• Kære gæst,

    Du skal være medlem af forummet, hvis du ønsker at deltage i diskussionerne eller starte dine egne tråde og emner. REGISTRÈR DIG HER!

Lige børn leger bedst :o

Skolehaven

Well-Known Member
Hej Alle

Elvenar har på mange måder været et spil jeg har søgt nu jeg er blevet ældre og har fået flere forpligtelser. Det er hyggeligt og stiller ikke nogen krav. Du kan gå frem helt i dit eget tempo. Forstået på den måde at du bliver ikke straffet fordi du lige tager dig tid til at putte dit barn eller turen i legeland trækker ud eller hvad der nu hænder på livets vej. Der er ganske enkelt ingen der kan stjæle dine fremskridt.

Jeg er dog på mange måder et aktivt hyggedyr, som rigtig godt kan lide en afslappet atmosfære, hvor man skriver sammen, hygger sammen, og hjælper hinanden. Disse ting giver Elvenar ikke ret meget anledning til og nogen gange kunne jeg godt tænke mig at spillet gjorde det i større omfang. Jeg er på ingen måde utilfreds med mit nuværende broderskab, selv om der er nogle få ting vi fælles kunne gøre bedre, så er det stadig det broderskab der nok har passet mig bedst da det første broderskab jeg var i gik i hundene. For de havde en hyggelig og afslappet atmosfære som jeg virkelig havde brug for. Hvis jeg ikke var kommet med der eller i et broderskab med en lignende atmosfære, så var jeg måske stoppet og havde spillet noget andet.

Jeg føler dog på flere måder at tiden er ved at være moden til at jeg prøver noget nyt, men omvendt føler jeg ikke at jeg kan eller bør trække mine sære ideer ned over mine medlemmer, for broderskabet er hvad det hele tiden har været og lever stadig op til alle var enige om at broderskabet skulle være. Selv efter den originale leder forlod os og vi måtte finde vores egen måde at komme videre på. Så hvad er det jeg måske lidt søger? Hvad er det jeg lidt spørger til? Jo nu skal I høre, hvis I da kan komme igennem mit lange indlæg :p
  1. Jeg syntes det kunne være fedt at være i et broderskab, hvor alle selv på en dovner uge kan hente minimum 1600 point i turneringen. Et broderskab på 25 medlemmer der kan det giver 75 vp hver uge til fælles bedste. Jeg ved jeg kan gøre det hver uge og jeg kan gøre det med overskud uden at holde igen på nogen af de andre ting i spillet. Selv med et par stykker på ferie, som ikke kan komme på og deltage, så skal der ikke ret meget mere til for stadig at nå målet. Det virkelige liv skal der stadig være plads til at passe.
  2. Jeg syntes det kunne være fedt at være i et broderskab, hvor alle kom rundt til alle hver dag, med få undtagelser. Det tager ikke mange splitsekunder lige at sige at nu tager jeg til Berlin på weekendophold, og så fred være med det.
  3. Jeg syntes det kunne være fedt at være i et broderskab, hvor alle havde fokus og overskud til at hjælpe i hinandens vidundere. Forskellen føles måske ikke stor, men det giver for mig mening at man også her hjælper hinanden som standard. Jeg kommer lige hurtigt frem om jeg ligger 400 vp i mit vidunder eller jeg ligger 400 vp i dit vidunder, imens du ligger 400 i mit. Forskellen er blot at i sidstnævnte tilfælde får vi begge en første præmie for bedste donator i hinandens vidunder. På de højere niveauer snakker vi 40 vp til hinanden i stedet for at give dem til ingen som helst. Hvis jeg ikke husker helt galt er der op til 8 top donatorer der får en gevinst. Det kan være ret mange vp at sige nej til som samlet broderskab, hvis ingen opdager at du er færdig eller du siger til "for sent" og kun 3 når at få del i gevinsterne.
  4. Jeg syntes det kunne være fedt at være i et broderskab, hvor alle som nu hurtigt træder til hvis nogen akut mangler en bestemt vare og hvor der er en god atmosfære hvor alle taler pænt til hinanden. Selv når nogen måske ikke lige lykkedes med det de gerne ville eller burde. Vi begår alle fejl. Vi er trods alt kun mennesker... Det er måden vi kommer videre og tilgiver hinanden der definerer os.
Alt dette kan jeg med mit setup i min by opnå med autokamp og handel og stadig have et relativt stort overskud. Jeg kan endda opnå det uden at jeg føler jeg bruger vildt meget tid på spillet. Ja jeg har nogle fordele i og med jeg har købt en del udvidelser, men jeg har ingen premium bygninger. Jeg har dog været her ret længe og har måske også et niveau eller 2 mere på mine vidundere end de fleste, selv om mere aktive nemt har kunnet overhale mig, så giver det da måske en procent eller 2 mere i fordel end andre har.
Men jeg har også fulgt lidt med på top 10 listen i turneringspoint og kan se at det meget er de samme der præger de lister, så måske er det en mulighed med et broderskab der slår sig på de 4 dyder og lige har de sidste 2% jeg godt kunne tænke mig. Måske betyder disse gevinster for lidt i forhold til det sammenhold man har fundet sig, ja hvem ved, men nu har jeg da fået nedfældet mine tossede tanker :)

