• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Føniksfuglens rige - Feedback og kommentarer

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Feedback og kommentarer til vores nye begivenhed modtages gerne - Læs introduktionen til begivenheden her.
 

hoejec

Member
Opgav 41 er ret voldsom for os gamle spillere, der har haft spejderen igang hele tiden. de tager 6 døgn og 15 timer før han kommer frem.
Alternativet forsk en teknologi vare meget længere. I alle tidligere afsnit er alle opfindelser lavet.
 

Eltina

Active Member
Opgav 41 er ret voldsom for os gamle spillere, der har haft spejderen igang hele tiden. de tager 6 døgn og 15 timer før han kommer frem.
Alternativet forsk en teknologi vare meget længere. I alle tidligere afsnit er alle opfindelser lavet.
Jeg er færdig med kapitel 20 så jeg kan ikke tage en teknologi.
jeg har spejder kro i lvl 35, så min spejder tager nu 2 dage.
det er jeg glad for på opgave 41.
Jeg mener heller ikke disse 2 “ teknologi og spejder” plejer at være sammen, da dem Der er færdig ikke har et valg.
 

Sputnik

Active Member
Opgav 41 er ret voldsom for os gamle spillere, der har haft spejderen igang hele tiden. de tager 6 døgn og 15 timer før han kommer frem.
Alternativet forsk en teknologi vare meget længere. I alle tidligere afsnit er alle opfinden

Nu varer det ikke 6 døgn for en der har mindre verdenskort som dig det vil højst tage 4 døgn +10 timer.

Mit verdenskort er væsentlig større og varer ikke 5 dægn endnu for spejder.
Tror du har skrevet forkerte tal.

Når du skal sende spejder er der i dag 2 valg, jeg har ikke oplevet i de sidste ca. 1½ at der kun var mulighed for at sende spejder.

Jeg er i færd med 38 så nu er jeg spændt.
 
Senest redigeret:

Sputnik

Active Member
Jeg har nu opgave 41 blokeret ved mig.
I 4 døgn og 9 timer (tilbage) + ikke mulighed for at lave udforskning i Teknologi da alt teknologi er afsluttet.

At sætte opgaver op så kun den ene er mulighed for at lave er endnu en skuffelse over Udviklerne's omtanke.
 

Eltina

Active Member
spejdernes tid afhænger af hvor mange provinser man har spejdet.
dvs antal provinser der er færdig (hvor alle 8 møder er taget) kan ses ved provinsudvidelse.
plus det antal provinser som er spejdet, hvor ikke alle 8 møder er taget, kan ses på verdenskortet, under bikube tegn.

jeg har 674 provinser som er færdige og 80 provinser som er spejdet men møderne er ikke taget.
hvis jeg tager disse 80 provinser øges mit “fremskridt på verdenskortet med ca 12.000”

min spejderes tid er 2 døgn, dette pga spejder kro.
jeg har spejder kro i level 35 = 65% reduktion fra 5t 17m til 2 døgn.

Eltina fremskridt på verdenskortet er 65.920
sputnik verdenskort 68.713
hoejec verdenskort 66.294
En jeg kender har fremskridt 73.382 med spejder tid 5d 16m, vedkommende har ikke så mange provinser hvor der kan tages møder.
så vi kan ikke se ud fra fremskridt på verdenskortet, hvorlangt andre er.
da mit 65.920 og den jeg kender har 73.382 og min spejder uden spejder kro, kun ville være 1 minut længere.

min spejder er igang hele tiden, det anbefaler jeg alle.
 
Senest redigeret:

hoejec

Member
Nu varer det ikke 6 døgn for en der har mindre verdenskort som dig det vil højst tage 4 døgn +10 timer.

Mit verdenskort er væsentlig større og varer ikke 5 dægn endnu for spejder.
Tror du har skrevet forkerte tal.

Når du skal sende spejder er der i dag 2 valg, jeg har ikke oplevet i de sidste ca. 1½ at der kun var mulighed for at sende spejder.

Jeg er i færd med 38 så nu er jeg spændt.
Nej jeg har ikke skrevet forkert.
Jeg har 663 fuldførte og 63 uafsluttede provinser, hvis jeg lader min spejder være inagtiv et stykke tid, falder tiden det vare for spejderen at nå frem. Jeg mener at tiden for spejderen også afhænger af om spejderen er i gang hele tiden eller ikke.
 

Sputnik

Active Member
Hvis verdenskortet's udvikling ikke kan ses på hvor meget du har udviklet dit verdenskort, må der gives en forklaring på hvorfor det hedder **verdenskortet's udvikling**.
Jeg forventer **verdenskortet's udvikling** tælles på udvikling af antal åbne provinser + gennemførte provinser.
Det er jo det vi laver ude på verdenskortet. der er ikke andet, der kan tælle når det ikke har med verdenskortet at gøre.
Der er så en del der betaler med varer for at få åbnet provinser i massevis, det gør jo så det at mindre spillere nemt kan komme over **75.000**.

Alle i yderste cirkel ved mig er både **blå og grønne**. (jeg kæmper dem ned til 7/8) og så venter jeg til der skal gennemføres nogle.

hoejec.
Dit fremskridt på verdenskortet er på 66294 / Mit verdenskort er på 68983. (666 gennemførte provinser +6 sider i uafsluttede.)
Hvordan dit verdenskort så kan være mere udviklet end mit er jeg da lidt uforstående for og så helt op på 50% længere tid med din spejder lyder usansynligt.
Jeg vil gerne vide lidt mere om hvordan det kan lade sig gøre, så jeg kan forstå dette.

