• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Fejl & Mangel på WIKI.

DeletedUser372

Guest
Jeg ville blot lige informere omkring nogle fejl og mangler på selveste WIKI.
nu er der kommet nyt kapitel med halvlinger.
og så faldt jeg så over wikien som der mangler


Begivenheder:
Føniksfuglenskomme:
Herunder mangler der at blive sat koloner op og tekst mangel på det nye kapitel osv under punkt 7 om oversigt over bygninger, og hvad kapitel 11 så vil give i de forskellige bygninger
der mangler også at blive sat flere bygninger på listerne som feks Fadertræet og en masse andre kulturalle bygninger som er i spillet nu.


Snebyge:
Her mangler oversættelse fra engelsk til Dansk!, der mangler også Kapitel 10 og 11 da det ikke var gjort færdigt under punkt 7 oversigt over bygningerne.
Hvis der er kommet flere ting til eventet som ikke er tilføjet som feks beskrevet i føniksfuglenskomme bør dette også tjekkes op på og rettes.


Sommer Solhverv:
Her mangler der et punkt efter "2", der er ikke lavet nogen oversigt over bygninger for sommer solhverv eventet.

Menhiroks Pligt:
Og så efter der jo kom en helt ny begivenhed "Menhiroks Pligt" som slet ikk er tilføjet på listen under de forskellige begivenheder på wiki siden.
Bør da også have lidt informationer omkring det event og omkring opgaverne og Menhiroks gravhøj.


Enheder:
Under Enheder mangler der opdatering på billedet hvor man kan se de forskellige enheder, finders under Punkt 1, Grundlæggende, billedets mangler er, en opdatering af Skovnymfer, Mare, Ork Kriger, Vallorisk Vogter, og sidste nye, Doven Frø.

Generalt:
Og så mangler der generalt bare en masse oversættelse til Dansk fra Engelsk hist og pist, og opdaterede billeder som også er taget med Engelsk tekster.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Wikier er altid et projekt der kører, men jeg kan da svare på lidt af det du skriver:

1 Føniksfuglens komme: husk at klikke på fold ud i højre side, så skulle bygningerne komme frem. Stats for bygninger vises kun for kapitler der eksisterede da begivenheden kørte. Derfor er der ikke data for kapitel 11 (ingen har dem)

2 Snebyge: Hovedsageligt samme svar som herover. Og manglende oversættelse må skyldes at den side måske aldrig er blevet gjort færdig.

3 Sommer solhverv: Er nok aldrig blevet færdig

4 Menhiroks pligt: Mindre begivenheder har ingen beskrivelse i wikien. Heller ikke for halloween eller valentins osv.

5 Enheder: Ja det kunne nok være ok med en opdatering :D

6 Det vil helt sikkert være en hjælp, hvis der enten linkes eller forklares hvor, da wikien faktisk er ret stor... syntes jeg ^^
 

DeletedUser372

Guest
men de skulle stadigvæk opdatere et kapitel 11 i begivenhederne, og som sagt under føniksfuglens komme, mangler der en masse bygninger som slet ikk er sat ind i overhovedet, snakker om fadetræet, sølvvagter, blomsterbuerne, jamen der er så mange de slet ikk har sat på listen, der var flere dage i streg i eventet hvor jeg tænke yes nu kommer den, men så bum kom der sådan noget som sølvvager, regnbue bur osv flere dage i træk hvor jeg tænkte meget hvor kom de lige fra? det er slet ikke skrevet op, så der burde laves et par opdateringer omkring det,

At oversættelserne ikke er lavet færdig tja, så vidt jeg ved var det den tidligere admninistrator herinde som oversat, og så var hun væk og Galadan kom ind i billedet, der så gået hvad? 1-2 år siden men ikke sket så meget på wiki frem for et par opdateringer herinde, skal man holde styr over sider skal man opdatere tingene .
Jeg har selv stået rigtig meget med Databaser, websider, forums osv, og det er altså ikke særlig svært, en smule tidskrævende men det er så simpelt arbejde.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Hmmm... ja du har ret... alle genbrugsbygningerne er ikke i fønikseventet, de skal findes i gamle events som ikke har data lige så langt frem som føniks eventet...