Hvis du nåede at læse hertil, så hav en fortsat god dag
Skolehaven.
 

Skolehaven

Well-Known Member
2017-06-10_2209.png
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg kan da fuldt ud følge dine tanker, men jeg kan se at du har op til 3 af mine medlemmer på dine lister, og dem vil jeg da være rigtig meget ked af at miste, vi har 2 gange opnået den 10. kiste og det har været selv om ikke alle har haft mulighed for at deltage lige meget i turneringerne.
Vi har et kanon sammen hold i "Det Høje Nord" der er altid en der er parat til at hjælpe med handel af boost vare, vi holder endda øje med og der skulle være handler på egen marked, som andre i broderskabet har brug for.
Vi har en regel om at yde nabohjælp 4 gange om ugen, men de fleste kommer rundt næsten hverdag.
Vi har ingen aftale om fast bytning af VP, men vi er gode til at hjælpe hinanden, men VP vidunderne, hvis nogen vil lave en fast bytte aftale, så er der intet i vejen med det, men det har bare aldrig været oppe at vende :)

Men jeg forstår ikke helt hvad præcis du ønsker/forslår, er det at du vil samle de 25 mest aktive i turneringerne og danne et nyt broderskab...?
Hvis det er det, så vil du jo komme til at splitte en masse broderskaber, inklusiv mit og dit eget..!
 

Skolehaven

Well-Known Member
Som jeg svarede dit medlem, så er det en strøtanke jeg lige har smidt op for at høre lidt hvordan andre har det med spillet. Mest fordi jeg føler jeg er kørt lidt fast hvor jeg er og gerne vil lidt noget andet end det står for. Som jeg har nævnt er det et godt broderskab, der fuldt og helt lever op til de mål og regler vi har.

Om jeg egentlig helst vil en helt ny klan eller gå med i en klan der har som målsætning at komme til mit nuværende drømmescenarie, har jeg egntlig ikke nogen ide til, men det er nok tvivlsomt at jeg vil kunne samle de 25 mest aktive eller top 25 for den sags skyld. Hvor splittede klanerne vil blive selv hvis jeg kan få 24 andre med på ideen fra fx top 15, så vil jeg da ikke håbe at det at jeg får/tager 1-2 medlemmer fra hver vil få deres broderskaber til at bryde sammen.

Faste bytte aftaler eller mere løse bytteaftaler er ikke afgørende, men det kan godt føles lidt spildt når kun 3 af 8 præmier hentes (eller slet ingen) når jeg nu syntes at det man er i et broderskab er for at kunne hjælpe hinanden og måske lidt mere end vi gør i min nuværende klan.
 

Eragon

Well-Known Member
Jeg er helt enig med dig i at det at være i et broderskab, handler om at hjælpe hinanden på de forskellige måder der er.