Du må tjekke de tal jeg har sat op, det hænger bare ikke sammen
 

Eltina

Active Member
Tallet i verdenskortudvikling
når man tager et møde får man rang point, summe af de point du til dato har taget, det er det tallet viser.
dvs har du taget 7 af 8 møder, er det point fra de 7 møder.
næste gang du vil tage et møde, tjek før og efter og se at giver mødet f.eks 18 rang point øges dit verdenskortudvikling med dette tal.

@Sputnik du har flere verdenskort point end mig, men jeg har 674 fuldførte provinser færdig og du har 666.
dvs de provinser du har spejdet (6sider*9) har du taget mange flere møde end jeg har (9sider*9), ellers kan du ikke have flere point end mig.
 

Sputnik

Active Member
Der gives forskellig antal point for hvilken farve provinserne har når du kæmper dem ned.
Blå = 18 point til **verdenskortet's udvikling**
Grøn = 19 --II--
Gul = 20 --II--
Orange = 20 --II--
Rød = ?? men nok op mod 22--25 og det er derfor de der betaler med varer har mange flere point.

Antal point pr. kamp stiger så også eftersom hvor langt man er fremme i udvikling / sæson i opfind.
(De point jeg har noteret er på mit verdenskort.)

Jeg regner med dette giver lidt oplysning på hvor man får sine point fra og hvordan man får mange og få.
.

(P.S.)
Jeg har frem til at **opgradering af gruppestørelse** blev lavet om, kun slåsset med GULE + ORANGE for at holde mig fremme til det nødvendige antal byudvidelser.
Efter **opgradering af gruppestørelse** blev mildnet blev alt BLÅT OG GRØNT i kanten for mig, jeg skal nedkæmpe 3 cirkler for at komme ind til ORANGE cirkel og det er ca. 175--225 stk.
Det får jeg intet ud af, da jeg først nu skal kæmpe over 24 provinser ned for at få 1 byudvidelse.
.
 

Eltina

Active Member
rang point er ikke noget med farven at gøre.

når en lille by starter er det første ring omkring byen, der giver 1 point pr møde.
næste ring giver 2 point pr møde.
3. ring giver 3 point pr møde.
så hvis et møde giver 18 point er det 18. Ring omkring ens by.

farven har noget at gøre med sværhedsgrad fra ens by.
så ja hvis man bare køber løs med vare, kommer man hurtig til de røde provinser.

på forskning, hvis man tager opgradering af gruppestørrelser, kan man i de fleste tilfælde få farverne til at skifte og blive lettere.
 

Sputnik

Active Member
rang point er ikke noget med farven at gøre.

når en lille by starter er det første ring omkring byen, der giver 1 point pr møde.
næste ring giver 2 point pr møde.
3. ring giver 3 point pr møde.
så hvis et møde giver 18 point er det 18. Ring omkring ens by.

farven har noget at gøre med sværhedsgrad fra ens by.
så ja hvis man bare køber løs med vare, kommer man hurtig til de røde provinser.

på forskning, hvis man tager opgradering af gruppestørrelser, kan man i de fleste tilfælde få farverne til at skifte og blive lettere.
Forklar hvorfor 2 farver har samme point når de er i 2 forskellige ringe.

farverne har klart betydning for sværhedsgrad, men viser samtidig også efter et tjek point-klasse i de ringe jeg har.
orange og gul er 2 forskellige ringe. (i min verden.)

Jeg har også åbne provinser som jeg ikke har vej ind til, det er en ting jeg slåssede med support om, da de ikke troede mig, og jeg kan fortsætte med mange ting som sker på verdenskortet og jeg har kenskab til.

Jeg tror vi må stoppe dette med ting der er bagateller, som der ikke er så mange der ikke ved.
.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Jeres kommentarer om opgave 41 er noteret og sendt videre. I er formodentlig klar over det, men for en god ordens skyld:

Spejderens tid til udforskning kan reduceres ved hjælp af tidsreduktioner.
 

Sputnik

Active Member
Når der ikke er tidsreduktioner tilstede andet end 5 timer, 2 timer, 45 min, 15 min, 10 min, som kun kan reducere ca. 1 døgn er det vel ikke til meget hjælp eller til fornuft at bruge.
Der er for få 20 + 14 + 8 timer at få fat i og skaffe dem er også tidskrævende.
 

Hyrdinden

New Member
Der er tilsyneladende en fejl i teksten til Astralføniks. På Beta angives indsamlingstiden til 48 timer og på den danske server til 24 timer. Når man bygger den, siger den 48 timer.

1682022814924.png


1682022897016.png
 
Senest redigeret:

Sputnik

Active Member
Da det ikke er samme gæste-race de er fra kan du ikke forvente disse timer er ens.

Eftersom tidlig gæste-race ikke har korter tid end senere gæsterace som burde have høj tid så tyder det klart på der er fejl.
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Der er tilsyneladende en fejl i teksten til Askeføniks. På Beta angives indsamlingstiden til 48 timer og på den danske server til 24 timer. Når man bygger den, siger den 48 timer.

View attachment 661

View attachment 662

Jeg beklager. Der var sket en fejl i korrekturlæsningen. Det korrekte interval er 48 timer. Det har ingen indflydelse på høst-tiden i den type bygninger hvor langt man er i spillet.
 
Top