• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

[Diskussion] Version 0.30

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Lige lidt ekstra ting jeg har oplevet på det seneste:
  1. Enhederne er nogen gange usynlige under møderne - gør det meget besværligt at beregne afstand og hvilken type enhed det nu lige er der står på et felt!
  2. Når jeg yder nabohjælp til de 3 yderste naboer og går tilbage til Verdenskortet, så "dør" browseren inden Verdenskortet kommer frem og jeg bliver nød til at reloade - når disse 3 er klaret kan resten klares uden problemer.
  3. Efter at have ydet nabohjælp har jeg flere gange oplevet, at når der gås til en anden spiller eller hjem, så står tilgang af mønter igen under Befolknings/Kultur tallet.
  4. Syntes Verdenskortet bliver værre og værre til at blive vist - nogen gange er jeg nød til at lukke det og åbne det igen for at få det korrekt vist - desuden skal jeg nogle gange halvvejs ud over det som er vist for at få vist de næste felter.
  5. Syntes at flere kæmper med at forstå teksterne i opgaverne - jeg har selv en tvungen opgave der hedder "Elviske troldkvinder I", hvor opgaverne lyder på opgradering af Arsenal og en fabrik med Magisk Støv - Arsenal blev løst med det samme - Magisk Støv fabrik blev lavet, men løste ikke opgaven - lavede derfor en opgradering af fabrikken uden det løste opgaven - kom derefter til at læse overskriften med "Elviske troldkvinder I" - så mon ikke opgaven bliver løst ved at forske i Troldkvinder? Men ikke nemt at gennemskue!!
  6. Har selv nu kun 15 naboer tilbage og mistet lidt over 50 - behøver vist ikke sige at det er mange mønter der mistes hver dag. Har hørt at andre er begyndt at få nogle nye naboer - burde disse ikke blive spredt lidt bedre ud, så vi andre også kunne få nogle af disse og dermed få lidt mønter for nabohjælp igen?
Generelt må jeg sige at den sidste opdatering har indført rigtig mange problemer og forstår ikke helt den manglende respons på mange af de problemer vi oplever i spillet! Ved godt at Galadan er ny Community Manager, men der må da være en der er inde i systemet som må kunne give lidt respons til os spillere.

Det er trods alt en del gener og forsinkelser vi som spillere oplever pga. disse fejl .. kunne f.eks. være rart at høre lidt om der er en ny opdatering på vej der skulle rette nogle af disse fejl - nogle af dem er trods alt mindre ting, så som dette med antallet af nye beskeder/notifikationer og træk af mønter/forsyninger ved produktion (trækkes to gange og lægges til en gang). Har det evt. været på tale at rulle denne opdatering tilbage indtil nogle af disse problemer er løst?

/bambi

Hej Bambi.

Jeg er i fuld gang med at snakke med mine nye kollegaer og undersøge værktøjerne (og fejlmeldingerne).

Så jeg kan i hvert fald give forklaringer på punkt 5 & 6. Du havde forstået opgaven helt korrekt, det er en kendt fejl i spillet der forhindrede den i at blive fuldført. Se nærmere i din support-ticket som jeg har svaret på igen. Hvis andre oplever problemer med samme quest må i meget gerne oprette en ticket til support.
Mht naboerne er der i øjeblikket en oprydning i gang blandt de inaktive, det er desværre derfor i oplever disse huller på kortet. Den eneste "kur" er nye spillere. Jeg er klar over at der er problemer, men jeg håber alligevel i vil sprede budskabet til jeres venner så vi kan få fyldt kortet op - Jeg for min del kan i hvert fald love at der nok skal komme respons på jeres inputs fremover og at de ting jeg kan afhjælpe bliver afhjulpet.
Resten vil jeg tage med videre op i systemet.

Det kommer næppe på tale at rulle opdateringen tilbage, men der arbejdes på nogen hot-fixes ved jeg.
 

bambi

Active Member
Hej Galadan, tak for tilbagemeldingen - det er rart, når der kommer noget respons og tak for hjælpen med at få gennemført denne opgave.
 