Jeg går personligt op i at man yder den nabohjælp som man kan og selvfølgelig der hvor medlemmet ønsker.
Man skal hjælpe hinanden med handel, da det ikke kan betale sig at have fabrikker der ikke laver ens boost vare, derfor er man nødtil at hjælpe hinanden.
Man hjælper hinanden med at få løst de forskellige opgaver/event der kommer.
En ting der er med til at gøre det til et godt broderskab, er at der ofte er gang i en hyggelig snak i chatte.

Hvis du skulle have lyst til at prøve sådan et broderskab, så send mig en pm i spillet :)
 

bambi

Active Member
Nå, i skal da ikke være de eneste til at skrive her i tråden - jeg vil også være med :)

Generelt vil jeg sige, at jeg er meget enig med jer begge - et broderskab er man da med i for at hjælpe hinanden og ikke bare for at det lige er belejligt at være med i når jeg lige har brug for hjælp.

Om der så er fuld gang i chatten hver dag ser jeg nu ikke lige som en betingelse for et godt broderskab, men det er da hyggeligt.

Nå, men lige omkring de 3 top 10 lister du lagde op Skolehaven - jeg havde hellere set at det var 3 Turneringer på samme niveau - på disse 3 toplister er der 3 spillere der er på alle 3 og giver dig fuldstændig ret i at dem ser vi der hver uge, men der kan nu være nogle af dem der optræder 2 gange eller bare en enkelt gang som gør det fordi det er deres boost varer der er Turnering for og dermed gerne vil have en masse Relikvier. Personligt har jeg også spillet i et godt stykke tid efterhånden og har ikke brug for Relikvierne og ligger derfor længere nede på listen, men tager vi den netop overståede Turnering, så er vi 65 spillere der har fået over de 1.600 point og tror ikke alle 65 ligger der hver uge, så opgaven med at finde 25 spillere ligger inden for et snævert felt.

Tanken om at være med i en klan der opfylder alle Skolehavens punkter er selvfølgelig lokkende for et dagligt besøg fra alle medlemmer (ekstra forsyninger) og 75 ekstra VP fra Turneringen hver uge kan man jo sagtens bruge, men samtidigt ved jeg ikke helt hvor holdbart det er i længden og vil da også give Eragon ret i at der ville blive nogle splittede efterladte broderskaber :(

At tage 1-2 spillere fra andre broderskaber lyder ikke af så meget, men det efterlader alligevel noget af et hul når vi samtidigt taler om en så aktiv spiller - så stor en server er den danske heller ikke, at det bare lige er at finde en ny spiller som er blevet fanget ordentligt af spillet og er nogenlunde lige så aktiv som den spiller man lige har mistet.

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
De ting du har listet Eragon er ca de regler vi har i Funderians, men måske tager jeg dig på ordet med en snak i spillet :p Det er nok mest et broderskab der også har turneringen som en del af deres regler, jeg søger/savner/mangler eller bare lige har haft en skør ide/drøm til.

@bambi Top 10 listerne jeg har lagt ind er kun de 3 jeg har skrevet ned, de er der lige så meget fordi jeg overvejede om det var noget der kunne være sjovt/interessant at have her på forum, da vinderne af turneringerne ikke bliver gemt nogen steder ellers. Selvfølgelig peaker folk mest hvor de har bonusser eller har aftalt det med andre for at gå efter lidt flere kister. Jeg selv ligesom du ligger lidt længere ned af listerne fordi jeg ikke mangler relikvier, så jeg ligger på et jævnt niveau et stykke under top 10.

Nej det er den danske server ikke og jeg ved selv hver gang jeg smider en inaktiv ud og skal finde en ny at det kan tage noget tid at finde en anden til at være med i stedet. Det er altid de mest aktive der er de sværeste at erstatte. Selv om jeg har fundet gode medlemmer til at træde ind hver gang så har det ikke været muligt at erstatte Elohim, da han pludseligt og uden varsel eller ord bare stoppede. Han var en stor del af og en kæmpe hjælp i den daglige ledelse af Funderians. Hvis jeg også stopper der vil det have en enorm betydning, så for mig vil det ikke være en let beslutning at forlade dem, hverken for den ene eller anden ide, for jeg aner ikke hvem der i så tilfælde skulle overtage ledelseshatten.

