninger men ingen plads at sætte dem på, da der slet ikke har været nok udvidelser med i takt med vindunder. Fordi et gammelt kamp system ikke giver jer mulighed for at lave en ny slags enheder, giver det vel stadig ikke mening at man gøre det totalt umuligt at vinde et område uden at miste enheder der har taget flere uge at træne. Det med diamanter er klart at I skal tjene på spillet, men har I overvejeret om prisen på diamanter ikke er alt for høj, et eksempel er at en lille udvidelse på 5x5( kan lige rumme en kultur bygning)koster det samme som det koster at spille world of warcraft i en hel mdr. Jeg tror man skal til at afpasse tingende lidt i forhold til hvad de er, og kigge på hvad pris man tager for den vare man sælger.
 

DeletedUser37

Guest
Du skriver at folk har masser af plads, det er totalt nosses snak, da langt de fleste spiller ikke har plads til at bygge alle de forskellige vidundere, man har lukket op for alle disse vinunder bygninger men ingen plads at sætte dem på, da der slet ikke har været nok udvidelser med i takt med vindunder.

Men er tanken ikke netop, at man skal tænke over hvilke vidunderbygninger man kan få gavn af?
Kan dog godt være at jeg har tolket det forkert :)
Men korrekt, jeg har kun plads til 2 vidunderbygninger pt, og det gælder også beta.

(Skal nok lige tilføje, at jeg ikke bruger penge på spillet)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Enig Misslindell det giver slet ikke mening at bygge alle vidundere især ikke hvis de skal gavne byen. I de første niveauer er de groft sagt spild af plads og bliver først noget værd i de højere niveauer. Skulle man bygge den optimalt skulle man vælge et måske 2 og så få dem op i niveau hvor de virkelig batter inden man bygger det/de næste. Ja jeg er udemærket klar over jeg er samler og har bygget en del flere end jeg burde efter det princip, men hvad kan jeg sige? Jeg er samler og min by lider under det :(

Om prisen er skæv for tingene, ja jeg ved det sku ikke. Jeg er for nærig til at betale for bygningerne, men har alligevel valgt at købe nogle udvidelser. Jeg har ikke behov for alt.
 

DeletedUser237

Guest
Dette skal ikke tages som brok, jeg forventer ikke at spiludviklere er ufejlbarlige, jeg er ikke ekspert på Elvenar, men kan måske bruges til at belyse det samlede billede af, hvor Innogames kan/bør/skal justere på det nye system.

Jeg så meget frem til opgraderingen af kampsystemet, jeg er en af dem, som gerne bruger lidt penge på et godt spil (ingen penge til udviklere = ingen spil ;) ) og derfor var jeg så langt ude i provinserne, at jeg max kunne klare 1-2 af de 8 i en provins i kamp og kun med urimeligt store tab.
Med det nye system, er kamp det rene selvmord og fuldstændigt spild af tid og spil-ressourcer.
Og samtidig forekommer det meget sværere at få skrabet varer nok sammen til forhandling, også selvom jeg producerer hårdt og handler ivrigt.
(Jeg er lige før dværge og har gennemført 146 af 100 påkrævede provinser for den del, hvis det har nogen betydning)

- for mig ser det ud somom at forholdet mellem mine styrker og spillets er skævt opgraderet, altså så spillet har fået opnormeret langt mere i enhedsstørrelse.
- såvidt jeg husker plejer præster at kunne nå modstandere fra alle steder på kamppladsen, det kan de ikke mere. (Jeg var i forvejen meget skuffet over deres slagkraft, da jeg fik udviklet dem, regnede med at jeg gennem spillet fik stærkere og stærkere krigere, men jeg finder dem sjældent værd at sætte ind, deres slagkraft i forhold til enhedsstyrke er for ringe)
- tidligere havde jeg alle første-træk, nu har en eller flere af modstandernes enheder det (kan være at det er hvor jeg er kommet til i spillet, kan være opgraderingen, det optod samtidigt).
Fair nok at man ikke altid selv har solen i ryggen, men pt betyder det, at jeg har opgivet muligheden for at gå ind i en kamp, vurdere terræn og samtlige enheders placering, for at kunne trække mig ud igen uden at blive helt massakreret, før jeg selv får trækket.

