• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Diskussion om den nye turneringsstruktur.

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg syntes det lyder ret godt. Især for de aktive broderskaber, men hvad skal man bruge arbejdstegninger til, hvis man ikke har nogen magiske huse eller værksteder? kan man også bygge dem hvis man har nok af dem eller?
 

DeletedUser277

Guest
hmmm ved ikke helt.
Det lyder tillokkende men det favoriserer også de broderskaber, der har evnet at trække de største spillere (læs længst været i spillet) til sig = risiko for endnu større skævvridning.
Har set hvad det kan føre med sig i andre udgaver af innogames spil, nemlig mindre alliancer/broderskaber kvæles/dør ud.
Men lad os give det en chance :)
 

Eragon

Well-Known Member
i Elvenar skal man ikke i modsætning til andre af innogames ikke bekrig hinanden, så det har ikke helt samme betydning hvor stor spiller man er, hvis bare man hjælper hinanden i broderskabet.
turneringskampene passer for det meste efter hvor stor man er/langt man er i sin forskning.

Så som jeg ser det, så er den største fordel til dem der er i et broderskab, hvor alle er 25 er aktive og tager del i kampene.

Så i den forbindelse vil jeg efterlyse 2 aktive spiller til vores broderskab "Det Høje Nord"
 

DeletedUser277

Guest
Hej Eragon

Du har ret, så længe at kampene rent faktisk udkæmpes, men du må kalde mig Mads, hvis det er det der sker. :eek:
De største spillere har flest ressourcer, og hvis du ser på hvor hurtigt og hvor mange point folk har i turneringerne, så tror jeg IKKE at det er kampe der udkæmpes, men point der købes. Dvs. de spillere (læs broderskaber) der har flest ressourcer kommer længst. Aktive spillere eller ej.
Kan være jeg tar fejl.;)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Udgifterne stiger i forbindelse med at du kommer længere i spillet, så helt at sige at du bare har meget mere at gøre godt med som en spiller der har været der længe er ikke helt sandt, dog bliver den største fordel som stor spiller nok når du når enden af forskningstræet og har opgraderet alt... så er det eneste du kan at bruge dine ressourcer på turneringer og kortet. De ressourcer som forskning, produktion og opgradering af bygninger ellers tog giver et ikke uanseeligt bidrag til fx turneringer.

Jeg kan i hvert fald på mine egne beholdninger se hvor meget det ligger beslag på når jeg pludselig får en ny tidsalder at bruge tid, varer, mønter, forsyninger osv på. Men om man kommer mere frem i turneringer fordi man har det hele eller fordi man bruger et ikke uanseeligt beløb på spillet ja det vil uagtet give nogle fordele og det vil have en afsmittende effekt på de der deltager med dig. Uanset om de er i stamme med dig eller i nabolag...
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg syntes det lyder ret godt. Især for de aktive broderskaber, men hvad skal man bruge arbejdstegninger til, hvis man ikke har nogen magiske huse eller værksteder? kan man også bygge dem hvis man har nok af dem eller?

Kan se på betas forum at man har taget dette i betragtning så de også får en funktion for de der ikke har magiske huse og værksteder. De har dog ikke afsløret hvad :eek:
 

DeletedUser64

Guest
Jeg forstår det ikke helt, når det hedder broderskabsturneringer hvorfor er det så kun den enkelte spille man kan se i oversigten ?
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det kunne i hvert fald være lækkert med en oversigt over hvor mange turneringspoint hver enkelt broderskab optjener... Det ville være en fin ny rangliste. Lavet på linie med den personlige turnerings rangliste... dog uden pointudgivelse tænker jeg :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Nu er den første turnering med dette system slut og jeg er lidt nysgerrig efter hvad andre opnåede. Her er fx hvad mit broderskab opnåede. Det kostede dyrt men alligevel nåede vi "kun" 6 præmier eller lidt mere end hvis det endelige mål var 110k, som skal til alene for den sidste præmie. For os var det en engangs forestilling at gøre det så godt og vi kan se ikke kun internt men generelt er efterspørgslen på Magisk støv og skriftruller steget markant. Flere har simpelthen kørt deres lagre i bund på den konto.

2017-01-23_1358.png


Min konklusion er at med mindre andre broderskaber har klaret sig langt bedre end os så er der for et lille marked som vores skudt langt over målet mht hvad der er opnåeligt og det ikke kun med den sidste præmie. Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om hvad andre broderskaber har formået, men jeg er meget interesseret i at vide om vi er de eneste som nok tager den lidt mere med ro i næste runde og ser den 6. kiste som det vi går efter en gang hver 5. eller 10. uge eller hvor længe der nu går før vi igen er oppe i lagerbeholdninger.
 

DeletedUser64

Guest
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det, men mine/eller vores præmier var noget mindre.
Så jeg er vist ikke særlig ivrig for at fortsætte med det.

Vh Jytte
 

DeletedUser291

Guest
jeg har slet ikke fået gevinsten for turneringen . skulle bare have den første kiste . men den er ikke kommet er der andre der har samme problem ? .

vh poul
 

Skolehaven

Well-Known Member
Du burde kunne se gevinsten du har fået ved at klikke på skjoldet for broderskab og vælge den nye turneringsfane.
Gevinsterne er dog røget direkte ind på dit lager og husker jeg ikke meget galt er den første kiste et par formularer der ligger klar til brug i formular vinduet samt et relikvie.
Man skal (desværre) ikke åbne kisterne fysisk.
 