Men uanset det er det efter min mening ikke forkert at drømme eller have ideer. Det er trods alt længe siden at turneringerne begyndte at køre i broderskabs regi, men der er ingen broderskaber der har tilføjet dem til deres regler, så det er også her ideen kommer ind. De kræfter og de ressourcer det kræver af et broderskab at gå efter 10 kister er store for de der trækker hele læsset. Når nogen er gået efter dem kan man se at de broderskaber har en spiller der pludselig tager 1. pladsen ligger indsatsen for 3 andre for at trække niveauet derop hvor 10 kister er muligt. Hver ekstra turnering og hver esktra runde kræver flere ressourcer end den forrige for de samme point, så det er ikke just gratis, ja faktisk ville det være billigere at donere disse ressourcer til en der enten ikke deltager eller næsten ikke deltager og få vedkommende til at lave den ene halvdel af pointene.
Naturligvis havner de personlige gevinster også et andet sted, men på sin vis ville det være fint om byrden blev fordelt over flere skuldre i klanerne, eller bare der var krav til deltagelse i turneringer uanset hvilket niveau man havner på.
 

bambi

Active Member
Hej Skolehaven,

Det er bestemt ikke forkert at drømme eller have ideer og skriver jo da også at det er lokkende at være med i sådant et broderskab og nok endnu mere på denne tid af året, hvor sommervejret (ikke lige i dag) har det med at trække nogle spillere væk fra spillet og har da også nogle stykker i klanen som har meldt ud at spillet ikke har den samme tiltrækningskraft længere og sådan set ikke ville sige noget til at blive skiftet ud. Men derfra og så til at forlade alle de andre i klanen - det er trods alt noget af et skridt.

Omkring den med at give resourcerne til de små spillere, da det er billigere for dem at deltage i Turneringen bryder jeg mig ikke så meget om og kan da også være det er lidt imod reglerne, da det sikkert også vil være med ulige handler.

Med jo, det er skam dyrt at deltage i Turneringerne når man skal over de 1.600 point, men bestemt ikke umuligt og heller ikke selvom jeg tit forhandler mig igennem Turneringerne, da auto funktionen tit giver for store tab og manuelle kampe har ikke været noget jeg reelt har praktiseret siden ændringen af kamp systemet.

Omkring broderskabs reglerne, som Eragon listede og du også er enig i, så tror jeg faktisk at de fleste af broderskaberne er enige i dem - det er jo et broderskab og ikke et mig-selv-skab :) Hvordan man så skriver det på klan væggen er så en helt anden ting - selv har jeg valgt udlægningen med at vi forventer et dagligt besøg, men der er selvfølgelig altid smuttere, så hvorfor lægge sig fast på et vist antal om ugen .. jeg forventer da at man gør det så meget som man kan .. sker det så slet ikke i en periode og der ikke er varslet en grund til det, så er der jo ikke andet at gøre at skrive til spilleren og høre til om der er noget galt ...

/bambi
 

Skolehaven

Well-Known Member
Det i hvert fald for mig et stort skridt hvis jeg skulle forlade min klan. Det var det også da jeg smuttede fra den før ;) Jeg syntes bare at man bør deltage i turneringer på samme måde som fx til nabohjælpen. Som noget man gør til alles bedste og ikke noget man lurer passer på til egen vinding. Hvornår du gør det ene eller andet er subjektivt og mulighederne kan være meget forskellige alt efter hvor længe man har været i spillet, hvor mange udvidelser man har købt og hvor mange premium bygninger man har til at højne ens effektivitet i byen

Du har ret der er noget med at man ikke må have en konto for kun at fremme en anden, men det var nu heller ikke der jeg ville hen. Jeg forsøgte mere at sætte streg under at man også i henhold til turneringerne ydede en mere lige indsats til fælles gavn for hele broderskabet. Jeg er fuldt ud med på at vi ikke alle er samme sted i spillet og ikke alle ligger samme energi i spillet osv, men der er stor spredning i spillerne også i min klan når det komme til deltagelse i turneringer... lige fra at de knap deltager selvom jeg opfordrer til de gør. Om ikke andet så for at få del i den præmie vi som broderskab i fællesskab opnår. helt op til
spillere der altid kan levere 2-3k point hver uge.