Samtidig:
Jeg forstår ved læsningen i tråden her, at man i løbet af spillet bliver stoppet i udviklingen af Opfind, hvis man er forud med antallet af provinser.
Det er måske nødvendigt for at spillet kan "hænge sammen", men det tager uvægerligt en del af fornøjelsen, når man så må bruge sine videnspoint på at opgradere Forhistoriske Vidundere:
Jeg synes ikke at antallet af videnspoint der skal bruges for at opgradere disse, står i et rimeligt forhold til de goder man får ud af dem - generelt synes finder jeg at der er for lidt mening i at bygge dem, uudviklede kan den plads de optager nemt overgås af andre bygninger.
Derfor: hvis spillere standses i udviklingen i forsknings-delen, vil jeg anbefale at man justerer på hvad det koster af videnspoints at opgradere FV, så man ikke føler sig helt sat i stå :)
 

DeletedUser37

Guest
Men hvis et problem er, at vi har "opdaget" for meget på verdenskortet, hvorfor laver de så opgaver i events, hvor vi netop skal "scoute" nye områder og lignende?
Så må de jo bestemme sig :p
Jeg håber ikke der kommer nogen opgaver, hvor man SKAL kæmpe, for som det ser ud nu, er det næsten umuligt at vinde en kamp :/
 

DeletedUser64

Guest
Nu har jeg prøvet at kæmpe, men det er komplet umuligt at vine så varerne løber snart ud (måske også meningen) men spillet vil jo snart få en naturlig ende (ihvertfald for mig ).
Hvad skal vi egentlig med de nye tropper de kommer jo ikke frem når man vil kæmpe ?
 

Skolehaven

Well-Known Member
Hvis du har nogen burde de komme frem evt på en side to, men jeg har ikke selv bygget nogen af dem så kan ikke lige svare på det, men et screenshot vil måske give svaret?
 

DeletedUser37

Guest
Husk at bygge "træningsområde" og "lejesoldaternes lejr", for at kunne træne de nye enheder :)

Synes det bliver virkelig overvældende, med så mange enheder at skulle forholde sig til
 

DeletedUser64

Guest
Jeg har bygget begge dele, kun hundene har jeg ikke endnu.
Ja det er mega surt, og jeg lærer det aldrig.
 

DeletedUser64

Guest
ja og jeg her de 2 i den ene men mangler hunden, den tager rimelig lang tid.

Men det er egentlig ligemeget jeg kommer aldrig til at fatte det nye kampsystem.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Pt må jeg indrømme at jeg holder mig til de 5 i barakken.... så kan det være når jeg bliver mere fortrolig med dem at jeg vil overveje at prøve de andre :p
 

bambi

Active Member
Jeg har ikke nogle af de nye tropper, men har lagt mærke til at når jeg skal vælge hvilke tropper jeg ønsker at bruge i en kamp, så er der 3 "knapper/faner" at vælge tropper fra, som passer sammen med de 3 militær bygninger:

upload_2016-10-28_22-37-50.png

/bambi
 

DeletedUser64

Guest
ok, tak Bambi :) men jeg får ikke brug for det jeg har opgivet det med at kæmpe :-(
 

DeletedUser277

Guest
Så vidt jeg kan registrere har anden opgradering betydet, at man nu igen kan vinde kampene ude i provinserne. I hvert fald taber jeg ikke længere.
Skal skynde mig at sige, at jeg IKKE er kommet længere end opdateringerne kræver = ring 8.
Goldy
 

DeletedUser37

Guest
Nu hvor folk snakker om ring 6, 7, 8 osv osv, hvordan holder i styr på hvilken ring det er?
Jeg prøver at lave en nogenlunde cirkel, ved at gå ud fra det det koster at låse op for provinser, men udover det, aner jeg ikke hvilken ring jeg er i :p
 
Top