DeletedUser66

Guest
Først laves de gode opgaver om så de ikke er særlig intresandete mere.
Så rydder man op i nabolaget.. og nogle får nye naboer. mens andre knap nok har 5-6 naboer tilbage. og disse folk har stadig ikke set skyggen af en ny nabo.
Samt nu er der nogle af de lidt større spiller der har valgt at stoppe helt.. begynder at se noget sort ud.. :(
citat fra en af dem der stoppede i går. :.
Hej Alle har efter flere dages overvejelse besluttet at stoppe med at spille, motivationen og det sjove der var her i starten af spillet, den er fuldstændig gået fløjten, :((
spil udbyderen viser ikke særlig meget interresse på at beholde spillere, der sker kun en ting pt man kan besøge sine medspillere her eller forsøge at kravle op ad rang listen ikke så meget ande, god spille lyst til jer andre.

Og jo mener dette har hjemme her. da det er gået helt galt ved denne opgradering til denne vers.
Men forsæt bare med at gøre spillet mere og mere surt for folk. så kan i nok snart lukke spillet helt ned.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Hej noone.

Vi modtager meget gerne forslag til hvordan vi kan gøre spillet bedre og mere interessant. Det med naboerne er det desværre ikke muligt at gøre noget ved af tekniske årsager, der krydser jeg fingre for at hullerne hurtigst muligt bliver fyldt op af nye aktive spillere.

Jeg er ked af at høre spillere stopper, men det er svært at ændre på uden at der kommer noget konstruktiv kritik den anden vej.

Hvad er det specifikt ved denne opgradering der har gjort spillet dårligt - En del af mit job er at skrive ugentlige tilbagemeldinger til Innogames, blandt andet om hvad spillerne har af kommentarer til spillet - godt og skidt - Så jo mere i kan give mig, jo bedre.
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Må give noone ret i at det specielt er denne opdatering der har gjort spillet værre og giver en irritationer når man spiller - jeg har prøvet at liste nogle af disse tidligere i denne tråd og kan kun sige at Verdenskortet er blevet værre igen efter det sidste "hotfix".

Nogen gange kommer yderområderne ikke frem på mit Verdenskort og skal derfor gå tilbage til byen og ind på kortet igen for at prøve en gang til. Andre gange forsvinder ny navne/navne på andre spillere og hvor lang tid der er tilbage til jeg kan yde nabohjælp og så må jeg en tur tilbage til byen og ind på Verdenskortet igen.

Endvidere oplever jeg nu også at det ikke er muligt at komme tilbage til Verdenskortet (kommer omkring til 80% på baren, men dør så) - så er jeg nød til at reloade hele siden og gå ind på Verdenskortet igen - nogen gange kan jeg lave et besøg før der skal reloades og andre gange kan jeg godt besøge flere. Hvis jeg skal kunne sige noget om hvor det altid lader til at gå galt, så er det ved yderste nabo.

Galadan, omkring dette med at hullerne hurtigst muligt bliver fyldt op af nye aktive spillere - har InnoGames nogen planer for hvordan der skal blive tiltrukket nye spillere til? Samtidigt kunne det også være rart om nye spillere kunne blive spredt mere ud - som noone skriver, så er vi jo nogen der har mistet rigtigt mange naboer (har selv mistet 60 og har 12 tilbage) og så er det s** ret kedeligt at høre at nogen der ikke har mistet så mange (under 20) har fået 5-10 nye naboer igen, mens man selv ikke får nogen.

Hov, lige en anden lille "fejl" - hvorfor er det at når man har zoomet ud eller ind på Verdenskortet at zoom i byen ændres? Jeg har altid zoomet (scrollet) ud i byen for at kunne se det hele - går jeg på Verdenskortet og zoomer ud til f.eks. 50% og tilbage til 100%, så er zoom i byen ændret til at være tæt på igen når jeg går tilbage til den.