Vi har heller ikke noget fast antal. Vi kalder det at man kommer forbi så ofte som muligt, og så har vi en tommelfingerregel mht hvad vi som minimum forventer. Den er på ingen måde nagelfast. Fred være med at man skal på ferie, weekendophold eller hvad man nu laver i sin fritid. Selvfølgelig skal der være plads til andet end spillet.
 

DeletedUser372

Guest
Skolehaven .
Nu er det jo ikke alle folk der kan sidde på hver eneste dag som mange af vi som er vildt aktive dagligt osv.
og jeg ville synes det ville være super ærgeligt at skulle gøre turneringer til en pligt frem for at nyde spillet når man har et puste rum eller sådan til spillet.
jeg har måske rigtig meget fritid og kunne egentlig godt gøre det bortset fra jeg måske ikk er så høj i rang endnu men jeg ville have tiden til det, men jeg ville synes det ville være en sur pligt at skulle logge på hver uge og bidrage 2-3k points før jeg kunne koble fra,
det skulle jo ikke blive til et "arbejde" at komme på for at spille, så ville jeg køre død i det her ret hurtigt.

Jeg var på skriftrulleturneringen på din liste, udelukkende for relikvierne, da det jo er mit boost i ruller og derfor går all in for at få så høj et boost som muligt og så hurtigt som muligt. mister mange tropper på det og også en del resourcer og det har jeg ikk råd til at gøre hver uge, på en alm uge kan jeg måske smide 1000 points i uden at mærke det vilde til forskel ugen efter..
 

bambi

Active Member
@Skolehaven
Jeg kan godt se din pointe i at man godt kunne sidestille kravet om nabohjælp med deltagelse i Turneringer. Der er dog bare at det at få at nå runde 6 i Turneringen, så kræver det lidt ekstra, da man en af dagene skal kunne klare 2 runder og det er ikke alle der kan afse tid til det, hvorimod nabohjælpen "bare" er en gang om dagen.

Selvfølgelig kunne man godt tage nogle flere Provinser i stedet og så bare køre dem til runde 5, hvilket sikkert egentlig ikke giver der store forskel i omkostninger, da runde 6 godt kan være ret så dyr i resourcer/soldater. Har dog ikke rigtigt regnet på det, men det kan være andre har.

/bambi
 

Eragon

Well-Known Member
Nu hvor samtalen er drejet mere ind på turneringen, så tror jeg at det vil være mere tillokkende for flere spiller hvis man kunne bruge disse fine arbejdstegninger til noget, men som det er nu så er det kun spillere der har købt et magisk værksted eller magisk bolig der har noget at bruge dem til..
Der har været forskellige forslag til hvad vi evt. kunne bruge dem til, men indtil at udviklingerne finder på noget, så kan det være svært at motiverer alle i broderskabet til at gå All in på turneringerne.

Vi "Det Høje Nord" har kæmpet os frem til den 10. kiste 2 gange, ja det er rigtig at der er et par stykker der virkelig har trukket det tunge læs, og et par stykker der ikke har haft mulighed for at gøre så meget.
Opskriften i at nå så langt er, at man udvælger en bestemt turnering og så i fællesskab forbereder sig til turneringen, ved at lave tropper, og handle vare så alle har mulighed for at give den en over nakken.

Begge gange vi har fået den 10.kiste havde vi omkring et døgn tilbage af turneringen, efter vi havde nået toppen :)
 

Skolehaven

Well-Known Member
@PrinceRevivalDK
Det er på ingen måde ideen at gøre spillet til en pligt. Jeg spiller for at hygge mig og stresse af. Derfor er det på ingen måde ideen at gøre turneringer til en sur pligt. Der er forhåbentlig heller ingen der syntes at det er en sur pligt at deltage i nabohjælpen internt i broderskaberne. Formuleret pænt er det en forventning at man gør det så ofte som muligt, hvilket oversat som oftest er 3-4 gange om ugen. Selv de klaner der sætter det højt er sjældent over 5 gange om ugen, og man kan altid melde ferie og holde pause fra spillet en periode.