Jeg er næsten sikker på at hvis du har tiden og lysten til at give en hånd med at holde den opdateret så er der muligheder :)
 

DeletedUser372

Guest
Tjaa, fordi de har jo dataerne i selve databaserne så det er bare at gennemgå tingene, og så få skrevet det op til events så at det hele er up to date,
ellers bliver folk forvirret når de læser at idag kommer brændende æg, men så kom der lige et regnbuebur istedetfor, så jeg gik i flere dage og gemte mine krystaler eller hvad de nu lige hed for at købe de rette ting :), det var både en fordel og ulempe men ja :) .

Men ja det ser ud til det ikke kun er her der er mangler på tingene, selv den tyske wiki er slet ikke opdateret, så det ville måske alligevel kræve rigtig meget arbejde at have alting op til dato,

Gid jeg selv havde tiden til det, også selvom jeg gerne ville være behjælpelig, men jeg er bange for at jeg ville gå ned med stres hvis jeg sætter min hjerne på overarbejde som før i tiden, jeg er lige blevet visiteret til fleksjob her i januar måned, og nedsat arbejdstid på 8 timer ugentlig, samtlig at skulle holde styr på hjemmet er ikke altid nemt for mig :p. og jeg har stærkt brug for mine vaner, interesser som er de tidspunkter i min hverdag der får mig til at slappe af,
jeg er autist så derfor min diagnose gør tingene meget vanskelige for mig ind imellem :).
hvis jeg skulle kunne fungere optimalt med arbejde og dagligdagen mens jeg skulle hjælpe på wikien og forumet, ville det betyde for mig at jeg skulle opgive mine andre ting/interessere for at ikke at have for mange opgaver dagligt/ugentligt.
og det har jeg jo heller ikke lyst til, selvom jeg altid gerne vil hjælpe, mit arbejde går endda ud på at hjælpe ældre med dagligvare i varde fordi de blevet så gamle de ikke selv kan handle deres dagligvare længere..
 

Galadan

Community Manager
Elvenar Team
...en smule tidskrævende men det er så simpelt arbejde.

Her har du forklaringen. Jeg sætter pris på at vide at der rent faktisk har været nogen der brugte wiki. Mit indtryk var at det var et fåtal, og derfor har det ikke altid haft øverste prioritet, i forhold til de andre opgaver der også skulle klares.

Der er altid plads til flere kræfter på holdet hvis man har lyst til at give et nap med på forskellige områder. ;)
 

DeletedUser286

Guest
Jeg bruger faktisk en hel det tid på wiki, især i afdelingen for kultur, jeg vil så gerne gøre det bedste for mine Søstre og Brødre når jeg giver nabohjælp og
indtil en eller anden får den geniale idé at skrive hjælpe effekt tallet i det lille pop vindue på kultur bygningerne, så vil jeg stadig bruge utrolig meget tid i kultur afdelingen ;-)
 

DeletedUser372

Guest
jeg bruger wiki meget og mit broderskab bruger det også meget, der er mange gode info på siden man kan finde sig frem til og som bacon siger går jeg også op i at give nabohjælp til folk med den bedst mulige hjælp som muligt, det med en hjælpe effekt på kultur bygninger for besøgende er heller ikke så dum en ide :)
 

DeletedUser235

Guest
Jeg bruger faktisk en hel det tid på wiki, især i afdelingen for kultur, jeg vil så gerne gøre det bedste for mine Søstre og Brødre når jeg giver nabohjælp og
indtil en eller anden får den geniale idé at skrive hjælpe effekt tallet i det lille pop vindue på kultur bygningerne, så vil jeg stadig bruge utrolig meget tid i kultur afdelingen ;-)
Jeg har stillet forslaget d. 31/8 2016 https://dk.forum.elvenar.com/index.php?threads/opdatering-til-version-1-13.324/#post-1521
Men det er stadig et godt forslag :)
 
Top