/bambi
 

DeletedUser69

Guest
kan kun give ovenstående spillere ret en ting er sikker ( VI ER TIL FOR JER ) så behandl jeres spillere godt og det må man sige . det kører slet ikke i laver flere fejl end i retter og ødelægger opgaverne og laver generelt ikke noget for os så vi kan holde lysten til at spille oppe.
1 af de mange irrerterende fejl er at mail/beskeder og meddelser popper op på alle tider og utider lige meget hvor mange gange man ser på dem.
2 verdenskortet er så langsomt med at loade kortet at det er lige før man dropper det da man ikke gider at vente på kortet loader hele vejen rundt. som man leder efter byer og områder os så alle de fejl som beskrevet oppe over
3 det er ikke os spillers skyld i skifter folk midt i spillet så i pludselig ska fjerne alle spillere og give os nye inaktive spiller blandt andet dem der hvor rådhuset altid er under opgradering . kort fortalt er det blevet noget rigtigt rod og i tænker kun på penge hvilke der slet ikke kommer når det kører så dårligt. ved godt i tidligere har sagt nej til at give os noget (diamanter eller bøger ) som tak fordi vi gider blive ved med at spille men tænk på dem der mister så mange penge dagligt på manglende naboer .Hvad betyder 500 diamanter i dette spil for at folk kan forstå og kan leve med dette der sker for tiden
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: kunne blive ved o_O Bulk
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser66

Guest
angående, opgaver førhen skulle man bare samle et x antal mønter, hvilket gav x antal mønter.
I dag skal man samle, mønter + 2x 3t forsyning. for at få lidt forsyning..
Har regnet lidt på det. Det kan ren faktisk i dag bedere gå and at have 10x lvl 1 værksteder. end at have 12-14 x lvl 15 værksteder, hvis disse køre 9timers produktion.
personligt kan jeg dog ikke lige få mig selv til at sælge mine lvl 15 værksteder..
Samt jeg er begyndt at ignorere disse opgaver helt.
selv historie opgaverne. gider jeg ikke engang se på mere..
og generalt er min lyst meget faldende, angående elvernar, ikke mindst da jeg kan se hvordan innogames behandler folk på beta. hvor jeg har opgivet at bruge forum. da de tit bare sletter min mening. hvilket så også gør at jeg her på den danske mest kun læser. og tit bare holder kæft.
følger tit, at spillerne kun er til grin for innogames, efterhånden.
 

DeletedUser22

Guest
Jeg vil gerne lige give mit synspunkt med her, hvis det går videre til InnoGames.

Patch 0,30 kom på beta om Onsdagen, og senest Torsdag fik de forskellige community managers besked om at 0,30 skulle ud på live serverne allerede Tirsdagen efter. (det kan være de fik den info Onsdag eller endda før)

Så InnoGames giver sig ikke engang tid til at lige se om patchen virker, de sætter bare tingene i gang i blinde.
Allerede Onsdag kom der på beta hobevis af klager over 0,30 omkring kortet og nabo besøg og en del andre ting, InnoGames kunne nemt havde stoppet den patch og i det mindste forsøgt sig på at udbedre de største fejl..
Patchen indehold ikke noget vigtigt for spillet, der var dog justeringer af missionerne, som de har prøvet at lave så folk ikke kan høste mønter og forsyninger i overtal, men de har haft langt over et halvt år til at fixe det problem, så nogle få dage ekstra skulle da ikke betyde det helt store.

Min ærlige mening om at lade den patch gå live på den måde er: Det er for latterligt, rigtigt dårligt træk af InnoGames.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Tak for jeres feedback! Det bliver noteret ned og sendt videre.

Jeg håber selvfølgelig i kan holde gejsten oppe og bliver hængende - Som i måske har set i månedens udgave af Innogames TV, så er der nye og spændende ting på vej til spillet i 2016.
 

DeletedUser22

Guest
Vi skal nok holde gejsten, mit indlæg var mere ment som en besked til InnoGames, den var ikke rettet mod vores server, eller dem der holder styr på den, da fejlen jo kommer oppe fra hvis man kan sige det ;-)
 
Top