Hvorfor skulle det ikke være en del af det at være med i et broderskab at man også i turneringer yder sit? Nuvel mit udgangspunkt er 1600 point fordi hvis 25 medlemmer kan det giver 10 kister, men hvorfor ikke en tilbagelænet tilgang til det med at man over turneringens 4 dages periode forventer at folk lige tager nogen kampe et par gange i ugen i forbindelse med at de alligevel tager nabohjælpsrunden fx? altså 2 gange og tager 2? 3? 5? turneringer. Tager man 5 turneringer i 2 runder yder man 330 point i støtte til set broderskab.

Det er måske meget for nogen. Måske endda for meget. For andre er det lettere end at klø sig bag i. Måske er det på en anden måde kravet skal stilles op. Fx man deltager meget når der er ens bonus og knap så meget når det ikke er ens bonus, hvad ved jeg.

Igen: vi forventer folk er høflige, at de handler, at de yder nabohjælp, men selvom det koster lidt at deltage i turneringer, så syntes jeg ikke det er unfair også her at stille krav om at alle yder lidt til alles bedste.

@bambi Efter jeg lavede den guide om at optimere indsatsen i turneringen laver jeg ikke længere 10 turneringer i 4 runder men i stedet: 13 i første runde, 8 i anden runde, 6 i tredje runde, 5 i fjerde runde og 4 i femte og sjette runde. Jeg har nu færre udgifter end før (i enheder og varer) og får flere turneringspoint. Jeg kan ikke altid vende døgn og tage 4 i sjette runde men så kan jeg tage 4 ekstra kampe i de andre runder. Jeg kører det med autokamp og vinder mere end 90% af kampene. Kun når det mislykkedes bruger jeg varer og jeg har overskud af både varer og enheder hver uge. Jeg har hele udregningen til at ligge også til lidt mere end i guiden jeg lavede, hvis nogen skulle have interesse ud over mig selv :p

@Eragon Jeg havde håbet at arbejdstegningerne kunne bruges til noget mere for længe siden. Sådan er det desværre ikke, så det er ikke et lokkemiddel. Desværre :( Men de 75 vp der nok er dem der er mest værd for mig er alligevel en del mere end de 45 man får for 8 kister eller 35 for 7. Det giver en del mere til fællesskabet at man har 300-400 ekstra vp over 10 turneringer + det løse skulle man bruge formularerne og relikvierne til noget.
 

Skolehaven

Well-Known Member
Uanset kunne det være fedt med en ugens top 10 tråd her på forum (i salonen)? Eller ugens mester? Eller er det unødvendigt at vise disse mennesker frem :D Som virkelig giver den gas? Altså vil det være et sjovt indslag eller komplet ligegyldigt ;)
 

DeletedUser372

Guest
@PrinceRevivalDK
Det er på ingen måde ideen at gøre spillet til en pligt. Jeg spiller for at hygge mig og stresse af. Derfor er det på ingen måde ideen at gøre turneringer til en sur pligt. Der er forhåbentlig heller ingen der syntes at det er en sur pligt at deltage i nabohjælpen internt i broderskaberne. Formuleret pænt er det en forventning at man gør det så ofte som muligt, hvilket oversat som oftest er 3-4 gange om ugen. Selv de klaner der sætter det højt er sjældent over 5 gange om ugen, og man kan altid melde ferie og holde pause fra spillet en periode.

Hvorfor skulle det ikke være en del af det at være med i et broderskab at man også i turneringer yder sit? Nuvel mit udgangspunkt er 1600 point fordi hvis 25 medlemmer kan det giver 10 kister, men hvorfor ikke en tilbagelænet tilgang til det med at man over turneringens 4 dages periode forventer at folk lige tager nogen kampe et par gange i ugen i forbindelse med at de alligevel tager nabohjælpsrunden fx? altså 2 gange og tager 2? 3? 5? turneringer. Tager man 5 turneringer i 2 runder yder man 330 point i støtte til set broderskab.

