• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Er det virkeligt værd at bygge Forhistoriske vidundere?

Skolehaven

Well-Known Member
Ikke helt derfor tråden er startet, men jeg vil gætte på at det er for at give dig en pæn udsigt i byen :p Det er jo ikke ligesom at de nyeste har fået prioritet til at komme i baggrunden også, så måske de er ved at gå fra det?
 

Eragon

Well-Known Member
Det ved jeg godt, jeg er nok bare, som sikkert mange andre, lidt fortvivlet over at der hele tiden kommer nye vidundere, ville rigtig gerne have dem alle sammen, men det kan jeg simpelthen ikke få plads til, og når de så oven i købet også bliver sat i klippevæggen, kan jeg ikke forstå hvorfor vi også skal bruge plads til dem inde i byen...?

Men det er et rigtig flot stykke arbejde som du har lavet, og jeg er sikker på at der er en del der har rigtig stor glæde af det, når de skal vælge hvilke vidundere de vil finde plads til i deres by, jeg er selv en af dem :)

Tak fordi du gider gøre så meget for at hjælpe os.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Dejligt at det kan bruges :) Jeg er også ret sikker på det ikke er meningen at man skal bygge dem alle... eller det tror jeg... selv hvis jeg lagde alle investerede VP sammen så ville jeg nok ikke være længere end maks 3 vidundere på niveau 15 på nuværende tidspunkt :eek: Du kan jo selv tælle ud af hvor mange :D
 

DeletedUser100

Guest
Flot og grundigt arbejde må man sige :)
Jeg har dog et spørgsmål - de Vidundere der har med tropper at gøre (fx Stormens Nåle og Heltenes Smedje; stærkere enheder), er de blevet mere værd, lige meget, eller mindre værd efter det nye kampsystem er trådt i kraft?
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det kigger jeg lige på en dag jeg har tiden til det. I følge videoen om det nye kampsystem har udviklerne sagt at de ville ændre på dem så det passer til det nye kampsystem, hvilket jeg tager som at de forsøger at holde dem nogenlunde på niveau som før. Så formentlig er de nogenlunde det samme værd, men det er en antagelse.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Enars ambassade

1. fordel er at den langsomt producerer knuste skår (dem når du har samlet 10 så kan du selv vælge en rune til et vidunder du vil have) Den starter med at give 1 hver 7. dag og slutter med 4. Personligt får jeg ikke det store ud af det og så måske lidt alligevel alt efter spillestil. Jeg har pt 10 vidundere alle har brugt deres andet sæt runer og jeg havde ingen problemer med at have nok runer både til at indsætte og til at blive til skår som blev indsat. Nu vel jeg har været her siden dag et men alligevel, jeg kan producere flere skår ved at bygge og sælge et vidunder og begynde forfra med at samle et sæt til det, hvis det er et viudunder jeg alligevel ikke vil have i min by. Hver syvende dag er i øvrigt for mig ikke særligt ofte, men det kan være en god hjælp, hvis man har problemer med at samle runer nok eller altid føler sig uheldig når de skal indsættes i runecirklen. Nuvel med så mange "forkerte" runer man kan få vil det til kommende vidundere sikkert være en god hjælp til at udfylde rune cirklen på sigt, når nu det bliver sjældnere og sjældnere man får enrue til det vidunder man lige ænsker sig, så måske kommer den til at vokse på mig. Det må tiden vise.

2. fordel er at den give mana hver gang du sender din spejder afsted. Det starter på 20.000 og slutter på 79100. Godt nok giver det et hint om at vi skal bruge mana langt ind i fremtiden, men hvor stor en fordel er det? Jeg har pt 11 grædepile som giver 186 mana i timen eller tilsammen 49104 i døgnet. Det skal så holdes op imod hvor ofte du sender din spejder og jeg kan ikke engang sende ham hver anden dag. Men selv da er det ikke helt skidt, da en grædepil giver 4464 i døgnet på lidt mindre plads eller omregnet til samme størrelse 5000 mana om dagen. Det vil sige at jeg på samme plads bare skal sende min spejder hver fjerde dag for at få det samme ind ved at have ambasaden på niveau 1. Det må siges at være ret godt! Når den så oveni kan ende på næsten 80000, så kan den i sidste ende komme til at gøre det ud for 6-8 grædepile!