DeletedUser172

Guest
Jeg elsker ideen med at hele broderskabet er sammen om et mål i tuneringen men det kræver altså en del bare får at få en "lille" gevinst
Det broderskab jeg er med i var der mange flere end normal der er med i turneringen, men vi fik "kun" skrabet sammen til:
6 Skriftruller relikvier
15 Videnspoint
5 belønninger

og der er stadigvæk en stor efterspøgelse på Skriftruller og Magisk støv

Så ja kisterne er for svære at opnå selvom 22 ud af 25 medlemmer var med i tuneringen (selvfølgelig nogle mere end andre men 22 deltog)

Så ja god nyhed bare alt for mange Turneringspoint der skal samles ind pr præmie trin

//Trondk / Thomas
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser291

Guest
Du burde kunne se gevinsten du har fået ved at klikke på skjoldet for broderskab og vælge den nye turneringsfane.
Gevinsterne er dog røget direkte ind på dit lager og husker jeg ikke meget galt er den første kiste et par formularer der ligger klar til brug i formular vinduet samt et relikvie.
Man skal (desværre) ikke åbne kisterne fysisk.
hej .
ja det er 2 formularer og 1 stk relikvie men de er ikke røget på lager . og det er også galt på 2 andre som har været med i turneringen . det ser ud til at det er broderskabet som slet ikke har modtaget gevinsterne . må prøve at se om de ikke er dukket op i morgen .
vh poul .
 

Eragon

Well-Known Member
Her er hvad vi fik.
Synes at det er lidt mærkeligt at vi har fået 4 færre relikvier kun det halve VP men en kiste mere end jer Skolehaven...?

Men jeg tror at vi er enig med jer, i at det har været en meget dyr fornøjelse, at kæmpe/forhandle os så langt i turneringen, det vil vi ikke have råd til i hver turnering.

I vores kister gemmer der sig 3 runer og 2 formular, ingen byggetegninger til magiske bygninger...!!!! Så får man først de magiske byggetegninger når man når helt frem til den sidste kiste....?
 

Vedhæftede filer

  • Elv.jpg
    Elv.jpg
    36,8 KB · Set af: 212

Skolehaven

Well-Known Member
Kisterne repræsentere de formularer, runer og arbejdstegninger man har vundet respektivt. Man kan holde musen over for at se hvad der var i dem men det eneste overraskende er hvad runerne viste sig at være. At mit billede kun viser 4 skyldes at jeg fik 2 ens runer. Den tæller åbenbart ikke genstandene seperat, men hvor mange forskellige der er i. Lidt misvisende.

Kan godt se med det der er kommet frem så skal jeg være mere end tilfreds med hvor mit broderskab nåede til. Men det viser for mig også at baren for dette ellers fremragende tiltag er sat for højt.
 

DeletedUser307

Guest
Jeg synes som udgangspunkt, at ideen er god. Men præmierne er for små i forhold til indsatsen.
Mit guild nåede 3 kasser og var tæt på den 4. Det gav mig 3 relikvier, 5 videnspoint og 3 "belønninger". Jeg trak det store læs i mit guild (ca. ½ af point), men jeg bebrejder ikke mine guildies. De bidragede fint taget i betragtning de ikke havde boost i skriftrullerne, som jeg har. De var flinke til at sælge mig de varer, som jeg skulle bruge til mine forhandlinger. Det laved et stort dræn i guildets samlede mængde af især stål, men også skriftruller. Jeg håber ikke for mange i guildet følte sig presset til at lave turnering, bare for at glæde mig. Jeg var ret hooked på at nu skulle den have en skalle og tror mange, som ellers ikke gider tuneringer lod sig rive med.......
Jeg sidder bare tilbage med den følelse, at jeg har fået meget mindre ud af det end jeg plejer. Da jeg kørte stålturneringen, som jeg også har boost i, fik jeg 23 ekstra relikvier fra samarbejde med andre. Altså 20 mere end denne gang!!! Selvom alle i guildet havde kørt lige så hårdt på som mig, så ville belønningen stadig være meget mindre....
Min konklusion på den nye turneringsform er derfor:
- Belønningen for den enkelte aktive i turneringen er for lille
- Belønningen for guildet er også for lille, da der skal alt for mange point til for at nå et niveau højere
Mit forslag til forbedring er:
- Genindfør en form for nabo bonus igen
- Lav springene for guildets belønninger mindre. Præmien for det opnåede antal point behøver ikke at være meget større. Trinene skal bare være meget mindre. Som det er nu, er insitamentet til "lige at lave 300 point mere til guildet" for lille.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg tror at vi er mange der er enig i at belønningen har været meget mindre end vi havde forventet/håbet på..!

Men en stor grund til at jeg ikke nåede længere end jeg gjorde, er at forhandlingerne blev totalt urimelig dyre, det kan ikke være rigtigt at skulle betale omkring 5500 magisk støv, 3500 skriftruller og en del forsyninger (kan ikke præcis hvor mange men det var også i overkanten), hvis man så skal gange det med 8, så kommer jeg til at betale op mod 64.000 vare for at vinde en hel turnering, her får jeg så 2 relikvier (ja nogle af dem giver endda kun ubrugelige runer). Så er der sikkert nogle der siger at jeg bare kan kæmpe, men der bliver ikke så meget kamp ved det, for mine tropper bliver nedslagtet med det samme, efter det nye kampsystem, kan jeg ikke finde ud af det med kamp mere, har ikke vundet eneste kamp siden, så det er jeg stoppet med.

Så som jeg ser det, så bør minst en af følgende ting gøres for at gøre turneringen attraktiv:
- gøre gevinsterne meget bedre
- lave kampene meget mere fair (vi skal kunne have lige så mange tropper som modstanderen)
- gøre forhandlingen meget billigere
 
Top