Det er måske meget for nogen. Måske endda for meget. For andre er det lettere end at klø sig bag i. Måske er det på en anden måde kravet skal stilles op. Fx man deltager meget når der er ens bonus og knap så meget når det ikke er ens bonus, hvad ved jeg.

Igen: vi forventer folk er høflige, at de handler, at de yder nabohjælp, men selvom det koster lidt at deltage i turneringer, så syntes jeg ikke det er unfair også her at stille krav om at alle yder lidt til alles bedste.

5 provinser med 2 runder i hver giver 310 ikke 330.
da dag 1 giver 30 points per provins i runde 1 og runde 2 giver 32 per provins
dvs
30 x 5 = 150
32 x 5 = 160
150+160 = 310
så har man samlet spillet 5 provinser i 2 omgange i hvert provins med 40 kampe.
og nu er det ikke alle der kan yde så mange kampe på lad os sige 2 dage som dette regnskab er regnet udfra.
folk har job, folk har skole, folk har familier, folk har mange ting at tænke på i dagligdagen,
så skal der også lige tages forbehold til at man kun har 5 dage til at udføre turneringerne i hvis man så samlet 25 mennesker skal samle 1600 points sammen hver uge som giver de 40.000 turnerings points, så skal folk virkelig logge på hver eneste dag, hver eneste uge bare for at et fællesskab kan få lukket alle 10 kister op? jeg synes det er for meget forlangt, i mit broderskab kan jeg ik engang få folk til at give nabohjælp 4 gange i ugen hver uge.
det skyldes folk arbejder meget, bruger meget social tid med familien når den er der.
man vil kunne sætte et krav til at yde så vidt man kan, og så ofte som privatlivet tillader.

men hvis folk skal lave 1600 points i ugen skal folk spille:
1 runde: 20 + 10 = 30
2 runde: 20 + 12 = 32
3 runde: 20 + 14 = 34
4 runde: 20 + 16 = 36
5 runde: 20 + 18 = 38
6 runde: 20 + 20 = 40

1 Provins 1 runder: 30
1 Provins 2 runder: 62
1 Provins 3 runder: 96
1 Provins 4 runder: 132
1 Provins 5 runder: 170
1 Provins 6 runder: 210

taget udfra 5 runder fordi ellers skal man spille 2 omgange på 1 dag.
så..

170 x 10 = 1700 points.
4 x 5 x 10 = 200 kampe på 5 dage.
og det har alle altså bare ikke tid til..
jeg ville simpelthen køre mig selv død i det hvis jeg skulle gøre det, og det er med tiden til at udføre det men det vil gøre at når jeg har fri fra arbejde og gerne vil bruge lidt tid på min kæreste, eller lidt tid på nogle andre spil så kan jeg ikke det fordi jeg skal afse tid til turneringerne hver eneste uge?


Jeg vil nok nærmere som Eragon siger forberede sig på en bestemt turnering, indsamle varer med sin alliance og så når turneringen nærmere sig kan de folk som virkelig vil have åbnet for alle kister gå fuld smadder i de enkelte turneringer der er aftalt istedetfor at gøre det til en pligt at spille 40 kampe om dagen plus 4 gange nabohjælp i ugen før man kan sætte sig ned i spillet og skrive og så koble sig fra bagefter?.

det er lidt ligesom at stifte en klan i et skydespil, folk spiller til turneringer fordi det er det de har stiftet klanen til.
her de fleste broderskaber i Elvenar spiller som fritid og ikke som et andet arbejde, hvis man så gerne vil have en "turneringspillende broderskab" så skal man jo istedetfor samle nogle rødder der vil det samme som dig, og det kan måske godt blive vildt svært uden at splitte andre fungerende broderskaber.

Men ja...
 