Konklussion er for mig at selv om jeg syntes at den anden fordel er langt størst, så tænker jeg at som der kommer flere kapitler og bygningerne formentlig kommer til at producere mere mana, så kommer den anden fordel til at virke mindre, men omvendt bliver der ved med at blive flere vidundere og det bliver derfor også sværere at få sat runer i sine runecirkler, da det bliver sjældnere og sjældnere at man får en rune til netop det vidunder man går efter. Derfor forventer jeg at den første fordel bliver bedre over tid. Umiddelbart er den nærmest vidunderlig i min bog :)

faktorberegning: 6 * 1,1 = 6,6
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Well-Known Member
Flyveakademi

1. fordel er at den producerer enheder af din tredje type hver 3. time. Dette øger naturligvis din hærs daglige rekrutteringskapacitet, men hvor meget er det værd? På 3 timer kan jeg med Barak niveau 21 producere godt 500 magikere. Når du slutter skovelvernes kapitel er du forventeligt på niveau 23 i barak så det går lidt hurtigere end hvor jeg er, når du kan bygge dit flyveakademi. ;) Til sammenligning giver flyveakademiet 100 hver 3. time det svarer til en øgning på 20%. Selv taget i betragtning af at bygningen næppe er til at holde i gang 24/7 ligesom din barak, så er det nok stadig en øgning på 15% til din daglige produktion af enheder. Det er faktisk ret ok, syntes jeg. Når den kommer helt op giver den enddog hele 250 enheder hver 3. time eller en øgning på 50% i forhold til mit nuværende niveau. Selv med alt taget i betragtning (manglende fuld produktion, de ekstra niveauer jeg ikke har etc), så vil jeg mene at det giver en produktionsøgning på omkring 35%. Den fylder dog kun 16 felter vs 28 for min barak i sit nuværende niveau, så det er en del plads, men korrigerer vi for det er ekstra indtægten på 61% ekstra. Men er er det så virkelig værd at investere så meget plads? Kontra at handle sig til samme! Det tror jeg faktisk det er, da jeg i udregningen går ud fra at man kun har barakken. Har man også lejesoldaternes lejr og træningsområdet, som deler kø med barakken, ja så er den en hel del mere værd, da den kun optager en brøkdel af pladsen.

2. fordel er at den øger træningshastigheden i lejesoldaternes lejr. til at starte med er det 20% og den ender på 65%. Dette er selvfølgelig kun noget værd hvis du bruger den bygning og de enheder der er i den. Vi mangler stadig at få præsenteret 2 enheder til den, så helt at dømme den ude er måske unfair, men jeg bruger ikke bygningen eller dens enheder. Jeg har den godt nok til at stå men alligevel. Enhedernes evner stiger kun med ca 10% i liv og skade med hvert trin, så den egenlige bonus kommer først når de når trin 3 og får deres specialevne der sænker fjendens angrebsstyrke eller forsvarsstyrke med 10-30%. Jeg bruger derfor ikke rigtig enheder der ikke er i niveau 3 endnu så det har lange udsigter for mig at begynde at bruge lejesoldaternes lejrs enheder.
Det var en lang smøre ja, men når det kommer til stykket er det kort sagt ikke værd at bygge denne bygning på grund af denne fordel. Måske den bliver det, når enhederne rammer trin tre og får deres fulde potentiale imod de enheder de er stærke imod, men indtil videre er det ikke særligt gavnligt.

Konklussionen er fra min side at den helt sikkert er værd at have alene på grund af første fordel, hvis man bruger sine enheder i turneringerne som jeg gør. Især hvis man har alle enhedsproduktionsfaciliteterne som deler kø så er det en ret god ekstra indtjening pladsen taget i betragtning. Den anden fordel er langt mindre værd lige pt, da den kun indeholder 3 enheder og de i øvrig kun er trin 1 og derved kun i sjældne tilfælde er en fordel at bruge frem for de andre muligheder man har. Dog bliver enhederne i fremtiden formentlig trin 3 og to mere kommer til, og ja det vil tage en del tid at få den i trin 20, men så er det som fremtidssikring, som forhåbentlig får en værdi med tiden også. Den del tror jeg på kommer derfor til ligger jeg det en værdi i udregningen af dens værdi.

Faktorberegning: 1,875 * 1,65 = 3,09
 

Skolehaven

Well-Known Member
Så har jeg opdateret listen og taget det nye kampsystem i betragtning samt tilføjet de 2 seneste vidundere, for de interesserede :)
 

DeletedUser235

Guest
Flot arbejde, men så kom der en opdatering der laver om på en masse af dem. Jeg tror det bliver svært at lave den nu, hvor mange af bonussene er så individuelle, eller hvad? :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Tror bare det bliver et spørgsmål om hvornår de er værd at bygge ;) Men lad lige dataene for udregningerne komme i spil så kan det være jeg en dag finder tid til at regne den ud :)
 

DeletedUser235

Guest
Hemmlighedernes Bog og flere af de andre jeg ikke tidligere ville have bygget ser ud til at være den del mere attraktive nu om ikke andet så fordi de ikke vokser og ændre form :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jep problemet for mange af vidunderne med den tidligere måde de fungerede var at de skulle ret mange trin op før de virkelig blev noget værd, hvis man er langt i spillet. Nu skulle de relativt være lige meget værd selv om jeg nok må give kritikken på beta ret i at en 3*3 bygninge som gylden afgrund som tidligt i spillet kun giver 70-80 ekstra indbyggere næppe er pladsen værd, men derimod bedre at vente med at bygge til man er et par kapitler længere i forskningstræet.
 
Top