• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Feedback og kommentarer til Amunierne.

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
Her vil vi gerne høre alle jeres kommentarer om Amunierne. Hvad er godt, hvad kunne være bedre - og hvorfor har du det sådan?

Læs introduktionen til dem her.
 

Eragon

Well-Known Member
Hvor var det uheldigt, at der kom katte til byen, midt i eventyret... min mus blev så bange, at den næsten ikke ville klikke på mine opgaver :p

spøg til side, jeg glæder mig til at komme i gang med de nye gæster
 

bambi

Active Member
Hejsa,

Selvfølgelig rart med en ny gæsterace, men må indrømme, at en Byudvidelse via Forskningstræet som eneste mulighed for ikke betalende spillere til at få mere plads er alt for ringe - specielt når man samtidigt så vælger at udvide med muligheden for 12 ekstra udvidelser i alt - jeg var allerede 22 udvidelser (har købt en for vundne Diamanter) bagefter betalende spillere før denne tilføjelse af de 12 ekstra udvidelser.

Næste ting er så at jeg lige har prøvet at kigge lidt på de nye Kultur bygninger - her er jo tale om ren tilbagegang specielt omkring mana/t, hvis man da ikke lige vil smide 4.300 Diamanter efter et Katteteater - også på Kultur fronten skal man ud i at smide 6.700 Diamanter for et Skarabæ-handelsskib, men så får man da også hele 33.000 Kultur.

Det er selvfølgelig helt fair at betalende spillere har nogle fordele, men med den retning som InnoGames har nu (og har haft i et stykke tid) bliver det altså bare større og større fordele hele tiden og syntes virkelig at det er ved at være ret så skuffende og svært at vedligeholde lysten til at fortsætte med spillet :oops: men er jo selvfølgelig den sædvanlige dejlige udfordring ved at skal ændre på hele sin bys design nok engang :D

/bambi
 

bambi

Active Member
Hej igen,

Nu er jeg så godt i gang med Amuni kapitlet og min skuffelse er desværre kun blevet større :(

Det skyldes i bund og grund stadig dette med at der kun er en udvidelse at hente i Forskningstræet - det er virkelig alt for lidt - ikke fordi at Amunierne kræver mere end Elementerne som gæsterace - de ligger vist nogenlunde på samme plads krav.

Det som mere er en udfordring er alle de andre Bygninger som bliver større - som f.eks.:

  • Rådhus - 7 ekstra felter
  • Kaserne - 4 ekstra felter (nye Niveauer er ikke tilføjet til WIKI)
  • Niveau 2/5 produktion - 4 ekstra felter (nye Niveauer er ikke tilføjet til WIKI)
  • Værksted - 3 ekstra felter (nye Niveauer er ikke tilføjet til WIKI)

Det er jo meget normalt at mange spillere kører med 8-10 Værksteder og med boost i både Niveau 2 og 5 er der jo i hvert fald også mindst 2 produktioner (flere er meget sandsynligt) - altså er den ene udvidelse i Forskningstræet mere end brugt og man er tvunget til at enten købe nogle udvidelser eller sælge ud af sin by.

Er helt med på at InnoGames skal tjene nogle penge hjem, men er meget imod denne metode det gøres på ... som det går nu, kan jeg jo godt se at der for hvert nyt kapitel bare skal sælges mere og mere af min by for at kunne få plads til gæsteracerne og for hvad? Er jo kun at jeg får lov til at bygge noget nyt som alligevel skal rages ned med det samme jeg er færdig med den gæsterace og så har jeg min ødelagte by tilbage, som jeg så kan begynde at genopbygge igen for efterfølgende at skulle ødelægge den igen ved næste gæsterace - det er jo ikke ligefrem specielt sjovt :confused: og det er vel meningen med spillet - at det trods alt skal være lidt sjovt?

En simpel løsning kunne jo da også være at opgaver som at der skal bygges et vist antal af gæsteracens bygninger bliver mulige at afvise, så man også selv kan bestemme i hvilket tempo man ønsker at gennemføre det kapitel - mener da heller ikke der f.eks. var krav om bygning af 3-4 Samlingspunkter under Ork kapitlet. Selvfølgelig fint med sådan en opgave og har nogen plads må det da også gerne være en ordentlig gave de får for at løse denne opgave, men lad os nu få lidt valgmuligheder ind i spillet igen - lad os få lov til at afvise nogle af disse opgaver. Bare tænk sig, hvis jeg havde haft muligheden for at kunne afvise opgaven med at bygge det Magiske Akademi, som jeg stadig venter på bliver den mest magtfulde bygning i min by, som vi blev lovet da vi blev tvunget til at bygge den - er jo ikke ligefrem mange nye Trylleformularer der er kommet siden da ;)

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Jeg skal gerne indrømme at jeg for at komme igennem de seneste kapitler satser mere og mere på at udvide mine vidundere for ikke at skulle sælge ud af for mange bygninger. Fx sparer den gyldne afgrund mig for en del huse efterhånden. Andre sparer mig for at bygge vildt meget kultur osv. Bare i kapitlet før har det været med til at gøre valget "nemt" mht hvilke bygninger der måtte sige farvel til en plads i min by. For ja har man taget de ekstra udforsknings udvidelser man kan tage lidt hurtigere end nødvendigt for at låse kapitlerne op... så har man allerede en del mere plads end spillet er designet med.

Ved ikke om man skal kalde det vores straf for at være "for" hurtige på kortet, men vi bliver klart ramt af det nu.
 
Top