Skolehaven

Well-Known Member
Din point beregning er ikke korrekt hver runde giver i stedet:

1 runde: 20 + 10 = 30
2 runde: 24 + 12 = 36
3 runde: 28 + 14 = 42
4 runde: 32 + 16 = 48
5 runde: 36 + 18 = 54
6 runde: 40 + 20 = 60

Og med 40 kampe mente jeg 40 turneringsrunder eller 160 kampe. Som sagt kører jeg ingen som manuelle kampe, så det tage maks 10 min af gangen, og dete r højt sat. Det syntes jeg ikke er en stor indsats. Om man kan det er et spørgsmål om muligheder, men samtalen er også syntes jeg drejet væk fra en elite klan som dette til "blot" at stille krav til at man yder et minimum for sit broderskab. Om der er en, 5 eller 10 klaner der gør dette for de spillere der er interesseret i det kan jeg ikke se er et angreb på de klaner og spillere der hellere vil slappe lidt mere af. Jeg er sikker på at de enkelte spillere godt kan afgøre selv hvad der betyder noget for dem i spillet.

Jeg har med jævne mellemrum mistet en spiller jeg var ked af i mine snart 2 år i spillet, men spillet er alligevel gået videre og min første klan Sunt Primi som sprængtes har i dag eksmedlemmer i mange forskellige klaner. At ledelsen forsvandt og der ikke var nogen der holdt sammen på stumperne gjorde at folk forsvandt lidt efter lidt, men det gav liv i en hel flok andre klaner. Jeg bærer på ingen måde nag over det og jeg fandt selv et andet godt broderskab som de endte med at gøre mig til leder af (hvilket jeg ikke var i Sunt Primi).

Set i det lys og med det faktum at jeg altid har fundet nogen andre til at tage en stoppet spillers plads eller en spillers plads i Funderians som ville noget andet, så syntes jeg ikke at det er så skræmmende endda, men selv da har jeg ikke forsøgt at skabe en elite klan og har heller ikke nogen plan om det lige pt, så jeg føler mig på hælene eller under angreb for noget jeg ikke har planer om lige pt, blot fordi jeg har nævnt hvordan min drømmeklan så ud.
 

DeletedUser372

Guest
min pointe med de mange turneringer, hvor tidskrævende det end er osv at der nok ikk er så mange der måske kan finde tiden til det, også selvom der måske er nogle som gerne vil dette, fordi så skal folk jo afsætte tidsrum hver dag fra tirsdag til lørdag for at det kan lade sig gøre, og hvis man så sammentidigt også gerne vil bruge den ene time man måske har til spil komme på for at slappe af og sådan, jeg bruger lige pt bare 45min på at give nabohjælp (ja jeg hjælper alle jeg har opdaget på verdenskortet) og bagefter laver jeg noget andet fordi jeg allerede der brugte meget af tiden på nabohjælpen,

Jeg beklager hvis du tog det som et angreb, det var det ikke :) og du har lov til at have din drømmeklan og snakke om det herinde, v andre kan jo kun sige for eller fra og måske give vores vudering osv :) ..
 

Skolehaven

Well-Known Member
Hehe det er helt ok :) Jeg er personligt for længe siden stoppet med at give alle jeg kan nabohjælp. Det tager ganske enkelt for længe, men uforstyrret kan jeg tage hele broderskabet samt alle der har hjulpet mig på under 15 min. Det giver mig på afslappende vis mulighed for stille og roligt deltage i turneringer :D Og syntes samlet set turneringerne giver mig mere for den investerede tid :p
 

DeletedUser315

Guest
Jeg spiller lidt anderledes end jer. I min klan er vi tilfredse med 7 kister, så derfor spiller jeg vandret!! Åbner så mange provinser som muligt, og kører dem igennem på i al fald 3 niv. Det kan man sagtens med de rigtig tropper og taktik (kig evt. Skolehavens videos ¨og lær). Det giver så mange VP, at alt andet er egentligt er ligegyldigt, hvis man da ikke også kæmper for broderskabet!
 

Eragon

Well-Known Member
Nu er der jo forskel på de forskellige turneringer, nogle er forholdsvis lette, andre svære..

Men det er jo en fordel for hele broderskabet, at nå så langt som muligt, for udover at alle får VP, så vil de spillere der har boost i den enkelt turnering, jo opnå flere relikvier man vinder, jo flere vare kommer der i broderskabet.

Det er altså ikke helt umuligt at gå hele vejen, vi har nu 3 gange nået den 10. kiste, som giver 20 relikvier 75 VP 1 arbejdstegning og en masse runer og formular.
 
Top